Öppet brev till Lelles MC

Ekerholm

Guest
det var för 10 årsen jag skulle köpa delar till moppen.. jag ringde 10 minuter innan dom stängde på fredagen och fråga de om allt fanns hemma och ja allt finns hemma fick jag till svar... jag och en kompis sätter oss på tåget på natten och åker upp till upsala... det är ca 40mil enkel resa.. (som tur var så åkte man ju gratis tåg) vi var där innan dom öppnade på lördagen.. så vi var alltså först in... men nej det fanns inga grejer till min moppe hemma då... utan det måste varit jag som sa fel model på mopeden till dom.. men jag vet inte om något annat moped som liknar yamaha fs1... så det blev inga delar den gången har sen des aldrig köpt något där ifrån och kommer nog aldrig att göra det heller...

shush

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
zx6r
Eftersom folk fortfarande handlar på Lelles kan man ju bara konstatera att

reklam och marknadsföring > vettig service

KrocketKiller

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
1997, Yamaha XV750 vill köpa Er6-F
Jag ska åka dit och kolla lite på lördag. Ska bli intressant, har dom lunchstängt på lördagar med??

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
För er som inte är insatta i KTM 950 SM kan jag berätta att vissa av dessa hojjar är feltillverkade! Åker man på bakhjulet, ibland räcker det med att framhjulet är 20cm upp i luften så får främre förgasaren ingen soppa och hojjen rycker och bluddrar och går på 1 cylinder. Hojjen kan gå på 1 cylinder upp till 30sekunder efteråt.

Det är väl inte Lelles fel att KTM bygger skit? Håller med mavve. Handla inte där mer. Folk har varit med om värre saker. Sök på AVA...

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Handla aldrig, aldrig någonsin, prylar via postorder från Lelles!
Det går fortare att åka till fabriken, som tillverkar prylarna, och sätta sig och vänta medans de tillverkar prylarna. :fakta
Då får man även rätt prylar.
Jävla sopor på Lelles. Jag har beställt grejer två gånger. Ena gången fick jag helt fel prylar, andra gången fick jag ingenting.
Så, aldrig mer.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
beställde ett par oxtar för ca 2 år sen av lelles, otroligt nog fick jag både rätt storlek och modell INOM 3 arbetsdagar, efter allt man läst å hört om lelles så verkar det som om att vissa (jag) har tur ibland:tummenupp

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Jag har ibland funderat på att åka dit och ta en titt i brist på annat men det verkar nästan som att man ska låta bli helt enkelt...

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Jag har ibland funderat på att åka dit och ta en titt i brist på annat men det verkar nästan som att man ska låta bli helt enkelt...

Nja, åka dit och titta/handla är nog inga större problem. Det är just postorderavdelningen som är totalt värdelös. Jag vet inte var de har hittat den personalen, men inte är det på normalt sätt i alla fall.

Handlar man på plats kan man ju se att man åtminstone får saker som liknar det man ska ha. Postorder är ett lotteri däremot. Beställ ett par handskar och få en förgasare till en moppe. :gnissla

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Kan rekommendera Mc-kompaniet, köpte min hoj där för 4 veckor sen, via Björn. Gick hur smidigt som helst och toppen service. Svarade på mail utan problem. Räkna med mig fler gånger :tummenupp

Robban_R1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -95
Jag kan varmt rekommendera Mc-kompaniet.
Både Björn och Mattias är duktiga och är bra att göra med.

Har aldrig haft några problem där.

//Robban

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Handlar aldrig mer på lelles efter att jag fick halva min order med meddelade att resten kommer senare. bra tänkte jag och använde dom grejerna jag fick så länge (går inte att lämna tillbaka då). eter några veckor ringde jag och fick till svar att dom inte skulle ta in de artiklarna alls! Vilket resulterar i att jag sitter med saker för flera tusen som jag inte kan returera pga att jag använt dom.

Handlar nu för tiden bara på touringbutiken när jag ska lägga större kompletta ordrar eftersom ingen annan mc-handlare i Sverige har ett modernt e-handel system med lagerstatus osv.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det någon som har lyckats få kravbrev från Lelles på något som man skulle ev ha köp för ett antal år sedan???

Hur fasen ska man kunna motbevisa en sådan sak efter t,ex 7år?

Invalido

Guest
Jag kan varmt rekommendera Mc-kompaniet.
Både Björn och Mattias är duktiga och är bra att göra med.

Har aldrig haft några problem där.

//Robban

Kan bara hålla med.. finns en Johan där med som e guld värd! letar o fixar o går själv ut o skruvar om dom andra inte fixar det!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är det någon som har lyckats få kravbrev från Lelles på något som man skulle ev ha köp för ett antal år sedan???

Hur fasen ska man kunna motbevisa en sådan sak efter t,ex 7år?

Dom har 3år på sig att fakturera har jag för mig sen förfaller det....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC