Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Säkert en jättedum fråga men har mc-handeln annat kollektivavtal än tex ICA, COOP mfl...?
Dessa butiker har ju fan öppet 06 - 23 numer.
Och ja, det går åt mer personal... och?
Fixa det då.
Ja, om ICA får tag på personal till semestertiderna under sommarn så borde väl MC-handlarna klara det.
Och har man gjort valet att bli MC-handlare så får man nog finna sig i att ta semester någon annan tid än just i juli.
Men samtidigt är ju ett privilegium med att vara egenföretagare just det faktum att man kan göra som man vill så länge ekonomin tillåter.
Jag kan inte låta bli att tänka på min favoritglasshandlare i Lund, supergod "hemmagjord" glass på italienskt vis. Och dessutom lika bra kaffe.
Men karljäveln stänger kl 16 året runt, och om jag minns rätt har han dessutom helt stängt på söndagarna. Vintertid har en glest med kunder och fina sommardagar så kör han ut kunderna ur butiken kl 16 för att han vill gå hem.
Jag frågade honom en gång varför han inte anpassade arbetstiderna efter säsong och fick svaret: "Jag vill ju också gå hem på kvällen som alla andra."
Vissa personer är egentligen inte tillräckligt flexibla för att vara egenföretagare men överlever i alla fall för att dom lyckas ha något "det" som lockar tillräckligt många kunder att komma i alla fall.
Andra som är fyrkantiga lyckas helt enkelt inte överleva och sedan skriver dom bittra inlägg och klagar de besvärliga kunderna.