-TLM-
Ny medlem
Hej!
Öppet brev till Lelles Mc.
Har de senaste åren beställt och handlat reservdelar, motorcyklar och kläder för 100.000 - tals kronor hos er.
Nu idag, den 4/8 2008 har jag beslutat att inte handla en enda pryl till av er. Jag kan snabbt sammanfatta de sista månadernas händelser.
Min flickvän skulle använda min KTM 525 till sin uppkörning den 2/7 2008, dagen innan hämtade jag ut ett paket på posten (som jag beställt i god tid) innehållandes 2st blinkers som skulle monteras på hojjen. I paketet var det ett stycke KTM 525 orginalblinkers (rund vit), och ett stycke avlång orangefärgad blinkers till en LC4 från 1998. Ringde direkt på morgonen och sa att jag har fått fel blinkers (Ni hade blandat ihop 2st siffror i produktnummret) Och bad killen på orderavdelningen att genast buda ner en blinkers då den skulle användas på en uppkörning dagen efter.
Fick till svar att det nog skulle bli svårt, han lyssnade med de andra kollegorna och det diskuterades om någon skulle sätta sig att åka ner med blinkersen 8mil enkel resa till Stockholm. Men fick som svar att de inte kunde buda ner den för att det skulle bli för dyrt. Jag förklarade läget men ändå blev det nej.
Jag bad då att få prata med Ragnar som känner mig väl sedan år tidigare, men även han berättade att de inte kan skicka ner den med bud då det skulle bli för dyrt. Det slutade iallafall med att jag fick sätta mig i bilen efter en lång arbetsdag och hämta blinkersen som Ragnar fick lägga utanför butiken då ni hade stängt. Ragnar lovade att kompensera mig på något sätt för bensinkostnader och besvär.
När jag nån vecka senare beställde lite smådelar till 525:an som nu ska säljas (uppkörningen gick bra) så säger Ragnar att han ska på semester och inte kan göra något bra pris till mig. Jaha?
Ringde orderavdelningen och lyckades prata till mig bra rabatt på delarna. När jag då fick paketet så var det en del som var felskickad. Den som hade packat paketet hade tagit en uppbruten plastpåse med plastdetaljer till KTM, lagt i de saker han trodde skulle vara med och häftat igen påsen. Hälften av innehållet saknades.
Ringde direkt och påpekade detta, och den riktiga delen skulle skickas med nästa order innehållandes handtag till 525:an som var restnoterade. Fick detta paket idag, och även denna leverans var det fel på. Det har skickats 2st vänsterhandtag till mig. Alla vet väl att höger handtag har en större innerdiameter p.g.a gasrullen? Nu är jag förbannat trött på detta, då hojjen skulle ut på annons redan för 2 veckor sedan! Men jag har ej kunnat sälja den än p.g.a ERAT STRUL!
Imorgon skickar jag tillbaks en hel uppsjö med delar som har blivit felskickade under 2008. Skickar med mottagarfrakt, och begär här nu även att få pengar tillbaka för de två vänsterhandtagen som jag skickar tillbaks. Sätt in pengarna på mitt konto, ****. *********, Handelsbanken. 103.60kr.
Jag tycker det hela är väldigt pinsamt från eran sida, att ni inte tar ansvar för era misstag. Att ni inte visar någon medkänsla och inte har någon som helst förståelse! Tänk om jag inte hade haft någon möjlighet att hämta blinkersen i Uppsala? Då hade tjejjens uppkörning varit för sen att avboka och vi hade fått kasta 1500:- i sjön, samt vänta ett helt år på nästa tillfälle att köra upp. Hon hade eventuellt fått skriva om sitt teoriprov och varit tvungen att hyra en motorcykel att övningsköra på samt för uppkörningen.
Det enda ni kommer få höra av mig i fortsättningen är när jag lämnar in min KTM 950SM för översyn till hösten, då den inte går att köra på bakhjulet med. Rycker som fan!
/Tom Wahlberg
Öppet brev till Lelles Mc.
Har de senaste åren beställt och handlat reservdelar, motorcyklar och kläder för 100.000 - tals kronor hos er.
Nu idag, den 4/8 2008 har jag beslutat att inte handla en enda pryl till av er. Jag kan snabbt sammanfatta de sista månadernas händelser.
Min flickvän skulle använda min KTM 525 till sin uppkörning den 2/7 2008, dagen innan hämtade jag ut ett paket på posten (som jag beställt i god tid) innehållandes 2st blinkers som skulle monteras på hojjen. I paketet var det ett stycke KTM 525 orginalblinkers (rund vit), och ett stycke avlång orangefärgad blinkers till en LC4 från 1998. Ringde direkt på morgonen och sa att jag har fått fel blinkers (Ni hade blandat ihop 2st siffror i produktnummret) Och bad killen på orderavdelningen att genast buda ner en blinkers då den skulle användas på en uppkörning dagen efter.
Fick till svar att det nog skulle bli svårt, han lyssnade med de andra kollegorna och det diskuterades om någon skulle sätta sig att åka ner med blinkersen 8mil enkel resa till Stockholm. Men fick som svar att de inte kunde buda ner den för att det skulle bli för dyrt. Jag förklarade läget men ändå blev det nej.
Jag bad då att få prata med Ragnar som känner mig väl sedan år tidigare, men även han berättade att de inte kan skicka ner den med bud då det skulle bli för dyrt. Det slutade iallafall med att jag fick sätta mig i bilen efter en lång arbetsdag och hämta blinkersen som Ragnar fick lägga utanför butiken då ni hade stängt. Ragnar lovade att kompensera mig på något sätt för bensinkostnader och besvär.
När jag nån vecka senare beställde lite smådelar till 525:an som nu ska säljas (uppkörningen gick bra) så säger Ragnar att han ska på semester och inte kan göra något bra pris till mig. Jaha?
Ringde orderavdelningen och lyckades prata till mig bra rabatt på delarna. När jag då fick paketet så var det en del som var felskickad. Den som hade packat paketet hade tagit en uppbruten plastpåse med plastdetaljer till KTM, lagt i de saker han trodde skulle vara med och häftat igen påsen. Hälften av innehållet saknades.
Ringde direkt och påpekade detta, och den riktiga delen skulle skickas med nästa order innehållandes handtag till 525:an som var restnoterade. Fick detta paket idag, och även denna leverans var det fel på. Det har skickats 2st vänsterhandtag till mig. Alla vet väl att höger handtag har en större innerdiameter p.g.a gasrullen? Nu är jag förbannat trött på detta, då hojjen skulle ut på annons redan för 2 veckor sedan! Men jag har ej kunnat sälja den än p.g.a ERAT STRUL!
Imorgon skickar jag tillbaks en hel uppsjö med delar som har blivit felskickade under 2008. Skickar med mottagarfrakt, och begär här nu även att få pengar tillbaka för de två vänsterhandtagen som jag skickar tillbaks. Sätt in pengarna på mitt konto, ****. *********, Handelsbanken. 103.60kr.
Jag tycker det hela är väldigt pinsamt från eran sida, att ni inte tar ansvar för era misstag. Att ni inte visar någon medkänsla och inte har någon som helst förståelse! Tänk om jag inte hade haft någon möjlighet att hämta blinkersen i Uppsala? Då hade tjejjens uppkörning varit för sen att avboka och vi hade fått kasta 1500:- i sjön, samt vänta ett helt år på nästa tillfälle att köra upp. Hon hade eventuellt fått skriva om sitt teoriprov och varit tvungen att hyra en motorcykel att övningsköra på samt för uppkörningen.
Det enda ni kommer få höra av mig i fortsättningen är när jag lämnar in min KTM 950SM för översyn till hösten, då den inte går att köra på bakhjulet med. Rycker som fan!
/Tom Wahlberg
Last edited: