Örebroläger 2011

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Problemen hopar sig. Hade jag kunnat lösa problemen åt er hade jag gjort det direkt. Vi hade besiktning av banan i förrgår och det gick väl sådär. Banans staket som avgränsar körbanorna är inte längre godkända. Vi fick veta detta alldeles för sent. Vi har fått dispens att köra lördag och söndag. Vi får inte köra på fredag. Jag jobbar på att hitta en lösning. Ett alternativ jag undersöker och jobbar på är att på fredagen träna på crossbanan intill. Ett annat alternativ jag undersöker är att träna på att lära sig sladda på asfalt.

Hur många hade tänkt att komma och köra på fredag?

Jag och moddan hade tänkt det. Vi kommer upp fredag ändå men vi stressar väl inte iväg från jobbet då!
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
hur kan man få dispens 2 dagar? är staket undermåligt så är det!:näsblod vad behövs för att fixa det da?
kan man inte köra färre åt gången? finns det ingen lösning:va:va

känns ju lite som att bli blåst på konfekten. jag må låta grining men jag har verkligen sett fram emot denna helj och nu när jag lyckats töla med en åkare till från jobbet så blir det lite snopet och lite vemodigt att behöva ringa honom och säga att det inte blir något...:gnissla
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
hur kan man få dispens 2 dagar? är staket undermåligt så är det!:näsblod vad behövs för att fixa det da?
kan man inte köra färre åt gången? finns det ingen lösning:va:va

känns ju lite som att bli blåst på konfekten. jag må låta grining men jag har verkligen sett fram emot denna helj och nu när jag lyckats töla med en åkare till från jobbet så blir det lite snopet och lite vemodigt att behöva ringa honom och säga att det inte blir något...:gnissla

Jag förstår om du är grinig. Om jag hade varit du så hade jag varit mer än grinig. Och jag är grinig som fan. Jag ser fram emot detta och vill att ni ska komma. Och jag vill att ni ska få köra så mycket som möjligt. Men det är väl lite drastiskt att ringa din kompis och ställa in hela helgen. Det rör sig om enbart fredagen. Och som jag sagt tidigare. Jag jobbar på att hitta alternativ för dom som kommer på fredagen. Ni har reggade hojjar eller?
 
Last edited:

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Jag förstår om du är grinig. Om jag hade varit du så hade jag varit mer än grinig. Och jag är grinig som fan. Jag ser fram emot detta och vill att ni ska komma. Och jag vill att ni ska få köra så mycket som möjligt. Men det är väl lite drastiskt att ringa din kompis och ställa in hela helgen. Det rör sig om enbart fredagen. Och som jag sagt tidigare. Jag jobbar på att hitta alternativ för dom som kommer på fredagen. Ni har reggade hojjar eller?

jag undrar bara om det är värt att ta ledigt från jobbet? :va självklart kommer jag lördag söndag endå :banana
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
Jag förstår om du är grinig. Om jag hade varit du så hade jag varit mer än grinig. Och jag är grinig som fan. Jag ser fram emot detta och vill att ni ska komma. Och jag vill att ni ska få köra så mycket som möjligt. Men det är väl lite drastiskt att ringa din kompis och ställa in hela helgen. Det rör sig om enbart fredagen. Och som jag sagt tidigare. Jag jobbar på att hitta alternativ för dom som kommer på fredagen. Ni har reggade hojjar eller?

nu har det värsta lagt sig...:krama

nope racemaskiner, jag kör ktm smr525 han yama yz 450

tyvärr kan han inte varken lör eller sön pga jobb. fredag var fixad, plus att det var körning till 18 oxå, dvs många goa timmar.

men nu e det som det e och vi e glada båda två nu att det kom fram idag och inte imorn när vi kom dit. han följer med på någon "vanlig" träningsdag istället.

när börjar ni köra på lördag? blir det kurs?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Skönt att det värsta lagt sig. :)

Banan har inte på något sätt undermålig säkerhet, vi har ändå kört 6 år utan olyckor som berott på banans stängsel. Däremot är det nya regler nu där informationen inte nåt fram till oss om att nederdelen av stängslen ska vara nergrävda för att förhindra möjligheten att glida under.

Så efter mycket bönande och att lägret är så viktigt har vi nu banlicens för ett tillfälligt arrangemang och ett sådant kan tydligen inte pågå mer än två dagar. Jag är självklart jätteledsen att vi tvingats minska lite på lägret och att beskedet kommer så sent är att vi in i det sista försökt hitta en lösning på problemet.

Just nu kan det säkert kännas trist men när helgen är över kan jag lova att ni kommer vara så nöjda för att ni haft så jävla kul! :tummenupp
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
att ni inte körde fre och lör. massor med grävvilliga på plats så var ju söndagen oxå kirrad :tuttar

väl mött lördag...:)
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
att ni inte körde fre och lör. massor med grävvilliga på plats så var ju söndagen oxå kirrad :tuttar

väl mött lördag...:)

Jag hade tagit ut en grävmaskin och fixat det om det hade berott på grävningen. Det Marcus glömde nämna var att plastnätet vi har inte är godkänt. Det ska vara av typen "gunnebostängsel" eller flätat stängsel av rep av samma typ som bergsklättrare använder.

Jag skulle hellre klota rätt in i en meterhög flexibel däckvall av sammanskruvade bildäck än att köra in med ryggen före i en nergrävd järnstolpe 50x50 mm till ett gunnebostängsel. Den rör sig inte i första taget. :död

Det är inte jag som sätter reglerna, jag är den som tvingas följa reglerna. Och se till att ni följer dom.

Jag medger dock utan att tvivla en sekund på att det är bra att det finns regler. Men ibland så blir det situationer då man har väldigt lite förståelse för alla regler.

Inget läger är iaf värt det om någon av er skulle bli skadad på grund av att jag eller någon annan medvetet bryter mot dom regler som finns. Nu hoppas jag att när denna helg är till ända så är alla nöjda och glada och skadefria.

Kom gärna på Fredagen så kan vi ljuga lite i Vildmarksbadet och förbereda oss inför Lördagen.

Vi startar kl 09.00 på Lördag.
 
Last edited:

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Hmm, jag har tagit ledigt för att köra imorrn. Finns det möjlighet att köra gokartbana är jag på annars åker jag lördag istället.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hur i helvete tänker svemo? Jag hörde detta från dennis över en pizza med tillhörande pilsner och blir fan helt vansinnig när jag hör det. jag vet hur mycket tid våra stackars eldsjälar lägger på att få sporten att leva vidare. Hur länge orkar folk?

Jag har hört att nya regler är på gång för att göra det enklare att arrangera en tävling. NÄR DÅ? 2015 när alla redan lagt av?

Jag är en av dom som försöker få igång folk från västkusten men jag vet inte hur länge man orkar när svemo inte kan se mellan fingrarna öht.

Det är en träningshelg för nybörjare vi pratar om, inget VM. varför ska allting vara så jääävla seriöst?

Någon som är sugen på att rodda igång en serie med svartkörningar? det verkar ju vara enda lösningen för att få supermoton att leva vidare...

jag kanske inte ens borde lägga mig i efterssom jag inte kommer men jag blir så jävla förbannad.

Lasse du är grym. bara så att du vet om det!
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Hmm, jag har tagit ledigt för att köra imorrn. Finns det möjlighet att köra gokartbana är jag på annars åker jag lördag istället.

Tyvärr så kan jag inte se någon möjlighet att det blir körning på Fredagen.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag hade tagit ut en grävmaskin och fixat det om det hade berott på grävningen. Det Marcus glömde nämna var att plastnätet vi har inte är godkänt. Det ska vara av typen "gunnebostängsel" eller flätat stängsel av rep av samma typ som bergsklättrare använder.

Jag skulle hellre klota rätt in i en meterhög flexibel däckvall av sammanskruvade bildäck än att köra in med ryggen före i en nergrävd järnstolpe 50x50 mm till ett gunnebostängsel. Den rör sig inte i första taget. :död

Det är inte jag som sätter reglerna, jag är den som tvingas följa reglerna. Och se till att ni följer dom.

Jag medger dock utan att tvivla en sekund på att det är bra att det finns regler. Men ibland så blir det situationer då man har väldigt lite förståelse för alla regler.

Inget läger är iaf värt det om någon av er skulle bli skadad på grund av att jag eller någon annan medvetet bryter mot dom regler som finns. Nu hoppas jag att när denna helg är till ända så är alla nöjda och glada och skadefria.

Kom gärna på Fredagen så kan vi ljuga lite i Vildmarksbadet och förbereda oss inför Lördagen.

Vi startar kl 09.00 på Lördag.

Vi får väl se det som en chans att få mer tid till gemenskap inför lördagen. Fram för mera enpack i badtunnan! För vår del blir det bra ändå. Vi får mer tid att se över hojarna. KTM har snålat in på slangklämmor (?!:mad:) så det är engångsklämmor som sitter. Ingen kostnad men vad hjälper det när vi stod i garaget utan slangklämmor tillhands!

Förresten, nu får banan vara hel en dag till. Moddan ska ju köra och han ramlar en del. Såg ut såhär förra gången
page18_blog_entry378_2.jpg
 
Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Fakk em all :huvet:mad::confused:

Men Dennis och jag kommer upp i tid, kanske burna lite i depån, serva hojen i solsken bada badtunna och kanske även provknäckt en och annan pilsner :yoparty:tummenupp
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Förresten, nu får banan vara hel en dag till. Moddan ska ju köra och han ramlar en del. Såg ut såhär förra gången
page18_blog_entry378_2.jpg

haha vad i helskotta är det jag ser!! Finns ny plast på Beviks :tummenupp Låter som att någon är avis för att han inte vågar testa gränserna :tuttar

Kommer nog bli riktigt trevligt på fredagen också! Kommer upp tillsammans med Blip och snackar lite skit på eftermiddagen och knäcker ett par bira. Finns säkert en del som behöver mecka lite också över ett par pilsner.

Jävligt kul att ni forcerar framåt trots motvinden från Svemo! :tummenupp
 

Whonz

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
GASGAS EC 300 -13 Nordic
Jag och farsgubben kommer på fredagskvällen, man är väldigt glad att man läste tråden innan man skulle lägga sig :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tyvärr så kan jag inte se någon möjlighet att det blir körning på Fredagen.
Nu ställer jag en fråga som itne har med helgen att göra, men det är nya regler från i år detta alltså?
Har dom skrivit ner dom och lagt ut det på nätet så man kan läsa?
Vi måste ju förmodligen se över banan här i Östersund oxå då om vi ska få den godkänd.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tyvärr så kan jag inte se någon möjlighet att det blir körning på Fredagen.

man kanske kan köra licens teorin ikväll? =)

du gör ett fantastisk jobb RaceMe och det är jäkligt roligt att se sånna eldsjälar i sporten!
ska bli ett sant nöjje att träffa er alla!
som negi sa tidigare.. vi kommer upp idag.. finns säkert nått att pilla med under hela dagen ändå!
typ: depåtält, byta däck, ljuga över en bärs, jämföra skavsår, reka banan, svära lite över nya regler hos svemo osv ;)

allt va packat å klart imorses när negli ringde men ja längtar lika mycke efter att få komma upp ändå..
körning idag eller inte.. finns väl en flygplats precis brevid?
långa fina rakor å slajjda omkring på! ;D
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
1. 101 Kolle
2. Hawk
3. 555 Negliance (Schneberger)
4. 46# Kevin "KIWI" Krig
5. 41# Patrik "RAUKEN" Mellin
6. 888# Dan "Tops" Sommermark
7. 47# Hammer
8. Tossloo (kommer om cross skadan läker )
9. Viktor Andersson
10. Krister Andersson
11. Bodoe
12. Hinkas (Preliminärt)
13. Tasse
14. Christopher (Preliminärt) någon från sthlm som har plats i skåpet och vill sammåka?
15. 100# Kerttu
16. Barrett
17. Matte Erikssen
18. Meercy Karlsson
19. J Dolken
20. Pära L
21. Fredrik PJ
22. M Stolt
23. Christopher Sidbäck
24. Leif Sidbäck
25. J Haraldsson
26. marcus56
27. RGV Nisse
28. J stenebo
29. Bamsegbg
30. kiddie (förhoppningsvis med mindre hojstrul i år)
31. 90# HUSA HARRY
32. FernetBranca
33. moddan
34. Chrusty (ev lördag kväll, annars söndag)
35. Blip
36. FZ600
37. PGM (kommer fredag kväll)
38. J Lindqvist
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu ställer jag en fråga som itne har med helgen att göra, men det är nya regler från i år detta alltså?
Har dom skrivit ner dom och lagt ut det på nätet så man kan läsa?
Vi måste ju förmodligen se över banan här i Östersund oxå då om vi ska få den godkänd.

Hej,
vet inte om det är nytt för i år men våran banlicens behövde förnyas i år och det var då vi upptäckte det.

Om eran behöver förnyas är det väl likadant för er men jag tror inte ni har några staket mellan banslingorna? Det kanske anses vara tillräckligt mycket utrymme av eran banbesiktningsman, isf bör det väl inte påverka er.

Men det verkar iaf vara det här de går efter: http://www.svemo.se/Grenar/Motocross/Banbesiktning/Banbesiktningmanual/
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top