Örebroläger 2011

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Hemma nu efter en lyckad helg med massor av nya trevliga ansikten. Det blev en lyckad helg. En kille krashade. Jag vet vad han heter, och en del av er vet det oxå. Men vi lämnar hans namn utanför detta. Till en början så trodde många som såg det att det var allvarligt, typ att han borde ha dött. Jag har pratat med honom nu. Han mår förvånansvärt bra. Alla skydd han hade, plus att han var vältränad med god fysik räddade honom garanterat från att skada sig mera. Ingenting brutet, men blåslagen på typ hela kroppen utom hjässan och höger öra. Så tänk på det ni som kör med dom värdelösa skydden som följer med på köpet inne i skinnstället.

Vi kör ett läger till lite senare om tillräckligt intresse finns. Då vill jag se lite nya ansikten som ni lurar med. Då lägger jag in lite körteknik med instruktör hur man hoppar, sladdar, tar kurvor, optimerar sin hoj, hämtar inspiration osv. Då kommer jag även att få tid över själv till att köra.

Tack allihopa, ni gjorde helgen lyckad för mig.

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Testrapport?

Hej på er!
Låter som om ni haft kul och svettigt.
Var det några som testade demohojen, 570n alltså?
Skulle vara kul att höra några kommentarer och se om det finns intresse så vi kan fixa fler tillfällen, och då gärna med fler hojar...
//m

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Satan i gatan vilken dålig fysik man har efter vintern, ont överallt men fan va sköj, stort tack från göteborgarnas zigenarläger :tummenupp

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Får ta och dela med mig litegranna :)

Bifogat

• IMG_8581.jpg
    IMG_8581.jpg
    202.8 KB · Visningar: 125
  • IMG_8593.jpg
    IMG_8593.jpg
    235.2 KB · Visningar: 106
  • 220011_10150228148583834_724658833_8467067_7027770_o.jpg
    220011_10150228148583834_724658833_8467067_7027770_o.jpg
    240.7 KB · Visningar: 105
  • IMG_8678.jpg
    IMG_8678.jpg
    239.9 KB · Visningar: 105
  • IMG_8638.jpg
    IMG_8638.jpg
    242.2 KB · Visningar: 99
  • IMG_8652.jpg
    IMG_8652.jpg
    231 KB · Visningar: 102
  • IMG_8576.jpg
    IMG_8576.jpg
    218.7 KB · Visningar: 103
  • IMG_8524.jpg
    IMG_8524.jpg
    253.5 KB · Visningar: 104

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Finns mer men får ta och lägga dom på ett bra ställe ,

Bifogat

• IMG_8660.jpg
    IMG_8660.jpg
    234 KB · Visningar: 82
  • IMG_8661.jpg
    IMG_8661.jpg
    237.1 KB · Visningar: 83
  • IMG_8627.jpg
    IMG_8627.jpg
    249 KB · Visningar: 82

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Hej på er!
Låter som om ni haft kul och svettigt.
Var det några som testade demohojen, 570n alltså?
Skulle vara kul att höra några kommentarer och se om det finns intresse så vi kan fixa fler tillfällen, och då gärna med fler hojar...
//m

Jag hade velat testa den.. men blev liksom inte riktigt av:confused: Synd att man inte gjorde det.. går och funderar på en sådan maskin nu igen :va

Tack för bilderna! Upp med fler nu!

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tack själv Lasse.
detta är nog de roligaste man kan göra med byxorna på!

lärt mig grymt mycket i helgen.
tusen tack till alla hjälpsamma människor, helt sanslöst bra folk ni är!
Och Berret som höll i licenskursen!
och FernetBranca för styret!

Ser fram mot nästa helg!
och om ja inte såg fel i kalendern så är de tävling i örebro om ungefär en månad!

Kolle for president i ölens tecken i zigenarlägret! ;)
Citat kolle/Fernet branca: "schöönt"

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Tack själv Lasse.
detta är nog de roligaste man kan göra med byxorna på!

lärt mig grymt mycket i helgen.
tusen tack till alla hjälpsamma människor, helt sanslöst bra folk ni är!
Och Berret som höll i licenskursen!
och FernetBranca för styret!

Ser fram mot nästa helg!
och om ja inte såg fel i kalendern så är de tävling i örebro om ungefär en månad!

Kolle for president i ölens tecken i zigenarlägret! ;)
Citat kolle/Fernet branca: "schöönt"

Japp, tävling den 5e juni. Anmäl er nu på www.supermotosweden.se Vi provar nästa gång utan byxor. Kolla youtube filmklipp längre upp i denna tråden. Kolle o Tapper i detta filmklipp.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Alla skydd han hade, plus att han var vältränad med god fysik räddade honom garanterat från att skada sig mera. Ingenting brutet, men blåslagen på typ hela kroppen utom hjässan och höger öra. Så tänk på det ni som kör med dom värdelösa skydden som följer med på köpet inne i skinnstället.

Vi kör ett läger till lite senare om tillräckligt intresse finns. Då vill jag se lite nya ansikten som ni lurar med. Då lägger jag in lite körteknik med instruktör hur man hoppar, sladdar, tar kurvor, optimerar sin hoj, hämtar inspiration osv. Då kommer jag även att få tid över själv till att köra.

Jag är nyfiken på vad för skydd ni andra kör med i skinnstället. Jag kör själv med ryggplatta och de skydd som finns i skinnstället, axlar, armbåge och knän plus ett höftskydd från biltema (funkar svinbra förutom att svankskyddet skaver i arslet)

Kör ni andra med något kroppsskydd under skinnstället?

Last edited:

knohultan

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
husaberg 650
hej hej jo jag såg att de va tal om flygturen jag lyckades ställa till med. ska berätta lite hur de gick till. de va så att när jag landade efter dubbeln så kom jag ganska långt bak på hojen plus att najningen på handtaget hade fastnat i mina skinnhandskar. så fast jag släppte styret så gasade den lilla 450in fullt. och alla som åkt där vet ju att de handlar om en halv sekund innan man når fram till velodromböjen! så de enda jag han se och tänka var att max helt plötsligt va under mej (på asfaltsdelen) och att -nu kommer de göra ont! :) men när jag låg där och kände att de gick att röra allt så tänkte jag mest på min nya hoj som jag förmodade va skrot! efter en liten översyn igår så kunde jag dock inte hitta ett enda märke på den! jag är dock glad att jag hade så pass mycke skydd på mej. bland annat nya skor som jag tror räddade mkt. dock är båda fotlederna rejält svälda. och en gammal skada i handleden fick stryk. men som de känns idag så hoppas jag att man kan börja slanga så fort som möjligt! vill tacka alla som hjälpte mej och för ett trevligt läger. ser fram emot ett cirkusnät som kan fånga up mej nästa gång!

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Team Starköl Racing vill tacka arrangörerna och alla andra som var där för en kanonhelg!

Vi åtta stycken som var med i helgen kommer absolut om det blir fler läger och då tre av oss körde med kamera så är det inte omöjligt att det dyker upp några filmklipp.

Och till er som fortfarande kör "racebussar" säger vi bara Lastbil is the shit!

Motardlager

Last edited:

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Måste också tacka alla det var skitkul! kommer lätt bli fler gånger. (ska hålla koll på alla körningar)

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Bra jobbat ni som var ansvariga!! (Det vet ni bättre än jag vilka det var) Det var skitskoj!

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Vem va det som stog brevid vårat tält med en nyare husa?
jobbade i karlsborg och va intreserad av att köra med oss på skövde MK:s kartbana.
skicka ett PM =)

BamseGbg

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Hoj
Crf 450R Motard
Kanon helg!!

Det blev en riktigt rolig helg med massa körning och nya Motardåkare.
Jag hoppas att många av er kommer på tävlingen i Örebro vecka 22. Några av er kan snart slåss om pallplattserna i open om ni fortsätter. Och sist men inte minst.

Tack Lasse. :tummenupp:yoparty

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Tack för denna helgen , både jag och dick har haft enormt roligt och lärt oss mycket , framförallt att det bara finns en massa trevliga folk i depån , att man blir full i en badtunna och att harry är trött på amaranthe ;)
HI HI inte är jag trött på amaranthe men när det börjar låta som trist megapol blir ju alla låtar sönderspelade . jag fråga ju bara om du har 1 skiva :D OCH någon provkörning med 570in blev det inte :huvet för jag hade fullt upp med grabbarnas körning:tummenupp och dom är så j##la nöjda TACK LASSE för nu har du fixat 2 åkare till i denna gren :yoparty MVHUSAHARRY

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
HI HI inte är jag trött på amaranthe men när det börjar låta som trist megapol blir ju alla låtar sönderspelade . jag fråga ju bara om du har 1 skiva :D OCH någon provkörning med 570in blev det inte :huvet för jag hade fullt upp med grabbarnas körning:tummenupp och dom är så j##la nöjda TACK LASSE för nu har du fixat 2 åkare till i denna gren :yoparty MVHUSAHARRY
Men Harry, inget slår Lasses julmusik i depån på Åland. :yoparty
Har han inte tagit med sig den hem till Örebro? :va
Det kallar jag tradition. :Bugar

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...