Öppet hus Bilprovningen/Din-MC

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tjena gott folk :)

Lördagen 28 april håller vi öppet hus på Bilprovningen Sollentuna i samarbete med Din-MC. För er som önskar besiktning av hojen så kommer vi att köra drop-in på så många vi hinner fram till kl 1500. Ett antal bokningsbara tider finns också avsatt för medlemmar på sporthoj.com, PM vid intresse.

Din-MC finns på plats hela dagen med ett par demohojar, självklart kan du också få tips och råd på utrustning och annat till din hoj.

Kl 1200 bjuds det på stuntuppvisning av Ingel, Noll-Koll, marcus_136 och NO_FEAR.

Kjelle finns på plats hela dagen med polishojen, beredd att svara på alla tänkbara frågor.

Korv och fika tillhandahålls för rimlig peng av Märsta Scoutkår.

Vi synes :)

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Låter som en bra grej för de som måste besikta.:tungan
Bra att du lyckats knycka ett par tider enbart för SH-folk. :)

Men stunt grabbarna Ingel, Noll-Koll mfl ska ju vara i Nyköping den dagen och köra stunt enligt en annan tråd här. Kan de klona sig eller?? :va
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=149109

Trevligt att ses igår förresten. :tummenupp

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hmm kanske utnyttjar den tiden fast min nästa bes är 2008 :D

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Låter som en bra grej för de som måste besikta.:tungan
Bra att du lyckats knycka ett par tider enbart för SH-folk. :)

Men stunt grabbarna Ingel, Noll-Koll mfl ska ju vara i Nyköping den dagen och köra stunt enligt en annan tråd här. Kan de klona sig eller?? :va
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=149109

Trevligt att ses igår förresten. :tummenupp

Tanken är att det ska vara en bra grej även om man inte behöver besikta, lite social verksamhet brukar vi må bra av :)
Du kommer väl förbi innan vi drar sydvart?

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Klockan 3 ja, gott om tid :)
Hmm, står kl 10 men men .....
Litar på dig, du borde ju veta bättre än jag.
Förlåt för förvirringen. :)

Tanken är att det ska vara en bra grej även om man inte behöver besikta, lite social verksamhet brukar vi må bra av :)
Du kommer väl förbi innan vi drar sydvart?

Mmm, skulle vara kul. Se hur farbror jobbar är aldrig fel. Älskar att titta på när andra jobbar sig lite. :tungan
Men jag har kidsen den veckan också. Men det kanske går att ordna då det är så mycket tid innan allt ska ske. :hihi

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Svänger jag förbi där åker jag väl bara på en flygande och därav dessa mkt lämpliga dropintiderna?! :va

Så lockar du med billig vurre också... :D

Fan, jag går nog på betet

-@

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Svänger jag förbi där åker jag väl bara på en flygande och därav dessa mkt lämpliga dropintiderna?! :va

Så lockar du med billig vurre också... :D

Fan, jag går nog på betet

-@

Om vi lurar ner Kjelle bakom lastbilshallen, sticker till honom 4 korvar och därefter kontinuerlig langning så ska du nog kunna rulla förbi på tomgång :)

Brownies....14 satser.....Nursey fixa?

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
He he ska du inte låta Kjelle göra en flygande besiktning på din gixxer Jensa? :D

Frugan verkar ha planerat nåt annat för mig denna dag men nog ska jag kunna komma förbi på fm iallafall, kanske låna bullermätaren! :tungan

Btw: snackade med Terje, han var positiv så hoppas det löser sig på nåt sätt.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
He he ska du inte låta Kjelle göra en flygande besiktning på din gixxer Jensa? :D

Frugan verkar ha planerat nåt annat för mig denna dag men nog ska jag kunna komma förbi på fm iallafall, kanske låna bullermätaren! :tungan

Btw: snackade med Terje, han var positiv så hoppas det löser sig på nåt sätt.

Du ska få se min nya skyltbelysning, grymt vacker :)

Klart du ska komma förbi så vi hinner surra lite.
Fått förstärkning från Vinsta med 2 man, ska kolla med Terje också.

KJECOP

Guest
Allt som har med besiktningar att göra överlämnar jag denna dag med varm hand till besiktningspersonalen :tungan Och så kan jag passa på att lära mig en hel del också :tummenupp

Men en massa varmkorv gör mig mätt, glad och go och framförallt så blir jag inte matilsk pga hunger... :Rockbanan

Sollentuna ligger ju utanför mitt distrikt inne i city men jag smekte chefen lite medhårs och det funkade så jag kan dyka upp. Tänkte finnas med där hela dagen. Såvida inget särskilt inträffar så att jag måste dra.

Vi ses där!

Kjelle
Trafikpolisen CITY :tungan

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
va bra - samma dag kan man joina smc när vi protesterar mott tragikförsäkringen vid riksdagen - gissar det blir runt lunch.. så det är ju möjligt att hinna med båda :)

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Vaffan. Samma helg som Bandit-kryssningen sker. Hade gärna velat komma men rocken har ju förtur.

/a

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Är man tvungen att besiktiga på riktigt, eller går det att få ett förhandsbesked inför en riktig besiktning?

Det kan ju vara intressant att t.ex. bullermäta slip- on systemet utan att för den skull få en 2:a om ljunivån är för hög.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...