Örebroläger 2011

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
hummm funderar på det ju.....men gick ju så där förra året på gruset.

Lite fler tips från oss andra talanglösa puckon så löser det sig ska du se. Övning ger färdighet! :tummenupp
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Licens utbildning går att få på detta läger. Jag pratade med Barret igår. Han kör utbildningen lördag kväll för er som vill ha licensutb. Sen är det upp till er om ni betalar och löser ut licens. Det gör man hos SVEMO.

Nu börjar vi bli ett glatt gäng. Det är bra det. Ju fler vi är tillsammans. Desto mer krokar vi ihop.

Det är flera som inte har anmält sig som jag vet kommer ändå. Ola Andersson+badtunnan, 146 Hampus Gustavsson med ny orange 250. Han blir snabb med stor hoj ist för 80 cc. Hualigen.... Henke Karlsson kommer säkert oxå. Harry borde dyka upp. Hans motor ligger på Hjälmarberget just nu. Jag själv brukar anmäla mig som nr 45. Få se om vi kommer upp dit.

Nu blir helgen om möjligt mer komplett!
Licenskurs, ja tack!
Nu måste frugan förlåta mig för att ja spenderar vår bröllopsdag på en bana :))
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Dig förlåter hon nog , frågan e om hon förlåter mig för att ha lurat in dig i allt detta :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Näe, det ska vara körprov oxå om det inte är ändrat. Skicka Barret eller Kerttu ett PM om du vill veta exakt. Det är dom som håller i det.

...och "körprov" är inte ens nära hälften av så farligt som det låter. Licensutbildningen handlar i stort om säkerhet för er och andra på banan. Så även "kör-delen". Ni kommer få testa lite olika moment och visa att ni har förstått hur man säkert beter sig på en bana. Det har alltså inget med körskicklighet att göra.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Skönt, var lite orolig att det skulle bli kämpigt, ska bli kul att få gå den kursen efter 5 år i motardandets tecken ;)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Lite udda fråga men...
Vem känner Rickard som har en Flickvän/sambo som heter Marie och har en syster Ullis i Östersund?
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Skönt, var lite orolig att det skulle bli kämpigt, ska bli kul att få gå den kursen efter 5 år i motardandets tecken ;)

Hur tänkte du nu, "hade det handlat om körskicklighet" hade du kuggat då eller? Eller "utandningsprov innan start"? Har du fulkört i 5 år utan att bli upptäckt?

Lite udda fråga men...
Vem känner Rickard som har en Flickvän/sambo som heter Marie och har en syster Ullis i Östersund?

Aaaa...... det var verkligen en udda fråga i tråden "Motardläger i Örebro".
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hur tänkte du nu, "hade det handlat om körskicklighet" hade du kuggat då eller? Eller "utandningsprov innan start"? Har du fulkört i 5 år utan att bli upptäckt?



Aaaa...... det var verkligen en udda fråga i tråden "Motardläger i Örebro".

Jooo, men, min sambo, Camilla, har en kompis, Ullis, som har en syster, Marie, som har en pojkvän/sambo/man som heter Rickard som har en kompis som bor i Örebro och kör motard.

Långsökt? Jo, men med glimten i ögat kommer man långt. ;)
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Kan nämna att vi va ute på banan igår och kollade till den lite snabbt. En hjullastare ska fixa till gruset i veckan och Ola har bokat upp badtunnan. Nu är det två veckor kvar till Motardsäsongen startar.

Jooo, men, min sambo, Camilla, har en kompis, Ullis, som har en syster, Marie, som har en pojkvän/sambo/man som heter Rickard som har en kompis som bor i Örebro och kör motard.

Långsökt? Jo, men med glimten i ögat kommer man långt. ;)

Haha.. om jag fattar rätt så finns det någon i Örebro som kör Motard. Och den någon har en kompis som heter Rickard. Jag känner en som heter Rickard, han körde lite motard förut.

Det är bättre du kommer och kör lite hos oss i Örebro. Blir inte så komplicerat.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kan nämna att vi va ute på banan igår och kollade till den lite snabbt. En hjullastare ska fixa till gruset i veckan och Ola har bokat upp badtunnan. Nu är det två veckor kvar till Motardsäsongen startar.



Haha.. om jag fattar rätt så finns det någon i Örebro som kör Motard. Och den någon har en kompis som heter Rickard. Jag känner en som heter Rickard, han körde lite motard förut.

Det är bättre du kommer och kör lite hos oss i Örebro. Blir inte så komplicerat.
Jag är VÄLDIGT sugen, men har lite aluspån i motorn som jag måste ta ur först.

Ska kränga RC8:an o köpa en stabilare 570 har jag tänkt.
Nån som är intr av en -08 rc8? ;)
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag är VÄLDIGT sugen, men har lite aluspån i motorn som jag måste ta ur först.

Ska kränga RC8:an o köpa en stabilare 570 har jag tänkt.
Nån som är intr av en -08 rc8? ;)

Aluspån gör ingen större skada i motorn. Men vart kommer dom ifrån? Det är viktigt att ta reda på. Innan dess ska man ju inte köra. Borrat och helicoilat? Då är det bara att tuta och köra.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Aluspån gör ingen större skada i motorn. Men vart kommer dom ifrån? Det är viktigt att ta reda på. Innan dess ska man ju inte köra. Borrat och helicoilat? Då är det bara att tuta och köra.
Den lilla koppen som sitter på kamkedjesträckaren. Jag har hittat en lite större bit men det saknas en hel del fortfarande. Jag fick rådet av min handlare att bryta motorn och tvätta ur o blåsa kanaler. Better safe than sorry sa han.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Den lilla koppen som sitter på kamkedjesträckaren. Jag har hittat en lite större bit men det saknas en hel del fortfarande. Jag fick rådet av min handlare att bryta motorn och tvätta ur o blåsa kanaler. Better safe than sorry sa han.

Ok, då är det inte senaste generationen husaberg du har. Dom där brukar ge sig. Alla oljekanaler med tryck i sitter efter oljefiltret. Så för den sakens skull håller jag inte med honom att motorn måste isär för att du har alu spåner i motorn. Däremot om det är för att man e osäker på om allt är helt eller inte i motorn. Då måste man öppna och titta. Var femtionde timme är lämpligt att dela en husamotor om man vill vara helt säker. Det är snabbt gjort.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ok, då är det inte senaste generationen husaberg du har. Dom där brukar ge sig. Alla oljekanaler med tryck i sitter efter oljefiltret. Så för den sakens skull håller jag inte med honom att motorn måste isär för att du har alu spåner i motorn. Däremot om det är för att man e osäker på om allt är helt eller inte i motorn. Då måste man öppna och titta. Var femtionde timme är lämpligt att dela en husamotor om man vill vara helt säker. Det är snabbt gjort.
Ok, ja motorn står på bånken nu så jag tror att fullföljer o öppnar den. Påskhelgen är inbokad för skruvning.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top