Örebro/Karlskoga

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nån som har koll på hur ofta det går knixkurser i örebro i sommar? Vad kostar de? Eftersom jag aldrig kört bana i nån form är jag sugen på att testa o knix är en bra start har jag förstått. Finns det olika tempo eller kör man efter hur man själv känner? Behöver lära känna nya hojen bra tänkte jag, vilket jag inte gjort med mina förra.

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Hallå alla motorburna tvåhjulsåkande Örebroare.
Mina två barn behöver hem. Är det nån som har tips. Dvs på garage!
Kanske nån är sugen på att dela?
Jag kommer att flytta till Norr, Örebro. Närheten av Olaus Petri kyrka.
Så drömscenariot är ju inte att behöva korsa hela stan för en åktur..

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Nån som har koll på hur ofta det går knixkurser i örebro i sommar? Vad kostar de? Eftersom jag aldrig kört bana i nån form är jag sugen på att testa o knix är en bra start har jag förstått. Finns det olika tempo eller kör man efter hur man själv känner? Behöver lära känna nya hojen bra tänkte jag, vilket jag inte gjort med mina förra.

Kolla in
http://www.svmc.se
Örebro delen
Datum ska nog dyka upp snart.

Du kör i ditt eget tempo och behöver inte fundera på något annat än din egen körning. Om någon skulle vara snabbare så är det reglerat så att han inte får störa dig i din körning.
Sedan är det inte ovanligt att man går vidare och kör storbana med SMC, för att det är så kul. Även där är du som bestämmer tempo, vad och hur du vill jobba osv....

Vi ses nog där....
HadeBäst
Staffan

Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
zalabim: hittar du något som du vill dela med en fellow hojåkare så pm:a mig! är själv på jakt.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar

Datumen är inte spikade än, men det är på G. SMC kommer vara med på Carlbarks-mässan fredag-söndag så det finns kanske mer info framåt helgen, även på nätet alltså.

Blir det som först tänkt handlar det om någon-några torsdagskvällar i månaden maj-september. Kostnaden per tillfälle var förra året: SMC-medlem 250 kr, icke medlem 300 kr.

Tempot är som BKK i övrigt, begränsat till 50-70% av egna förmågan för att man även ska kunna tänka på hur man gör medan man kör runt och övar. Det blir för alla naturligt med låg hastighet p g a kurvorna och övningarnas utformning. Aldrig några problem med det, oavsett hoj och förarblandning. Det är teknikträning (gaskontroll, blick, spårval osv) en masse med alla kurvor, inte pressade "varvtider". Det blir utan vidare fler kurvmoment på en kväll på knix än på en heldag på storbana. Vilket är vitsen - mycket träna på liten tid.

Här lite allmän knix-info från ordf:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=136488916363010&topic=123

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nån som ska vara med på motardlägret i vår då?

Står det nån ny halvfärdig racemotard i någons garage där hemma o väntar på att få luftas? =)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tjena!
Har en fiskestuga i Askersund(vid Östersjön), så jag tänkte rulla uppåt era trakter. Är de någon som har sovplats i närheten? Så länge det är inomhus så är jag nöjd, dvs. allt som är bekvämare/varmare än att sova i bilen.. Blev arbetslös idag, och vill bara komma upp till stugan och leva vildmarkslivet ett tag.
Men eftersom jag varken har el eller vatten i stugan hade det vart skönt med en sovplats där det fans el och kanske en varm dusch.

:tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tjena!
Har en fiskestuga i Askersund(vid Östersjön), så jag tänkte rulla uppåt era trakter. Är de någon som har sovplats i närheten? Så länge det är inomhus så är jag nöjd, dvs. allt som är bekvämare/varmare än att sova i bilen.. Blev arbetslös idag, och vill bara komma upp till stugan och leva vildmarkslivet ett tag.
Men eftersom jag varken har el eller vatten i stugan hade det vart skönt med en sovplats där det fans el och kanske en varm dusch.

:tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=235897

hrmm :rolleyes:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag röstar för alkolås på datorer :D:yoparty:gnissla

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Tja. Nån som vet varför parkeringen för mc på stortorget tagits bort nu lagom till våren? Finns det nån annan parkering i närheten? Tänkte ju parkera där i sommar när man jobbar :(

Ankovic

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
såja, premiärturen avklarad! Vart en lugn repa runt kumla/örebro:) kanonvägar och skapligt varmt också...

nån som såg mig?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Gött! Har faktiskt inte sett någon MC alls ute ännu. Ska själv hämta hem min prel 2 april. Längtar som fan!

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Hallå alla motorburna tvåhjulsåkande Örebroare.
Mina två barn behöver hem. Är det nån som har tips. Dvs på garage!
Kanske nån är sugen på att dela?
Jag kommer att flytta till Norr, Örebro. Närheten av Olaus Petri kyrka.
Så drömscenariot är ju inte att behöva korsa hela stan för en åktur..

Hojt!
Har garage, och plats :tummenupp

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Någon som ska ut och köra på långfredagen? Är vårmönstring i Kristinehamn då.
Jag ska i alla fall dit i år igen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept