Örebroläger 2011

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Som Lasse säger så är det krav och oxå förbannat trevligt att ha skinn på sig när väl vurpan är framme.

Men, om ni uppger era mått så kanske det finns några som har att låna ut ställ.

Jag har ett bl.a. som passar någon som är runt 170 lång som jag kan ta med om jag blir meddelad. Annars har jag nya med ni kan köpa oxå! :tummenupp
 

Chrusty

Medlem
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Såld/död? zx-6r -97, senaste köp xt660x
Som Lasse säger så är det krav och oxå förbannat trevligt att ha skinn på sig när väl vurpan är framme.

Men, om ni uppger era mått så kanske det finns några som har att låna ut ställ.

Jag har ett bl.a. som passar någon som är runt 170 lång som jag kan ta med om jag blir meddelad. Annars har jag nya med ni kan köpa oxå! :tummenupp

jaa! jag fick barn för 3v sen och får inte igen skinnstället upptill om man säger så :tuttar letar febrilt på blocket nu efter ett tillfälligt skinnställ. jag är 173 och rätt bred :huvet
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Har en polare som behöver hjälp med att ekra ihop sina hjul går det att lösa på plats? självklart mot betalning.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nej, textilkläder är inte ok. Men det va någon förra året som körde med det? Då blundade jag för det. Var det du? Dom som kör med textilkläder har vanligtvis aldrig gått omkull på asfalt med textilkläder. Nu är våran bana så långsam att man får med största sannolikhet inte men för livet om man går omkull i t-shirt. Men resten av detta år kan man ha fina svårläkta sårskorpor över halva kroppen med lite oflyt.

Nä jag kör med helställ och alla skydd man kan ha. Har redan provat att gå omkull i jeans och fleecejacka. Jag må vara trög men konceptet smärta har jag lätt att förstå :huvet

Som Lasse säger så är det krav och oxå förbannat trevligt att ha skinn på sig när väl vurpan är framme.

Men, om ni uppger era mått så kanske det finns några som har att låna ut ställ.

Jag har ett bl.a. som passar någon som är runt 170 lång som jag kan ta med om jag blir meddelad. Annars har jag nya med ni kan köpa oxå! :tummenupp

Det är min bror det gäller. Ca 180 lång och lönnfet. Dvs ca 83 kg. Annars en stilig kille, dock upptagen. Finns det till låns är han säkert tacksam för det!
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nä jag kör med helställ och alla skydd man kan ha. Har redan provat att gå omkull i jeans och fleecejacka. Jag må vara trög men konceptet smärta har jag lätt att förstå :huvet



Det är min bror det gäller. Ca 180 lång och lönnfet. Dvs ca 83 kg. Annars en stilig kille, dock upptagen. Finns det till låns är han säkert tacksam för det!

Eftersom jag sabbat ett knä kommer jag inte kunna köra på ett tag. Kan lägga ut ett par ställ plus lite skydd för utlåning.
Jag är 180 men risken är att det kommer sitta lite slappt på en kille med sådan kvinnoliknande kropp :)

Sent from my X10i using Tapatalk
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Apropå utlåning kommer Svemos ena 85a finnas om det finns intresse hos nån ungdom.


Sent from my X10i using Tapatalk
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Eftersom jag sabbat ett knä kommer jag inte kunna köra på ett tag. Kan lägga ut ett par ställ plus lite skydd för utlåning.
Jag är 180 men risken är att det kommer sitta lite slappt på en kille med sådan kvinnoliknande kropp :)

Sent from my X10i using Tapatalk

Du är ju en klippa. Han får bjucka på en bira för besväret!
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
finns det någon affär / matställe i närheten?
finns det någon grill på plats?

Det finns ett motell en bit bort, annars tror jag man får ta sig in till örebro för shopping, grill finns och om Lasse är den glada gubbe han brukar vara så finns det säkert grillkol löst till helgen med...
 

fz600

MålarKung
Gick med
9 Jul 2009
Ort
norrköping
Hoj
HockeyFrilla
Nej, textilkläder är inte ok. Men det va någon förra året som körde med det? Då blundade jag för det. Var det du? Dom som kör med textilkläder har vanligtvis aldrig gått omkull på asfalt med textilkläder. Nu är våran bana så långsam att man får med största sannolikhet inte men för livet om man går omkull i t-shirt. Men resten av detta år kan man ha fina svårläkta sårskorpor över halva kroppen med lite oflyt.

Jag letar efter ett skinställ i min kompiskrets och det verkar som man kanske kan få låna ett på plats om jag misslyckas hitta ett. Men det jag kör i i vanliga fall är en skinjacka och mc jeans. Jeansen ska tydligen hålla för 14sec asfaltsåkning. Skulle det funka annars? Alltid skönast med egna grejer.

Det är min bror det gäller. Ca 180 lång och lönnfet. Dvs ca 83 kg. Annars en stilig kille, dock upptagen. Finns det till låns är han säkert tacksam för det!

INTE lönnfet!! Snarare Arnold-musklig . Upptagen är jag dock , men inte omöjlig:D
 
Last edited:

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag letar efter ett skinställ i min kompiskrets och det verkar som man kanske kan få låna ett på plats om jag misslyckas hitta ett. Men det jag kör i i vanliga fall är en skinjacka och mc jeans. Jeansen ska tydligen hålla för 14sec asfaltsåkning. Skulle det funka annars? Alltid skönast med egna grejer.



INTE lönnfet!! Snarare Arnold-musklig . Upptagen är jag dock , men inte omöjlig:D

För min del får du åka i vad du vill. Men jag är osäker på om jag har rätt i egenskap av träningsledare att låta dig göra det. Men jag litar på att det du påstår stämmer och att dina jeans håller för 14 sec asfaltåka. Och då får du givetvis åka i det. Måste dock erkänna att jag är nyfiken på hur dom ser ut. Inte ens ett skinnställ håller för 14 sec asfaltåka. :D

Jag är alltid med alla som vill åka och vill hjälpa alla så att dom kan få åka, tro inget annat. :krama

det där "&co" låter intresant ;) badtunnan minns jag, och någon som brassa runt på en gräsklippare.. hehe :D

Så sant så.... och varför bryta trevliga traditioner? :)

Micro och kylskåp finns, närmaste mataffär måste vara i Vintrosa. Men inne i Örebro är nog bättre öppettider. Lite grillkol ska jag kunna ordna fram om det saknas.

På lördagen kommer jag att åka och handla mat (wookade thainudlar, eller kebabrulle) för dom som vill ha det. Det kostar självkostnadspris. Vi bryter för lunch vid tolv-halv ett. Linus hade lite demohojjar vi kunde kika på under lunchen.

Wookade thainudlar med kyckling och räkor från China på järnvägsgatan är sanlöst gott och något jag rekommenderar. Kebabrulle köper jag bredvid på Sallad inn.

Säg till mig vid anmälan om du ska ha mat. Och ge mig pengar för maten då på samma gång.
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
För min del får du åka i vad du vill. Men jag är osäker på om jag har rätt i egenskap av träningsledare att låta dig göra det. Men jag litar på att det du påstår stämmer och att dina jeans håller för 14 sec asfaltåka. Och då får du givetvis åka i det. Måste dock erkänna att jag är nyfiken på hur dom ser ut. Inte ens ett skinnställ håller för 14 sec asfaltåka. :D

Jag är alltid med alla som vill åka och vill hjälpa alla så att dom kan få åka, tro inget annat. :krama



Så sant så.... och varför bryta trevliga traditioner? :)

Micro och kylskåp finns, närmaste mataffär måste vara i Vintrosa. Men inne i Örebro är nog bättre öppettider. Lite grillkol ska jag kunna ordna fram om det saknas.

På lördagen kommer jag att åka och handla mat (wookade thainudlar, eller kebabrulle) för dom som vill ha det. Det kostar självkostnadspris. Vi bryter för lunch vid tolv-halv ett. Linus hade lite demohojjar vi kunde kika på under lunchen.

Wookade thainudlar med kyckling och räkor från China på järnvägsgatan är sanlöst gott och något jag rekommenderar. Kebabrulle köper jag bredvid på Sallad inn.

Säg till mig vid anmälan om du ska ha mat. Och ge mig pengar för maten då på samma gång.

Tänkte bara inflika att Saigon är jävligt gott också o man får man nog för två portioner =)
Men de får man säkerligen på China också, de e bra på att ge mkt mat dedär.
 

fz600

MålarKung
Gick med
9 Jul 2009
Ort
norrköping
Hoj
HockeyFrilla
För min del får du åka i vad du vill. Men jag är osäker på om jag har rätt i egenskap av träningsledare att låta dig göra det. Men jag litar på att det du påstår stämmer och att dina jeans håller för 14 sec asfaltåka. Och då får du givetvis åka i det. Måste dock erkänna att jag är nyfiken på hur dom ser ut. Inte ens ett skinnställ håller för 14 sec asfaltåka. :D

Jag är alltid med alla som vill åka och vill hjälpa alla så att dom kan få åka, tro inget annat. :krama


Jag har inte provat jeansen själv i 14 sec :) men enligt tillverkaren så ska det hålla för det. Det är väll iof lite väl optimistiskt. Men som sagt jag försöker få tag i ett ställ men om det misslyckas så vet jag iaf att möjligheten finns att köra i mitt vanliga.:)

Edit: Hittade andra siffror på jeansen 9sec . 14 sec har jag förmodligen drömt:D
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag har inte provat jeansen själv i 14 sec :) men enligt tillverkaren så ska det hålla för det. Det är väll iof lite väl optimistiskt. Men som sagt jag försöker få tag i ett ställ men om det misslyckas så vet jag iaf att möjligheten finns att köra i mitt vanliga.:)

Edit: Hittade andra siffror på jeansen 9sec . 14 sec har jag förmodligen drömt:D

Allt löser sej till det bästa då! Stannar du till söndagen får du chansen att visa ditt sexp.. enpack i badtunnan också!

Enda ångest jag har nu är att man kanske borde stanna fre-sön. 1:a maj kortegen går ju ändå varje år...

Ontopic fråga rörande banan, kuperad asfalt. Betyder det lite mjuka kullar eller är det rejäla flygturer över dom?

Jag plockar med min contour och pocketkamera dessutom. Kan bli kul att snitsa ihop lite film för de som vill se!

En fråga till. När bryter körningen på fredag? Om jag frågar massor är det bara för att jag känner mej som ett barn på julafton inför det här :D
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag kommer som sagt ha ett skinnställ till salu hängandes där uppe ifall ni skulle vilja åka bana någon mer gång. jag har aldrig provat att gå i backen med fart utan skinnställ men efter att ha sett hur ett skinnställ kan se ut så är jag inte speciellt sugen på att prova heller...
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Enda ångest jag har nu är att man kanske borde stanna fre-sön. 1:a maj kortegen går ju ändå varje år...

Ontopic fråga rörande banan, kuperad asfalt. Betyder det lite mjuka kullar eller är det rejäla flygturer över dom?

När bryter körningen på fredag?

Det är ett litet asfaltsgupp :skrämd som man märker om man glömmer ställa sig upp. Annars märks det inte.

Vi ger oss kl 18 på fredag kväll. Finns så mycket annat vi ska hinna med på fredagskvällen. Bli vän med Sveriges trevligaste roligaste motardteam, Team Hoppborg är en av aktiviteterna. :dricka Ev kan jag behöva lite hjälp oxå.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top