Hej,
Postar här och hoppas att någon hos Er frekventerar detta forum, Ert eventuella svar tänker jag har ett allmänintresse för oss hojåkare i Stockholm.
Jag var inne hos Er igår eftermiddag i akt och mening att köpa ett par lättare "streetskor" och ett par stövlar till min sambo. När jag kom in i avdelningen för "personlig utrustning" stod trenne (3) unga personer bakom kassadisken (som jag passerade på c:a 1-1,5 metersavstånd, således direkt framför dessa s.k. exediter). Två av dem hälsade lojt och de återgick sedan till sina inbördes samtal (vilka inte handlade om angelägenheter direkt eller indirekt anknutna till själva arbetsuppgifterna). Ingen gjorde ens den minsta ansats att utröna huruvida jag ville ha eller behövde hjälp.
Jag gick till skohyllan (endast ett fåtal meter från disken) och tittade runt lite, försökte medvetet ge ett intryck av att söka efter något, tog ett varv runt "reahögen", tillbaka till skohyllan, plockade med skorna. Ingen reaktion alls på de 2-3 minuter jag var där. Det tillkom ytterligare en anställd till skaran av tre men inte heller denna person gjorde någon ansats att hjälpa mig.
När jag gick fick jag en nick av en av dessa (numera fyra) expediter.
Ni gick således miste om en relativt säker affär på i runda slängar 4-8000 SEK. Hade jag fått minsta hjälp hade jag handlat hos Er. Jag är köpstark och "exekutivt" lagd, jag köper om jag hittar det jag vill ha och är inte så priskänslig.
Detta uppenbara ointresse av att hjälpa till/sälja har jag upplevt tidigare hos Er (inte alltid, men oftast) och undrar nu:
Hur ser Ni på att branschen går dåligt, att marginalerna blir små, att det är dyrt att handla i Sverige då det inte "går runt" om inte priserna är höga när ni inte anstränger Er mer än ovan för att sälja? Ser Ni något samband mellan ovanstående och minskande försäljning?
Kommentarer?
Planeras åtgärder?
MVH
Fredrik
Postar här och hoppas att någon hos Er frekventerar detta forum, Ert eventuella svar tänker jag har ett allmänintresse för oss hojåkare i Stockholm.
Jag var inne hos Er igår eftermiddag i akt och mening att köpa ett par lättare "streetskor" och ett par stövlar till min sambo. När jag kom in i avdelningen för "personlig utrustning" stod trenne (3) unga personer bakom kassadisken (som jag passerade på c:a 1-1,5 metersavstånd, således direkt framför dessa s.k. exediter). Två av dem hälsade lojt och de återgick sedan till sina inbördes samtal (vilka inte handlade om angelägenheter direkt eller indirekt anknutna till själva arbetsuppgifterna). Ingen gjorde ens den minsta ansats att utröna huruvida jag ville ha eller behövde hjälp.
Jag gick till skohyllan (endast ett fåtal meter från disken) och tittade runt lite, försökte medvetet ge ett intryck av att söka efter något, tog ett varv runt "reahögen", tillbaka till skohyllan, plockade med skorna. Ingen reaktion alls på de 2-3 minuter jag var där. Det tillkom ytterligare en anställd till skaran av tre men inte heller denna person gjorde någon ansats att hjälpa mig.
När jag gick fick jag en nick av en av dessa (numera fyra) expediter.
Ni gick således miste om en relativt säker affär på i runda slängar 4-8000 SEK. Hade jag fått minsta hjälp hade jag handlat hos Er. Jag är köpstark och "exekutivt" lagd, jag köper om jag hittar det jag vill ha och är inte så priskänslig.
Detta uppenbara ointresse av att hjälpa till/sälja har jag upplevt tidigare hos Er (inte alltid, men oftast) och undrar nu:
Hur ser Ni på att branschen går dåligt, att marginalerna blir små, att det är dyrt att handla i Sverige då det inte "går runt" om inte priserna är höga när ni inte anstränger Er mer än ovan för att sälja? Ser Ni något samband mellan ovanstående och minskande försäljning?
Kommentarer?
Planeras åtgärder?
MVH
Fredrik