Öppen träningsdag arrangeras av HMS 22/8

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
04 Aprilia RS50 ombygd för 70 racing
På grund av att vi vart tvugna ställa in tävlinngen den 22/8 så erbjuder vi en träningsdag till ett väldigt förmånligt pris. Detta är ett engångs pris. Har svårt tänka mig att Hyllinge Ms bjuder in till fler träningar så här billigt.

Med eller utan licens är ni välkomna. Se inbjudan.

Observera!
Att klädsel efter SR 2.3
http://multi.mediapaper.nu/?PubId=F310188AF9D69CCBB61FFA736052C584

Jonas Persson
Road racing Hyllinge MS
Använd som inbjudan träning. .jpgTränings schema.png

Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Anmäld! :) Och grabben kommer med och sprider lite blårök oxå.

Newbie_52

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Hoj
2010 BMW S1000RR
Får vem som helst vara med? Skulle anmäla mig till Sydskånes körning nu på torsdag men det var fullt i både röd o blå );. Grabben kör vit men har inte tagit licens och jag blå eller röd. Mvh

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
är allt på 2 hjul typ ok?, fundrar på om om en av classic hojarna skulle kunna vara med oxo (uppfyller med råge Classic Racing reglementet), classic licens innehas och således banvana, dock är just den mc'n inte så värst "fartfylld".
även Sp1'ttan kunde vara kul att lufta på bana.

//jj

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
På önskemål så har jag gjort det här tidsschemat. Är ett preliminärt schema. Så det kan förekomma en del ändringar. Men flyter allt på. Är det här det som gäller.

Tränings schema.png

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Restaurangen på banan erbjuder kvällsmat till den som är intresserad på lördag. Läs noga!!!
Sedan så sätter jag upp en anmäld lista. Finns fortfarande platser kvar för den som är intresserad.
Stop krog o kafe.pngAnmälda.png

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
är allt på 2 hjul typ ok?, fundrar på om om en av classic hojarna skulle kunna vara med oxo (uppfyller med råge Classic Racing reglementet), classic licens innehas och således banvana, dock är just den mc'n inte så värst "fartfylld".
även Sp1'ttan kunde vara kul att lufta på bana.

//jj

Ja, allt på två hjul är ok från vår sida.

Kommunen har kravet att alla fordon som körs på banan ska klara 95db förbifart på den fasta mätaren. Gör dom det så är classic välkommet.

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Innebär det här bullerkravet på 95dB, att man måste modifiera sin originalhojs avgassystem för bankörning?
Den är ju gatgodkänd? :va
Och hur skall man veta hur mycket den bullrar i förväg?? Känns som lotteri att åka ner till Knutstorp......

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Innebär det här bullerkravet på 95dB, att man måste modifiera sin originalhojs avgassystem för bankörning?
Och hur skall man veta hur mycket den bullrar i förväg?? Känns som lotteri att åka ner till Knutstorp......

Det är 95db förbifart precis som på alla andra banor i Sverige, dock är det ofta svårare på Knudan. Och ja, det är ett lotteri, jag ligger själv på gränsen och kan skilja några db från pass till pass. Allt påverkar tydligen; luftfuktighet, temperatur, högtryck/lågtryck. Så på morgonen kan det vara närmre 100db emedan det något pass senare klarar gränsen.

Du är inte ensam om att ha svårt att klara gränserna med originalsystem. Italienare brukar har problem, och i synnerhet twinnarna.

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj

Jag förstår din tanke cidair. Detta är ett vanligt förekommande problem. Söker du lite här på sidan. så finner du, lite snabba lösningar folk har gjort. Det är ca 103db på gatan om jag inte miss mins mig. Men 95db på våra anläggningar. De flesta banor jobbar med den här diskussionen med politikerna. Men tills vi kan ändra på derras tänk. Så är det 95db som gäller.

Kan berätta att jag har lite vänner som läser fysik på Lund universitet. När dom förklarar hur ljud rör sig. Så blir man mer mörkrädd än någon gång innan. Det är som de sägs. Beroende av värme, tryck, atomer och molekyler.

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
Kom med ny packad dämpare och db killer. Så brukar man klara sig.

Det är det jag har sett än så länge.

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jag ska inte medverka då jag haft mitt körkort för kort tid och inte riktigt har ban erfarenhet men kommer förmodligen ner till Knutstorp med tjejen bakpå. Är det okej att komma dit och spana på lite hojar? :)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha