Örebroläger 2011

FernetBranca

Medlem
Gick med
7 May 2006
Ort
i skåpet
Hoj
Honda CRF 450R-08 supermoto
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15. 100# Kerttu
16. Barrett
17. Matte Erikssen
18. Meercy Karlsson
19. J Dolken
20. Pära L
21. Fredrik PJ
22. M Stolt
23. Christopher Sidbäck
24. Leif Sidbäck
25. J Haraldsson
26. marcus56
27. M:et #88
28. RGV Nisse
29. J stenebo
30. Bamsegbg
31. kiddie (förhoppningsvis med mindre hojstrul i år)
32. 90# HUSA HARRY
33. FernetBranca
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
tror faktiskt det kommer funka riktigt bra!
kärran utlånad nu så ja kan inte testa men ja lovar att ja kommer säga till.
får hem den i helgen igen.

biltemas är inget ja kommer köpa igen.. hatar trasselskiten.. rejäla band ska de va! 2 eller 4 tons!
å inget blir liggande ivägen eller trassla ihop sig.. gillar att ha ordning å reda.. spännbanden är nått ja retat mig på länge =)

i maj har ja kört hoj 30 år.....


om du har täckt släp kan du låta dom hänga på kanterna hela tiden. krokarna på dom större är värdelösa, dom som är på dom små passar perfekt runt styret. plus att det är sjukt värt att slippa dom vanliga spännarna som både trasslar sig och tar 14 år att få ordning på.



Fan va listan börjar bli lång. Jag vill oxå åka på valborg :gråta
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
om du har täckt släp kan du låta dom hänga på kanterna hela tiden. krokarna på dom större är värdelösa, dom som är på dom små passar perfekt runt styret. plus att det är sjukt värt att slippa dom vanliga spännarna som både trasslar sig och tar 14 år att få ordning på.



Fan va listan börjar bli lång. Jag vill oxå åka på valborg :gråta

klart ja har täckt släp ;)
höga galvade kanter som ja ska skruva dom i och glasfiberkåpa.

kommer du inte på valborg? :(
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
klart ja har täckt släp ;)
höga galvade kanter som ja ska skruva dom i och glasfiberkåpa.

kommer du inte på valborg? :(

Ja va fan jag vill också åka.

Missar dehär för man ska på en jävla kryssning jag inte ville åka på men efter massa tjat ändå gick med på. gah!



chalmers kära schemaläggare har bestämt att jag ska skriva tenta på valborg. jag hade kunnat åka upp på lördag kväll men det känns omotiverat att lägga så mycket pengar och jobb för en dags körning, om ens det med tanke på att festen på lördagen brukar stå högre upp på priolistan än körningen på söndagen..... därför stannar jag hemma och blir skitfull på festu istället...
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
chalmers kära schemaläggare har bestämt att jag ska skriva tenta på valborg. jag hade kunnat åka upp på lördag kväll men det känns omotiverat att lägga så mycket pengar och jobb för en dags körning, om ens det med tanke på att festen på lördagen brukar stå högre upp på priolistan än körningen på söndagen..... därför stannar jag hemma och blir skitfull på festu istället...

En annan har ju iaf sån tur att man bor ett par mil ifrån banan så hinner jag så blir de iaf kanske en dag med körning =)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
nu ska vi se hur detta blir...
köpte som sagt spännband idag.. riktigt bra tror ja det kommer bli!
ska bulta fast dessa i kärran (bulthålet på bild 2) så slipper man alla löst liggande spännband.. ordningsfetishisten i mig kommer njuta till fullo!

finns krok på båda sidorna om man inte vill borra i kärran.

bild 1 är på ovansidan av den.
filmen visar hur funktionen är på spännbandet.. som ett bilbälte.

3.26m långt.
tål 1200kg drag och 2400 förankring!
grova grejjor.

vill påpeka att jag säljer inte dessa utan ramlade över dom idag i en järnhandel.. såg bara sån nytta med dessa att ja känner mig tvungen att vidarebefodra informationen!
billiga va dom också.. tror ja gav 180-200 spänn med moms.

de 2 ja köpte kommer ja montera i släpkärran å så får ni se hur de blev i örebro ;)
vill ni att ja köper med mig till er så hojjta till innan så fixar ja med dom.
skicka PM till mig på hur många ni vill ha så fixar ja de.
kan prata med VD:n å höra om ja kan få me mig en låda för er som är tveksamma.
[YOUTUBE-ID]0ADSaTYiaG4[/YOUTUBE-ID]

För att spänna fast hoj är snabbremmar svårslagna men som spännband är de nog skitsmidiga, fan va najs att de rullar upp sig själva. :) Fast jag spänner fast hojen på helt annat sätt så kan inte använda varken snabbremmar eller dem där, men jag vill ha dem ändå, ska bara komma på nåt användningsområde först. :) Är det 180kr/st eller per par?

Förresten, om inte Biltema ändrat sina snabbspännen är de rätt kassa, remmen vill gärna hamna snett och fastna. Clas Ohlsons är mycket bättre, och riktiga märkesprylar kanske ännu bättre. :)
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
För att spänna fast hoj är snabbremmar svårslagna men som spännband är de nog skitsmidiga, fan va najs att de rullar upp sig själva. :) Fast jag spänner fast hojen på helt annat sätt så kan inte använda varken snabbremmar eller dem där, men jag vill ha dem ändå, ska bara komma på nåt användningsområde först. :) Är det 180kr/st eller per par?

Förresten, om inte Biltema ändrat sina snabbspännen är de rätt kassa, remmen vill gärna hamna snett och fastna. Clas Ohlsons är mycket bättre, och riktiga märkesprylar kanske ännu bättre. :)

tjo!
det är styckpris.. ska kolla upp exakt va dom kosta med moms.. tror det är 180.. får kolla kvittot när ja kommer hem

chalmers kära schemaläggare har bestämt att jag ska skriva tenta på valborg. jag hade kunnat åka upp på lördag kväll men det känns omotiverat att lägga så mycket pengar och jobb för en dags körning, om ens det med tanke på att festen på lördagen brukar stå högre upp på priolistan än körningen på söndagen..... därför stannar jag hemma och blir skitfull på festu istället...

:tummenner
sucks...
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Mottager gärna tips på grejer som är nödvändiga/jävligt bra att ha/bra att ha under helgen.

Öl, hoj och sådant kommer jag ihåg, tänker mer på reservdelar verktyg osv....
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Mottager gärna tips på grejer som är nödvändiga/jävligt bra att ha/bra att ha under helgen.

Öl, hoj och sådant kommer jag ihåg, tänker mer på reservdelar verktyg osv....
SORRY MEERCY att jag inte har hört av mig har massa grejor på gång men har lite kärl och puckar åt dig du får kolla på valborg. våran svets avdelning vart flyttad så jag har haft problem att fixa kärl till valborg men några har det blivigt och det börjar ta slut på dom :mad: Har massor av fotpinne puckar till dom som vill ha ..färdiga kitt bara att montera tar ca 2min . Har några sving puckar oxå som funkar skit bra :D
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
SORRY MEERCY att jag inte har hört av mig har massa grejor på gång men har lite kärl och puckar åt dig du får kolla på valborg. våran svets avdelning vart flyttad så jag har haft problem att fixa kärl till valborg men några har det blivigt och det börjar ta slut på dom :mad: Har massor av fotpinne puckar till dom som vill ha ..färdiga kitt bara att montera tar ca 2min . Har några sving puckar oxå som funkar skit bra :D

Det blir nog bra det där ska du se Harry!

Är det obligatoriskt med skinnställ? Polarna som inte har sådant vill gärna köra i sina "Enduroställ" och motsvarande.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag måste tyvärr hoppa av, ska åka till Kina med jobbet istället :huvet

1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (newbie)
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15. 100# Kerttu
16. Barrett
17. Matte Erikssen
18. Meercy Karlsson
19. J Dolken
20. Pära L
21. Fredrik PJ
22. M Stolt
23. Christopher Sidbäck
24. Leif Sidbäck
25. J Haraldsson
26. marcus56
27. RGV Nisse
28. J stenebo
29. Bamsegbg
30. kiddie (förhoppningsvis med mindre hojstrul i år)
31. 90# HUSA HARRY
32. FernetBranca
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
SORRY MEERCY att jag inte har hört av mig har massa grejor på gång men har lite kärl och puckar åt dig du får kolla på valborg. våran svets avdelning vart flyttad så jag har haft problem att fixa kärl till valborg men några har det blivigt och det börjar ta slut på dom :mad: Har massor av fotpinne puckar till dom som vill ha ..färdiga kitt bara att montera tar ca 2min . Har några sving puckar oxå som funkar skit bra :D

Har du några bra ritningar på kärl?
både den för skvallerslangar och vevhusventilation.. hellst i Cad :)
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
För att spänna fast hoj är snabbremmar svårslagna men som spännband är de nog skitsmidiga, fan va najs att de rullar upp sig själva. :) Fast jag spänner fast hojen på helt annat sätt så kan inte använda varken snabbremmar eller dem där, men jag vill ha dem ändå, ska bara komma på nåt användningsområde först. :) Är det 180kr/st eller per par?

Förresten, om inte Biltema ändrat sina snabbspännen är de rätt kassa, remmen vill gärna hamna snett och fastna. Clas Ohlsons är mycket bättre, och riktiga märkesprylar kanske ännu bättre. :)

180 spänn med moms va de..
hur många vill du ha?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Har du några bra ritningar på kärl?
både den för skvallerslangar och vevhusventilation.. hellst i Cad :)

Om du hade tillverkat en produkt, hade du skickat iväg ritningar så någon kan kopiera den då? :rolleyes:

Harry gör fina grejer till bra pris. :tummenupp
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Om du hade tillverkat en produkt, hade du skickat iväg ritningar så någon kan kopiera den då? :rolleyes:

Harry gör fina grejer till bra pris. :tummenupp

ahh.. sorry.. trodde inte de va hans business.. mycke sånt här görs på hobbynivå ;)


SORRY MEERCY att jag inte har hört av mig har massa grejor på gång men har lite kärl och puckar åt dig du får kolla på valborg. våran svets avdelning vart flyttad så jag har haft problem att fixa kärl till valborg men några har det blivigt och det börjar ta slut på dom :mad: Har massor av fotpinne puckar till dom som vill ha ..färdiga kitt bara att montera tar ca 2min . Har några sving puckar oxå som funkar skit bra :D

Va tar du för kärlen?
ett för vevhus och ett för skvallerslangarna?
Har du bilder? =)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
ahh.. sorry.. trodde inte de va hans business.. mycke sånt här görs på hobbynivå ;)




Va tar du för kärlen?
ett för vevhus och ett för skvallerslangarna?
Har du bilder? =)

400kr styck eller paketpris 650kr
Han har inte haft tid att skicka bilder men tar med sig mina till Örebro,
Utgår ifrån att det är ett måste för att få köra och att det är bra prylar han bygger.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
400kr styck eller paketpris 650kr
Han har inte haft tid att skicka bilder men tar med sig mina till Örebro,
Utgår ifrån att det är ett måste för att få köra och att det är bra prylar han bygger.

har i plast nu men får man dom i ALU så ser de ju snyggare ut =)
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
har i plast nu men får man dom i ALU så ser de ju snyggare ut =)
MEN det finns bilder på SUPERMOTOSWEDEN.SE kolla på åtgärder på motorcykeln några exempel på kärl nästan alla kärl på den sidan har jag gjort:tummenupp
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
SORRY MEERCY att jag inte har hört av mig har massa grejor på gång men har lite kärl och puckar åt dig du får kolla på valborg. våran svets avdelning vart flyttad så jag har haft problem att fixa kärl till valborg men några har det blivigt och det börjar ta slut på dom :mad: Har massor av fotpinne puckar till dom som vill ha ..färdiga kitt bara att montera tar ca 2min . Har några sving puckar oxå som funkar skit bra :D


vad har du för varianter på svingskydd? Jag måste ha något nytt och vettefan om jag orkar bygga eget.

Pma gärna info och bilder om du har.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top