Jag hade en kul dag på Bilprovningen. Det var en hel del som kom fram och pratade med mig, kul Jag fick även proköra en Suzuki Intruder M1800R, 125 hk och ett vridmoment på 160 Nm vid 3200 rpm. Det var en grym maskin med hur mycket kraft som helst!
Det var en sak som skuggade dagen tycker jag... Det var den person som skull börna loss på vägen utanför Bilprovningen och lägga en lång lakrits. En sådan sak kan förstöra för Bilprovningen att fortsätta ha sådana här dagar. Jag tycker att det är brist på respekt! Det tog 10 sekunder så fick jag första kommentaren om det: "Tillåter polisen sånt där?" Vi hade sedan ett snack om sådan körning och han som kommit fram till mig var rent ut sagt riktigt förbannad på sådan körning och menade att det förstör för så många andra skötsamma motorcyklister. Jag fick sedan ytterligare kommentarer om den körningen... Det var verkligen onödigt att köra så!
Samma person har jag tidigare i veckan (när jag var ledig) sett bete sig på samma sätt både vid Skogis och Sveavägen. Jag vet vem det är och jag har ju som sagt ett jobb att sköta också...
I övrigt så skötte sig alla andra vad jag kunde se och höra.
// Kjelle
Jag tycker det hade varit proffsigare att utlämna lilla delen med att "du har ett jobb att sköta och vet vem personen är" i den här tråden. Det kunde du ju faktiskt ta med den personen, inget du behöver kasta ur dig här. Dessutom tror jag inte att såna "brott" går att ta retroaktivt rent rättsligt. Men jag har säkerligen fel