Örebroläger 2011

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
No worries :tummenupp
Ska klura lite på det där, sambon blir ju sur när jag åker på massa småsemestrar utan henne hela tiden ;).
Är detta ett lämpligt läger för någon som aldrig kört motard "på riktigt" då? Eller är man bara i vägen?

Lämpligt. Ja absolut. Det är dig och alla andra jag gör detta för. För dom som inte är så aktiva.

Dom snabba o aktiva sköter sig självt. Kommer dom så kommer dom, men vi behöver inte bry oss om dom. Men jag älskar dom allihopa. Trevligare folk än motardpiloter finns inte.

Gemenskap, personlig utveckling och motardsportens tillväxt. I nämnd ordning. Det är det jag lägger tyngd på. Och det ena ger det andra. Så du passar bra in och är inte ivägen. Och du kommer att få nya vänner.

Jaså det är här ni gömt tråden.

Ps. Har banan ändrats något sedan förra sommaren?

Neee, banan inte ändrad.
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Lämpligt. Ja absolut. Det är dig och alla andra jag gör detta för. För dom som inte är så aktiva.

Dom snabba o aktiva sköter sig självt. Kommer dom så kommer dom, men vi behöver inte bry oss om dom. Men jag älskar dom allihopa. Trevligare folk än motardpiloter finns inte.

Gemenskap, personlig utveckling och motardsportens tillväxt. I nämnd ordning. Det är det jag lägger tyngd på. Och det ena ger det andra. Så du passar bra in och är inte ivägen. Och du kommer att få nya vänner.



Neee, banan inte ändrad.

Det låter fruktansvärt trevligt, jag preliminärbokar imorgon när jag inte ligger i sängen med mobilen och slösurfar. Är det OK att ta med sig sin respektive som åskådare samt chaufför utifall man inte mäktar med att köra hem? Vi kan lösa sovplats på annat sätt än klubblokalen om det behövs.
Suttit och kikat på filmklipp från SM på den banan, såg alldeles för roligt ut för att missas att köra "på riktigt" ;)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Är det nån som vet redan nu att dom har ett par beggade 17" sulor å vill kränga lite på plats så skicka pm ;)
Ska ja försöka få me mig "manuell" krängare eller finns sånt på plats?
kompressor?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ja du Lasse, det känns ju nästan som att jag måste skruva ihop hojen och komma och snacka lite skit i depån.
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15.
16.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ja du Lasse, det känns ju nästan som att jag måste skruva ihop hojen och komma och snacka lite skit i depån.

Do it!

Du Martin, jag hade ju tänkt höra med dig om du kanske inte vill agera tränare till viss del och kanske vi kan styra upp det i nån / några grupper med lite organiserad träning? Jag kan betala högre avgift om det skulle vara så och om fler skulle vara intresserade!?

Jag vet att du kan teorin och är grym på att lära ut! :tummenupp
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Do it!

Du Martin, jag hade ju tänkt höra med dig om du kanske inte vill agera tränare till viss del och kanske vi kan styra upp det i nån / några grupper med lite organiserad träning? Jag kan betala högre avgift om det skulle vara så och om fler skulle vara intresserade!?

Jag vet att du kan teorin och är grym på att lära ut! :tummenupp

Jag skulle ju absolut vilja ha någon som "shows the ropes", basic nivå för min del då men man kanske lär sig något om någon säger åt en vad man ska tänka på, istället för att bara åka runt runt runt och ha kul, även om det onekligen är roligt att ha kul ;)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Är det nån som vet redan nu att dom har ett par beggade 17" sulor å vill kränga lite på plats så skicka pm ;)
Ska ja försöka få me mig "manuell" krängare eller finns sånt på plats?
kompressor?

Ja, massor.
Kränger gör man för hand!
Kompressor finns.
:)

Do it!

Du Martin, jag hade ju tänkt höra med dig om du kanske inte vill agera tränare till viss del och kanske vi kan styra upp det i nån / några grupper med lite organiserad träning? Jag kan betala högre avgift om det skulle vara så och om fler skulle vara intresserade!?

Jag vet att du kan teorin och är grym på att lära ut! :tummenupp

Vill inte vara sån nu men låt gärna oss som driver banan sköta sånt här :)
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15. 100# Kerttu
16.

Dags att damma av prylarna :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15. 100# Kerttu
16. Barrett
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Om det är någon rookie som inte har slicks utan bara gatdäck så har jag letat upp en uppsättning beggade slicks som jag skänker bort mot avhämtning!

Däcken finns 4,5 mil söder om Stockholm city.

Du får garanterat hjälp att kränga däcken på plats av andra deltagare om du ber snällt eller har ett par pilsner med dig...

Så kom och hämta ett par däck och testa att åka bana "på riktigt".

PM:a mig vid intresse.

/Lucky9

P.s. tvärtom funkar oxå... du har ett SM-kit att ge bort till mig så jag kan använda slicksen själv... :) d.s.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ja, massor.
Kränger gör man för hand!
Kompressor finns.
:)



Vill inte vara sån nu men låt gärna oss som driver banan sköta sånt här :)

Jaja, absolut jag tänkte inte lägga mig i sådär....

Ville bara föreslå att i nån av grupperna vore det inte alls fel med lite mer koncenterad / lärarledd träning av något slag. Extra avgift tillkommer ju givetvis isf.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Valborglägret är ett lattjolajbanläger. Inte för stora krav utan gemenskap och glädje är det jag lägger tyngdpunkten på. Givetvis kommer jag inte att hindra dom som vill ta med sig egna tränare/meckar/fruar/ dit. Men jag kommer inte att organisera någon form av betald extraträning. Däremot kommer jag att finnas på plats och dela med mig av det lilla jag kan. Och många andra med. Är det nåt vi motardpiloter är bra på så är det att hjälpa varandra. Även på tävling inför rejs. Tommy är ett lysande exempel på det. :krama

Däremot skulle jag kunna tänka mig anordna ett läger till, längre fram. Med riktiga instruktörer för förbättrad körteknik, hur man optimerar sin fjädringsinställning, hur man lägger upp din fysiska träning, hur man väljer rätt kost och hur man tar fram sin inspiration och motivation. Om nu intresset för det visar sig vara stort. Kanske ihop med en licenskurs.
 
Last edited:

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
Däremot skulle jag kunna tänka mig anordna ett läger till, längre fram. Med riktiga instruktörer för förbättrad körteknik, hur man optimerar sin fjädringsinställning, hur man lägger upp din fysiska träning, hur man väljer rätt kost och hur man tar fram sin inspiration och motivation. Om nu intresset för det visar sig vara stort. Kanske ihop med en licenskurs.


Det vore fint:Bugar:yoparty:tummenupp
 

Krig

www.krigmxracing.se
Gick med
26 Jun 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
KTM sxf 450, kawaski Kxf 250
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15. 100# Kerttu
16. Barrett
17. Matte Erikssen
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15. 100# Kerttu
16. Barrett
17. Matte Erikssen
18. Meercy
19. Dolken
20. Pära
21. Fredrik PJ
22. Stolten
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Jag kan ta med mig, har mest framdäck men några bak finns nog, angående reglerna så är det mest tänkt att ni ska ha kul, mest utan för mycket regler samt krångel ;)
Men riktiga gatdäck duger länge, bara ni tömmer dem lite på luft.
Men allt löser sig, ett paket hamburgare 50 liter soppa och ett par lock öhl så är ni hemma och behöver inte lämna området :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top