Örebroläger 2011

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Absolut, lägret är till för dig och dina vänner. Dom som har varit med på tidigare läger brukar säga att det är årets höjdpunkt. Och man behöver inte vara superduperduktig för att tycka något är superduperroligt. Dom aktiva förarna bryr jag mig inte så mycket om. Dom ser man tillräckligt av ändå när man håller på att varva dom. ;-)

Sladda, det ska jag givetvis lära dig om du kommer. Ta gärna med dig några vänner, dom du brukar köra med.

Vi ses på Valborg. //Lasse

Grymt!

Skall man anmäla sig eller är det bara att dyka upp? Vart ligger banan mer exakt?
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Har du inte provat på bankörning måste du prova det iaf. Men jag vill varna dig. Många slutar helt att köra på gata och håller sig till bana. Jag var en av dom. Så mycket roligare är det att köra bana.

sedan lär man väl få sig en och annan insikt om hur kass man egentligen är när det kommer till riktig körning. :D som sagt, bara att sätta plastpluttar på fotpinnarna så är hojen klar iaf (tack vare KMK :krama )
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Är det bara uppsamling som behövs eller ska det najjas, ha alu-handskydd och sådant också?
Vad för däck föreslås, jag har ju mina originaldäck på, inte direkt optimala för grus-delen kanske.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Är det bara uppsamling som behövs eller ska det najjas, ha alu-handskydd och sådant också?
Vad för däck föreslås, jag har ju mina originaldäck på, inte direkt optimala för grus-delen kanske.

Det räcker med uppsamlingskärl och tömma hojen på glykol, resten är mest för din egen skull.

Vi kör slicks, det är nog ännu mindre grusoptimerat? :) Men desto bättre på asfalten, jag skulle föreslå att köpa begagnade däck av nån tävlingsförare, det kan du förmodligen göra på plats om du vill, och kränga också.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Det räcker med uppsamlingskärl och tömma hojen på glykol, resten är mest för din egen skull.

Vi kör slicks, det är nog ännu mindre grusoptimerat? :) Men desto bättre på asfalten, jag skulle föreslå att köpa begagnade däck av nån tävlingsförare, det kan du förmodligen göra på plats om du vill, och kränga också.

Uppsamling har jag sett en variant på som typ är gratis... Kapa en 10l dunk på mitten, duger det? ;)
Jag är ny på motard så tror knappast jag behöver riktiga rejsdäck utan det funkar nog bra med mina supercorsa isådanafall.
Kan man campa i ambulansen så man bor billigt så sätt? Finns det el så jag kan koppla i kupévärmaren om det blir kallt?

EDIT: Såg att jag inte behöver campa i min ambulans, men blir det klent om plats åt alla så ställer jag upp och gör det ändå, den är så mysig så :D
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Uppsamling har jag sett en variant på som typ är gratis... Kapa en 10l dunk på mitten, duger det? ;)
Jag är ny på motard så tror knappast jag behöver riktiga rejsdäck utan det funkar nog bra med mina supercorsa isådanafall.
Kan man campa i ambulansen så man bor billigt så sätt? Finns det el så jag kan koppla i kupévärmaren om det blir kallt?

EDIT: Såg att jag inte behöver campa i min ambulans, men blir det klent om plats åt alla så ställer jag upp och gör det ändå, den är så mysig så :D

Det är inte båt vi snackar om här!
Du ska dra slangar där det kan läcka vätska till separata kärl. Iom sprutet på din bajk är det ett minimum.

Sover gör du nog bäst i serveringen :tummenupp
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Det är inte båt vi snackar om här!
Du ska dra slangar där det kan läcka vätska till separata kärl. Iom sprutet på din bajk är det ett minimum.

Sover gör du nog bäst i serveringen :tummenupp

Det blir typ en pet-flaska till vevhusventilation eller nått då bara?
Jag är riktigt sugen på att haka på, jag har hunnit med hela 26mil motard hittills, så förvänta er en bromskloss på banan :tummenupp

EDIT: Håller på och kollar om det kommer lite semesterersättning den helgen också ;)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Uppsamling har jag sett en variant på som typ är gratis... Kapa en 10l dunk på mitten, duger det? ;)
Jag är ny på motard så tror knappast jag behöver riktiga rejsdäck utan det funkar nog bra med mina supercorsa isådanafall.
Kan man campa i ambulansen så man bor billigt så sätt? Finns det el så jag kan koppla i kupévärmaren om det blir kallt?

EDIT: Såg att jag inte behöver campa i min ambulans, men blir det klent om plats åt alla så ställer jag upp och gör det ändå, den är så mysig så :D

uppsamlinskärl = tex en petflaska som fångar upp soppan från slangarna på förgasaren.
på insprutarhojarna finns det kanske en avluftningsslang från tanklocket man kan leda ner i en behållare.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
uppsamlinskärl = tex en petflaska som fångar upp soppan från slangarna på förgasaren.
på insprutarhojarna finns det kanske en avluftningsslang från tanklocket man kan leda ner i en behållare.

Det har säkert herr supermoto koll på hur man gör bäst när man har tanken bakom röven... Tips mottages :tungan
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Det har säkert herr supermoto koll på hur man gör bäst när man har tanken bakom röven... Tips mottages :tungan

hämtade ut min 690 från verkstaden i lördags. garantiåtgärd för läckande tanklock.
har fått nytt tanklock, tändlås ( går ej at byta lås i tanklocket)

På avluftningsnippeln som finns på tanklocket har dom satt dit en slang som går ner till bakdämperen och ut under svingen.

noterade även att det satt slang på några nya 2011or som stog i butiken.

Om vi leder ner denna slang i en liten behållare så e våra 690is god to go
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
hämtade ut min 690 från verkstaden i lördags. garantiåtgärd för läckande tanklock.
har fått nytt tanklock, tändlås ( går ej at byta lås i tanklocket)

På avluftningsnippeln som finns på tanklocket har dom satt dit en slang som går ner till bakdämperen och ut under svingen.

noterade även att det satt slang på några nya 2011or som stog i butiken.

Om vi leder ner denna slang i en liten behållare så e våra 690is god to go

Ahaa, fint. Foto på hur dom löste det på din vore trevligt. Låter ju inte direkt svårt att lösa det isådanafall.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Lägerrelaterade ämnen tack. Spamma inte denna tråd mer nu med tanklock, petflaskor med mera. Anmäl er i stället. :) No hard feelings....
 

Motard_Marcus

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Blentarp
Hoj
08 Honda CRF 450R
Hej alla glada :)

Jag har precis sadlat om, sålt min gamla husaberg 650 och istället köpt en CRF 450R 2008 som jag modat om med husans motardkit.
Undrar dock hur jag ska göra med lite små problem.
1. 2008 CRF 450R 96db / Regler högst 94db
2. Har glykol i kylarn / Regler får ej ha glykol utan någon sorts ersättning
3. Har inga slicks / Behöver slicks :)
4. Någon mer från skåne som ska upp?

Mvh Marcus
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. Tossloo (newbie) :gnissla
8.
9.
10.
11.


osv.........
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hej alla glada :)

Jag har precis sadlat om, sålt min gamla husaberg 650 och istället köpt en CRF 450R 2008 som jag modat om med husans motardkit.
Undrar dock hur jag ska göra med lite små problem.
1. 2008 CRF 450R 96db / Regler högst 94db
2. Har glykol i kylarn / Regler får ej ha glykol utan någon sorts ersättning
3. Har inga slicks / Behöver slicks :)
4. Någon mer från skåne som ska upp?

Mvh Marcus


1. mät. annars byt ljuddämpare eller stoppa i db-killer. tror dock inte dom kuggar dig på två db på ett träningsläger men jag vill inte svära på det.
2. byt? hur svårt kan det vara? blanda i waterwetter eller vattenpumpssmörjning från biltema.
3. köp, läs vad marcus skrev högre upp.
4. vettefan. det är en del från göteborg som ska upp.
 

Whonz

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
GASGAS EC 300 -13 Nordic
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11.
12.
13.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Lägerrelaterade ämnen tack. Spamma inte denna tråd mer nu med tanklock, petflaskor med mera. Anmäl er i stället. :) No hard feelings....

No worries :tummenupp
Ska klura lite på det där, sambon blir ju sur när jag åker på massa småsemestrar utan henne hela tiden ;).
Är detta ett lämpligt läger för någon som aldrig kört motard "på riktigt" då? Eller är man bara i vägen?
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jaså det är här ni gömt tråden.

1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12.
13.


Ps. Har banan ändrats något sedan förra sommaren?
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top