Jag håller med ts, man frågar om kunden vill ha hjälp eller också jobbar man på fel ställe.
Heja internet.
Inställningen tycks vara " visserligen är jag anställd här - men MÅSTE jag jobba också?"
Tyvärr ofta yngre som agerar såhär.
Två exempel i närtid:
1. Går in på "känd elektronikmarkt". Ska ha en 12V tv till husbilen.
Hittar TV-vdelningen där jag hittar ett ungt lejon med lurar intryckta i öronen. Ställer mig framför, han fattar iaf att jag vill något, jag frågar och han vänder sig halvt om och pekar på en TV vid golvet, "den är nog det enda vi har, tror jag" och trycker tillbaka lurarna i öronen och försvinner i musikdimman..
Köpte TV-n igår på annat företag..
2. Skulle byta bil. Gubbar ska inte ha bilar som passerar 270kmh..
Hittade på ..ux-företaget en lämplig M-B lokalt (MB har ju dessutom 250Kmh-spärr) travar in på bilfirman viftandes med en 2cm tjock sedelbunt i handen och förklarar min intention att inhandla en viss bil som var till salu.
Vid bordet sitter några och spelar kort!
Den minst intelligente säger, "den är på tvätt, kom igen på måndag."
Kör numera Citroen. Fransk flair och unik gas-hydraulisk fjädring ingick..