Öppet brev till Lelles MC

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Skrattar inombords när jag läser inläggen.. Har varit i kontakt med dom några gånger och beställt en gång! Då kom det faktiskt rätt sak. Men som tidigare talare sagt så är totalt hänsynslöst värdelös på att svara i telefon och dom som vara är riktiga tomtar som dom hittat i en skorsten då dom fastnat. Dom lovar och lovar men inget händer. Sist jag ringde dit så var jag intresserad av några backspeglar som jag ville ha och undrade om dom var laglig för gatan. Hon som då satt i telefon visste knappt vad en backspegel är för något så hon gick och skulle prata med en annan, kommer tillbaka på en stund och säge han ringer upp på en liten stund. Hon tog mitt nummer och lämnade det till den andra snubben men han har inte ringt än och det är 2 månader sen.. Känns som inte han kommer att ringa häller. Tyvär så beställde jag en sak för 1000:- och det skulle jag inte gjort utan tagit den från något annat ställe.

Dom ställen jag rekommenderar är: Delta, Ride, Blixtens racing.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Tjena!
Vi har ingen webshop, därför du saknar pris på delar etc.
men vi säljer självklart orginaldelar till KTM,Kawasaki,Suzuki,Aprila (Honda,yamaha delar får vi också tag i med en viss leveranstid)
Sen har vi alla dom stora leverantörerna som alla andra firmor har!
Att skicka via postorder är inte speciellt komplicerat, så de klarar vi också ;) Även fast vi är inriktade på kunderna i butiken i första hand. :)
Ok,inte så konstigt att jag inte kunde hitta webshopen då:tungan .Verkar ju dessutom va ett smart drag att inte ha nån med tanke på allt som skrivs om en viss sådan:D .Lite tråkigt att få hela staben uthängd då det mest verkar som ett par stycken är inkompetenta.Tror nog det finns missnöjda kunder på varenda butik om man kollar upp det.Själv köpte jag korvbrön på konsum i huddinge en gång.Dom 2 nedersta i påsen var mögliga,så nu bedriver jag krig mot ALLA konsumanställda i hela landet.Dom ska stenas ner till siste man.:kulspruta :tungan

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag håller inte med.....jag har beställt massor av gånger och det har bara varit problem en gång, men det lösta dom galant.

Senast beställde jag två blinkers via deras orginaldelavdelning idag, har precis flyttat och följdaktligen ändrat adressen i min profil...tog bara 1 ½ timme innan dom ringde mig o kollade hur landet låg:D (fanns ju två med samma personnummer men olika adresser under en kort stund).

Tror det är så att ni som beställer grejjor och inte får vad ni "beställer"....helt enkelt många ggr beställer fel saker:D

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Jo, Ragnar är ju kanon när man väl får hans intresse, men det kan ju ta sin tid ibland. Fast har vi oss själva att skylla? Tycker inte vi gör annat än snackar klotningar i "våran" tråd :D Ne, se till att anställa en kille till som kan avlasta Ragnar sen är iaf jag nöjd med Lelles. Fast ännu bättre vore om Ragge kunde säga upp sig och starta eget ihop med nån annan KTMguru här i Sthlm :nicka

Skit bra ide!!! Vi borde starta en namninsamling om att han skulle få trogna å lojala kunder om han skulle starta eget. Skicka namninsamlingen till honom. Kanske han skulle börja tänka i dom tankarna då :tummenupp

Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Har varit på Lelles två gånger.
Första gången var jag bara där för att kika lite. Det var typ inga kunder alls i butiken. Från första stund fick jag en liten lallare (lellare?) som smög efter mig hela tiden. När jag gick förbi honom sa han inte ett ord. Frågade inte ens om jag ville ha hjälp eller motsvarande. Tydligen trodde de att jag skulle snatta ett skinnställ och en hjälm.

Andra gången jag var där var jag spekulant på en komplett utrustning. Eftersom jag är lång och ganska så otjock var jag ute efter ett ställ som passade mig. Den vuxna nysvensken plockade raskt fram ett ställ som han sa var "Perfekt för långa och smala och att dessa folk köpt detta ställ i fem års tid."
Det konstiga där var att detta ställ enbart funnits ute på marknaden i bara ett år knappt.
Ja, jag beställde allt från Tyskland istället. :)

Henken

Guest
Jag har bara varit där några ggr men fick ett grymt bemötande av personalen. Till och med skjuts till Biltema eftersom jag gick från stan...fan vilken bit det var. Nä, jag känner ingen där.

De delar jag skulle ha ordnades fram kvickt. Fanns en tjej på övervåningen som jag har för mig var sjukt het. För mer smygreklam om Lelles, pma hennes nr. :yoparty

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
efter att jag köpte mitt mc ställ där tyckte jag servicen var skit bra fick massa hjälp,
men sen skulle vi köpa grejer till tjejen bad om hjälp och fick till svar att de inte hade tid för de var mycke o göra och att vi skulle komma imorgon istället ja tala om läget att vi åkt 16mil enkel resa men de brydde de sig inte om istället hjälpte de någon cross åkare som bara skulle ha någon skyddsväst vi skulle köpa komplett utrsustning:mad: var så jävla arg åker inte dit igen.

Den crossåkare som fick hjälp har kanske stått o stampat i 1 timme för att få hjälp...för att inte tala om att flera kanske stod på tur efter.
Isåfall finns ingen rättighet att komma först i kön avsett.

Nu spekulerar jag bara. Kan ha varit tomt i affären med, fan vet jag :rolleyes:

Dark_Messenger

Guest
Är det en slump att det alltid är Lelles och AVA som folk startar hat-trådar om? :va

minmicke

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
2 st Kawa ZX9 -95 -94
För att spä på tråden lite, jag fick vänta tre månader på en topplockspackning från lelles som de från början lovade skulle komma efter 2 veckor. Sen när jag ringde dem så sa de hela tiden "nästa vecka kommer den" men inte då....

Riktigt dålig service faktiskt. Om de nu har så lång leveranstid så kan de ju vara ärlig med den från början eller om de inte vet när den kommer så säg det då.

Min erfarenhet/Micke

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Hoj
GSX1300R -08
Har inga egna erfarenheter av Lelles, men har däremot hört av mig till Eurowheels i Fellingsbro angående en ny Hayabusa, damen ville räkna lite på vad priset skulle bli med min hoj som inbyte och skulle sen ringa upp.
Inget samtal!!! Är företag inte ens intresserade av att sälja nya hojar längre?
Har en jobbar kompis som försökt göra affärer med dem flera ggr men samma sak, de återkommer inte.
Hur i helskotta kan man driva en verksamhet men inte vara intresserade av att sälja???

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Men kolla stackarna som är på lagret och pillar med delar och packar: 17åriga studenter som inte får tid på sig att lära sig nått, utan när det går för sakta för dem så åker dem ut, då är det bara in med nya, lågavlönade, garanterat delvis svartarbetande tonåringar!! De byter föffan personal där var 3e månad!

Så jag skyller inte på folket som jobbar där, kan man inte anställa kompetent folk och hinna lära upp dem, så är det nog nån annan som är idioten.

:tummenupp

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Handlade delar där till moppen några gånger när jag va yngre.. o jag fick fel delar varje gång, dessutom va de flera månaders leveranstider.. så det företaget handlar jag aldrig av numera..

pilbåge

pilas
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
BMW1200s
Tycker du måste leva i en egen värld 103 kr tillbaka va pratar du om alla hoj åkare veeeet att det händer saker ingen är felfri.Men om du beställer o pratar
i nattmössan när du beställer snackar om att få åka extra turer veeeem fan har inte gjort det.men du som är sååå jäkla perfekt lämna hojen då Kör gengas Pajas. Pilas

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Jag har handlat flera gånger på via LELLE's postorder till de KTM's och Suzuki's som jag har ägt och ALDRIG fått fel grejer och nästan samtliga gånger fått grejerna efter 2-3 dagar, en gång fick jag faktiskt vänta i en dryg vecka.
Kan det kanske bero på att jag har exklusivt betingad beställarkompetens?:D

Nåväl, deras Web-shop (eller vad man nu ska kalla den, hehe) är väl inte mycket att hänga i julgranen, den får väl inget pris för design och användarvänlighet ;) men den funkar och rätt saker kommer snabbt levererat till mig iaf.

Jag rekommenderar LELLE's postorder den fungerar fint. :tummenupp

Ang. trådskaparen så kan jag dock fullt förstå att han är upprörd, blir man lovad något så SKA det komma fram på utsatt tid annars får man som leverantör fixa till det oavsett kostnad.

...man kanske ska låta bli att beställa något på sommaren när kidsen invaderar arbetsmarknaden, det är säkert inte helt oofta som sommarjobbare ställer till bekymmer och oreda:tungan

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag kan bräcka er alla med att jag väntade i 8 månader på ett bakdrev. Sug på den ni! Då hade jag också kontakt med dom under tiden och det skulle fixas bla bla.

.

kan bräcka dig med att jag fick en räkning 2 år efter jag köpt grejen fast den va betald.. :D

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Själv har jag bara varit med om klassiker-situationerna några ggr, dvs beställt en del och Lelles skickar fel artikel. De är väl ok om man handlar över disk och själv kan bedöma på plats om det är rätt pryl. Själv när jag köper på postorder så köper jag allt från Touringbutiken, de är som ett urverk, bara att beställa så får man som en naturlag rätt del på posten så fort postsystemet medger. Men statistiskt finns det säkert de som har invändningar även mot dem. Kränga prylar/hojar är inte en idiotsäker verksamhet vare sig det gäller köpare eller säljare.

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange skräp tyvärr
Tycker du måste leva i en egen värld 103 kr tillbaka va pratar du om alla hoj åkare veeeet att det händer saker ingen är felfri.Men om du beställer o pratar
i nattmössan när du beställer snackar om att få åka extra turer veeeem fan har inte gjort det.men du som är sååå jäkla perfekt lämna hojen då Kör gengas Pajas. Pilas

Jag antar att du läser precis lika illa som du skriver! Att jag begär 103:- tillbaka är för att jag skickar tillbaks deras två vänsterhandtag. Tycker du att jag ska bjuda Lelles på dem eller ?

Jag förstår att det kan bli fel när man beställer saker. Men inte varenda gång för tusan!! ? Och blir det fel så får man stå för det och lösa problemet. Den här gången var det väääldigt bråttom för dem att lösa problemet, alla andra gånger de har skickat fel saker så har jag ju självklart nöjt mig med att de skickar den rätta saken med posten.

BTW: Nu 21.41 dagen efter att jag mailade samtliga på Lelles MC har jag fortfarande inte fått något svar från någon.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC