Öppet brev till Lelles MC

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Ragnar fick lägga utanför butiken då ni hade stängt. Ragnar lovade att kompensera mig på något sätt för bensinkostnader och besvär.

Ragnar att han ska på semester och inte kan göra något bra pris till mig. Jaha?

Ringde orderavdelningen och lyckades prata till mig bra rabatt på delarna.

Nr1: Han fixade så att du kunde hämta delarna fast det inte var öppet PLUS att du ska få för soppa OCH besvär! Självklart lider jag med dig att du inte fick de utlovade delarna, men det löste sig ju så varför vara så bitter? och flickvännen klarade körkortet-GRATTIS föresten:tummenupp

Nr2: Har han inte rätt till semester utan måste vara på plats för att "fixa bra pris" till dig?

Nr3: Du fick rabatt, trots allt, vilket som du fått många gånger tidigare vad jag förstått...

-och du tackar dom för rabatterna du fått genom åren med att dels lägga ut Ragnars namn och hela Lelles på ett publiktforum, för 103 spänn???:va :va

Kunde det inte vara värt att ta kompensationen som Ragnar erbjöd istället? Jag handlar ALLTID där, och har alltid fått ett grymt bemötande av kunnig personal, och ja , jag känner Ragnar personligen.

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag vet inte...känns som om jag förstår både dig samt Lelles i form av ett företag.

Men sällan får man något med bud endast för att något är felskickat. Snarare ber man endast om ursäkt o skickar rätt del som vanligt paket återigen. Allt kan inte gå 100% konstant och det gäller att ha den inställningen att saker kan skita sig plus att den enda person man verkligen kan lita på i en situation där saker måste åtgjärdas/fixas är en själv.
Sen att du råkade ut för en massa saker på rad är ju ren otur eller kanske helt enkelt outbildad/ny anställd.
Men som sagt...jag säger varken bu eller bä...förstår båda parter

Hade jag varit dom så hade jag sagt exakt samma sak...hade jag varit du hade jag kanske tyckt det varit drygt men jag hade nog inte reagerat alls så starkt som du gör nu

Last edited:

Edlund

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
K1300R
Man hör så mycket klagomål men jag har (nästan) bara goda ord om lelles. Köpte skinnställ, handskar och stövlar där och fick en sjuhelvetes rabatt. märkte att stället satt lite illa så jag gick tillbaka och fick byta till nyare ställ med mera rabatt på.

Enda kruxet jag har är att de en av småkillarna som jobbar där, han har inte en jävla aning om vad han säljer. Exempel:

Killen, en liten syrier motsv. följer mig runt och är min skinnställs biatch, dvs. hämta o hänga upp ställen jag provar. När jag kollar på berik ställen så mumlar han om att de är skit, för att ingen racingförare använder dem utan han tycker jag ska ha Alpinestars istället.

mjohejdu...

Vidare provar jag ut ett dainese steel som sitter bäst av de provade, trots detta försöker han få mig att köpa Alpinestars, som bevisligen satt sämre på min späda lekamen.

och till detta då, stövlar. provar ut dainese torque och tycker de sitter bra, samt är i min prisklass... inte då, inte ska jag ha dem utan Alpinestars mega-tech-2000-deluxe för 3500:-

Fan, hatar sånt..lär er vad fan ni säljer och lyssna på kunden...

ska ni ha kläder så snacka med Anita eller Kalle, dessa vet vad i helskotta de snackar om, samt de ger en rabatter så man blir bortskämd..

mina $0.02

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mmm & Mcsport ute vid Arlanda borde väl vara av intresse. Har aldrig & då menar jag aldrig haft strul med dem.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Handla KTM-delar av mig istället så ska de gå bra! ;)
www.mc-kompaniet.se
Vi har en del killar från storstäderna som kommer till oss för att dom tröttnat på den sämre servicen som "översittarna" har!
Klickade på länken till hemsidan.Men jag kan inte hitta nån postorderservice ens???Inga delar öht.Gör jag nåt fel eller säljer ni bara hojar? mvh//jacke

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange skräp tyvärr
Nr1: Han fixade så att du kunde hämta delarna fast det inte var öppet PLUS att du ska få för soppa OCH besvär! Självklart lider jag med dig att du inte fick de utlovade delarna, men det löste sig ju så varför vara så bitter? och flickvännen klarade körkortet-GRATTIS föresten:tummenupp

Ja, det är ju jättesvårt att lägga ut en liten blinkers utanför butiken. Stor credit! :tummenupp
Jag fick ju inte rabatten eller någon kompensation.

Nr2: Har han inte rätt till semester utan måste vara på plats för att "fixa bra pris" till dig?

Nej absolut inte! Ragnar är en av de människorna på hela planeten jag önskar en lång och trevlig semester!

Nr3: Du fick rabatt, trots allt, vilket som du fått många gånger tidigare vad jag förstått...

Jag fick rabatt på delarna, genom att prata och berätta att Ragnar hade lovat mig det.

-och du tackar dom för rabatterna du fått genom åren med att dels lägga ut Ragnars namn och hela Lelles på ett publiktforum, för 103 spänn???:va :va

Jag kan istället berätta vad som har blivit fel under 2006 och 2007. Det är inte så att jag smutskastar Ragnar på något sätt, bara berätta hur fel ALLT har blivit när jag har försökt handla av Lelles MC. Detta är inte för 103:- Utan det är pengar jag kräver tillbaka för att jag har skickat tillbaka 2st vänsterhandtag.

Kunde det inte vara värt att ta kompensationen som Ragnar erbjöd istället? Jag handlar ALLTID där, och har alltid fått ett grymt bemötande av kunnig personal, och ja , jag känner Ragnar personligen.

Jag har oxå ALLTID handlat där, har fått väldigt bra bemötande. (Endast i klädbutiken och av Ragnar) Kunnig personal i övrigt vill jag inte påstå. 9 gånger av 10 vet de inte ens när man säger att man vill ha ett långt och ett kort oljefilter till KTM.

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
GSXR 1000K7
Lelles Mc borde heta Lallarnas mc i stället, jävla klåpar firma helt enkelt! Har en lång historia hur dom lyckades tappa bort mitt styre som jag betalat för och fått hem, GIVETVIS fel första gången...skickade tebax det, men kom inget nytt, ringde och pratade med en sopa.."jo ditt styre har kommit tillbaka hit...och ditt nya ska iväg idag"...lalala, inget styre, ringde igen en annan sopa:"va nä, jag kan inte hitta ditt styre som du skulle ha skickat tillbaka till oss, hmm måste kolla upp det...måste ju hitta det innan vi kan skicka nåt nytt.....:huvet hade jag inte bott en bit ifrån så hade jag bara åkt ner och ryckt lös ett styre från en hoj och tackat för mig, nu bad jag dom fara åt helvete i stället....iofs för 2år sedan men blir förbannad när jag ser att dom fortsätter att bete sig som skit mot folk!

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
"Lelles aldrig mer"
Beställde drivpaket till en honda cr250 för några år sedan i augusti månad, Fick då betala på postförskott hela beloppet där låg dreven och ett meddelande om att kedjan var restnoterad.(allt fanns "hemma" när jag ringde)
Då köpte jag kedja på annat håll, då jag inte fått kedjan i januari månad ringde jag och idiot förklarade dom totallt den kom då efter ca 14dar:arsele :arsele :arsele .

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Att köpa kläder, hjälm å grejer som finns på lager verkar ju fungera där. Men postorder/telefon tycks vara helt ur funktion. Testat det en enda gång och det blev den enda.

Beställde mörka visir till hjälmen, och efter 4 veckor kom dom... inte, för det var fel. Fick vanliga visiren och försökte returnera dom via e-post och telefon, men det gick inte. Jag gav upp...

Sedan, kanske 6 - 8 månader senare fick jag ett snigelpost-brev hem. Mörka visir finns nu på lager, vill du fortfarande beställa?

Som sagt, jag köper fortfarande vissa prylar där pga utbudet, dock ALDRIG postorder.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag kan bräcka er alla med att jag väntade i 8 månader på ett bakdrev. Sug på den ni! Då hade jag också kontakt med dom under tiden och det skulle fixas bla bla.

Men jag har också haft flyt då dom postat fel saker pga deras slarvighet, saker som var dyrare:D

Så handlade jag av dom på mässan -06 och betalade på plats för ett ryggskydd (1300kr) tror ni inte det skulle betalas en gång till då jag skulle hämta ut det?:D Dröjde länge innan vi fick rätsida på det men till slut fick jag tillbaka min pengar för vänta det vill man ju inte.

Dom arrangerar en bra mc-träff men kundkontakt och organisering på postorder delen på lellesmc kunde dom gärna gå kurs i.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Trist Tom, håller med dig som du vet! Har också surnat rejält på stället. Ragnar är enda undantaget, men inte ens han kan göra 4mans jobb! Tror Karlströms är en betydligt bättre firma och kommer handla från de i fortsättningen.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
:D Jag har aldrig varken handlat eller varit på Lelles ngn gång men det är ju knappast första ggn som det varit på tapeten i detta forum. Råkade själv ut för en positiv grej idag även om det gällde mobiltelefon och inte hojgrejer:rolleyes: Köpte stereogrejer för x-antal tusenlappar för ett tag sen och hade sån otur med sublådan så den fick skickas iväg för lagning. Efter ca 3 v får jag tillbaka den och den funkar i en timme sen helt död igen. Ner med skitet igen och skicka till service, han jag handlade den av krävde en ny högtalare eftersom den var helt ny. När jag sen ska hämta den nya så har dem bara bytt förstärkardelen och reperationsfirman hävdade att felet var mitt men jag slapp i alla fall att betala. Nu när jag skulle ha ny lur så pratade jag med honom som jag köpt stereoprylarna av och efter en stund kom han på: Fan du har tillgodo 500:- hos oss för jag tyckte det var för jävligt hur dem hanterade det med bashögtalaren men har glömt ringa dig - du kan använda dig av det nu om du vill.:tungan :tungan

Alla kan göra fel men i slutändan handlar det om hur man gör för att det ska bli rättvist för kunden - även om det kanske kostar företaget en slant:tummenupp Om jag jobbade på ett ställe och var tvungen att hantera sådana saker på ett sätt som inte är sjysst & rättvist för kunden skulle jag sluta omedelbart. Jag jobbar själv med kundkontakter dagligen och har gjort det i många år och man ska bemöta och behandla en kund så som man själv vill bli bemött när man ska handla ngnstans..:tummenupp

En klyscha, jag vet - men fan så sant....

Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Lelles och grabbarna där har klantat sig ett antal gånger för mig, men försökt att fixa till det och gjort ett godkänt jobb till sist. Priser och sånt har varit helt ok, oftast har dom fixat fram det jag önskat utan allt för mycket krångel. Dock har man ju suttit av ett antal timmar där i väntan på att dom ska bli klara med det dom lovat färdigt långt tidigare... men shit happens och det har aldrig varit panik.

Däremot efter att ha ringt massor med gånger utan att få svar och mailat utan att få svar ledsnade jag och valde att börja handla och serva på annan ort - jag menar vafan kan man inte ta ett par timmar extra och gå igenom mailen ens så får det vara nog.

Att shoppa från USA och Tyskland har funkat bra hittills (KTM Twins, Sommer KTM, ADV Machines, och några till).

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fråga: Vad har Lelles med din tjejs uppkörning att göra?!

Att Lelles är skit rätt igenom har folk sagt i 4-5 år. Det jag inte fattar är varför folk fortfarande handlar av dem.

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange skräp tyvärr
Fråga: Vad har Lelles med din tjejs uppkörning att göra?!

Att Lelles är skit rätt igenom har folk sagt i 4-5 år. Det jag inte fattar är varför folk fortfarande handlar av dem.

Läs hela mitt första inlägg så förstår du. :va

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
verkar som Lelle skulle behöva byta ut en del av personalen...

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Jag handlade ett par Alpinestar stövlar av dem för ett tag sedan, kom hem med två stycken högerstövlar... Jag som varit och kollat på två stycken hojjar hos dem som jag funderar på, men man bör alltså inte köpa en hoj hos dem, känns läskigt när man läser detta

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Klickade på länken till hemsidan.Men jag kan inte hitta nån postorderservice ens???Inga delar öht.Gör jag nåt fel eller säljer ni bara hojar? mvh//jacke
Tjena!
Vi har ingen webshop, därför du saknar pris på delar etc.
men vi säljer självklart orginaldelar till KTM,Kawasaki,Suzuki,Aprila (Honda,yamaha delar får vi också tag i med en viss leveranstid)
Sen har vi alla dom stora leverantörerna som alla andra firmor har!
Att skicka via postorder är inte speciellt komplicerat, så de klarar vi också ;) Även fast vi är inriktade på kunderna i butiken i första hand. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC