Öppet brev till Lelles MC

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
Tycker du måste leva i en egen värld 103 kr tillbaka va pratar du om alla hoj åkare veeeet att det händer saker ingen är felfri.Men om du beställer o pratar
i nattmössan när du beställer snackar om att få åka extra turer veeeem fan har inte gjort det.men du som är sååå jäkla perfekt lämna hojen då Kör gengas Pajas. Pilas

:skrattaåt

Läsa och skriva verkar inte alla hoj åkare kunna iaf ! :tungan

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Måste gå in försvara Lelles lite då jag beställt därifrån måånga gånger och aldrig fått vänta länge eller fått fel saker. Har beställt både via telefon och shopen.

Senast i förrgår ringde jag angående lager till stötdämparlänkaget på min ktm, ena lagret hade dom inte inne. Han sa att han skulle ringa upp när han visste hur det skulle bli med leverans och så. Han (Petter?) ringde upp 15min senare och sa att lagret skulle komma in igår och att det skulle skickas samma dag. Igår fick dom alltså lagret och idag fick jag mitt paket med lager.

:tummenupp

Kom också ihåg att det är bra fler som skriver om dåliga erfarenheter istället för att skriva när allt gått bra. Så kritiken är kanske liiite missvisande i denna tråd.

/tvålen

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Buda prylar för nån hundring 8mil enkel...grattis till att hitta nån firma överhuvutaget som gör det gratis.

Har man bra kontakt med sin MC-firma så gör de det, de vet att de får igen det när man kommer tillbaka och handlar prylar man lika gärna kunde köpt till halva priset på internet. Lelles är för stora för att tänka så.

Precis! (Hojåkare). :skrattaåt :)

Språkpolisen strikes back. :hihi

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Själv har jag handlat en del på lelles, både personlig utrustning och reservdelar. Har aldrig varit något problem. Dock över disk! men jag kommer fortsätta handla där. SMC kortet ger även 10% på allt utom mc, men jag har ändå fått bra rabatter så jag har inte behövt använda kortet.

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Triumph
Själv har jag handlat på Lelles via postorder 3 gånger.
Det har alltid varit problem, uteblivna leveranser, felleveranser och fel priser.
Så aldrig mer.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Måste gå in försvara Lelles lite då jag beställt därifrån måånga gånger och aldrig fått vänta länge eller fått fel saker. Har beställt både via telefon och shopen.

Senast i förrgår ringde jag angående lager till stötdämparlänkaget på min ktm, ena lagret hade dom inte inne. Han sa att han skulle ringa upp när han visste hur det skulle bli med leverans och så. Han (Petter?) ringde upp 15min senare och sa att lagret skulle komma in igår och att det skulle skickas samma dag. Igår fick dom alltså lagret och idag fick jag mitt paket med lager.

/tvålen
Du snackade med RÄTT person på Lelles! Jag ska hälsa honom att du är nöjd ;)

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Den crossåkare som fick hjälp har kanske stått o stampat i 1 timme för att få hjälp...för att inte tala om att flera kanske stod på tur efter.
Isåfall finns ingen rättighet att komma först i kön avsett.

Nu spekulerar jag bara. Kan ha varit tomt i affären med, fan vet jag :rolleyes:

de hade han säkert men vi var där i tre! och försäljare och cross åkare spenderade inte speciellt mycket tid på att plocka med grejer utan smet med gämna mellanrum iväg och gömde sig och snacka skit.:mad:
de var bara vi och cross åkaren som ville ha hjälp lite strö kunder. sedna pyssla försäljaren med massa annat var i tele större delen av tiden.

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Tråkigt att dem verkar missköta sig så mycket. Jag har inte så stor erfarenhet av dem, men min vurpade hoj står där nu och jag har fått riktigt bra service både på tele med Ragnar av någon som arbeta i Yama-hallen och av någon Per per via mail. Mycket snabbare än många andra firmor, det uppskattas :tummenupp

Dock har jag aldrig handlat på postorder av dem eller servat min hoj där.

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange skräp tyvärr
Nu idag måndag fick jag ett samtal från någon från Lelles mc, misstänker att det var Lelle själv, men vet ej då han ej presenterade sig.
Han var iaf väldigt vänlig och tillmötesgående, men hade väldigt många ursäker till det som har hänt. Inget jag bryr mig om iaf, då jag ändå inte kommer handla där igen. Önskar alla Lelles kunder lycka till! Och ge er för tusan inte om (när) det blir fel.

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Lelles
Klev in på Lelles och skulle köpa skinställ.(12 000:- i cash i plånkan)
På med stället och står där och hukar, böjer och vrider för att känna så att alla skydd sitter där dom ska.....väldigt nära köp....o så kommer en kille fram till mig och säger: -Du vi stänger för lunch nu!
Eh??? Jag står där med ett skinnställ för 10 000:- och ska känna in det sista.
Säljaren tyckte att jag skulle komma tillbaka efter lunch.
TROR NI JAG GICK TEBAKA ELLE!

/Dimman

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Lelles
På med stället och står där och hukar, böjer och vrider för att känna så att alla skydd sitter där dom ska.....väldigt nära köp....o så kommer en kille fram till mig och säger: -Du vi stänger för lunch nu!

/Dimman

nej.

du köpte lunch för 12000:-.

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Lelles

/Dimman

Haha, bara att ha lunch-stängt är ju konstigt i sig, men att kasta ut "kunder" är ju lite sjukt om det bara gäller lunch...

Om det passa så får du väl köpa från fc-moto eller liknande :)

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
-Du vi stänger för lunch nu!
/Dimman

Jag tror jag ska visa denna tråd för min kollega som varit ica-handlare i många år.
Han kommer garva sig harmynt :D

Om Lelle själv (finns han?) sett detta så hoppas jag att grabben som kastade ut dig fick en rejäl avhyvling.
10000 spänn är mycket pengar även för en stor mc-firma.
Är det någon som mailat Lelle om denna tråd?

snigen

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
fjr 1300
lunch stängt

Va på lelles o skulle handla komplet crossutrustning ca 15tusen allt va framlagt på disk gick runt kolla lite annat blev senutslängd för lunch tyckte att jag skulle komma till baka efter lunchen åkte inte till:arsele

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
jag var inne med en ICA kasse full me stålar...skulle köpa allt dom hade kvar, men vart utslängd pga lunch :-(

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
jag var inne med en ICA kasse full me stålar...skulle köpa allt dom hade kvar, men vart utslängd pga lunch :-(

jag hade med mig 1000 sherpas som bar på kistor fulla med stålar, skulle köpa hela stan, men uppsala hade lunchstäng och blev utslängd...

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!