Örebroläger 2011

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej,
vet inte om det är nytt för i år men våran banlicens behövde förnyas i år och det var då vi upptäckte det.

Om eran behöver förnyas är det väl likadant för er men jag tror inte ni har några staket mellan banslingorna? Det kanske anses vara tillräckligt mycket utrymme av eran banbesiktningsman, isf bör det väl inte påverka er.

Men det verkar iaf vara det här de går efter: http://www.svemo.se/Grenar/Motocross/Banbesiktning/Banbesiktningmanual/
Tack!
Det står inte specfikt att det gäller för supermoto, finns det skrivet någon annanstans att det är dem här reglerna som ska följas?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tack!
Det står inte specfikt att det gäller för supermoto, finns det skrivet någon annanstans att det är dem här reglerna som ska följas?

Martin H, som besiktar i princip allt, har tolkat det som att det är dessa regler han ska följa.
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Liten bantning på provkörningen

Vi kommer köra provkörningen i ett bantat utförande då det råkar krocka med Bike i Trollhättans stora Valborgsevenemang och därigenom stor brist på demohojar... Vi kommer dock vara representerade med 1 st Husaberg 570 för utlåning!! Passa på att åka dit och känna på hur det SvenskaStåletBiter!!
SuperMoto & RaceMe hjälper till med utlåningen.
Välkomna!
//KTM Club Scandinavia
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Vi kommer köra provkörningen i ett bantat utförande då det råkar krocka med Bike i Trollhättans stora Valborgsevenemang och därigenom stor brist på demohojar... Vi kommer dock vara representerade med 1 st Husaberg 570 för utlåning!! Passa på att åka dit och känna på hur det SvenskaStåletBiter!!
SuperMoto & RaceMe hjälper till med utlåningen.
Välkomna!
//KTM Club Scandinavia
OjOjOj vad jag ska prova nya HUSABERGen har ju skavt på mina guld gossar nu i snart flera år :D men har varigt ute på TÄBY idag å fixat lite åt grabbarna... så j#vla trevliga killar :tummenupp för alla jag träffat idag .imorgon då perkele :yoparty
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
hörde att det var någon som kraschat ordentligt. Vem? lever du?

Om jag fattat händelseförloppet rätt så är det lite komiskt ang diskussionen vi haft inför lägret gällande klassning av bana...
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Komiskt? Har svårt att se att det skulle vara komiskt med en krasch, skärp dig för fan. :smasha

Det är svårt att bygga ett grusparti som fungerar med gashäng, välj en kurva eller ett hopp på en svensk bana som du vill ta med gashäng. Eller skit i det, tycker det är en onödig diskussion, vi kommer i vilket fall som helst sätta upp mer nät där sen.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Stort tack för dom här dagarna! Bra med sovplats, hjälpsamma människor när det strular!

Känns i hela kroppen idag! När gör vi om det? :D
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Kul att du är nöjd! :) Finns intresset så kan vi göra om det senare i sommar.
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
absolut finns det det. fick inte så mkt åktid pga vurpa:näsblod efter lunch så jag e mer än sugen om nån vecka igen..:tuttar

hoppas det gick bra för han med gashänget och tack för en bra dag (läs lördag)

ses till heljen i karlstad:yoparty
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag hoppas verkligen att det kommer upp bilder snart... Förra året var det tyvärr många bilder som aldrig lades ut.
Hade gärna varit med i år också.

Hoppas ni är nöjda med helgen!
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Komiskt? Har svårt att se att det skulle vara komiskt med en krasch, skärp dig för fan. :smasha

Det är svårt att bygga ett grusparti som fungerar med gashäng, välj en kurva eller ett hopp på en svensk bana som du vill ta med gashäng. Eller skit i det, tycker det är en onödig diskussion, vi kommer i vilket fall som helst sätta upp mer nät där sen.



allvarligt talat marcus. jag tror du fattar vad jag menar. Självklart är det inte ironiskt med en krasch. det jag menade var att vi pratat om staket osv och inte haft några olyckor på flera år med dagens staket. Enligt dennis gick han rakt igenom staket och landade på asfalten?
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Tack för denna helgen , både jag och dick har haft enormt roligt och lärt oss mycket , framförallt att det bara finns en massa trevliga folk i depån , att man blir full i en badtunna och att harry är trött på amaranthe ;)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
allvarligt talat marcus. jag tror du fattar vad jag menar. Självklart är det inte ironiskt med en krasch. det jag menade var att vi pratat om staket osv och inte haft några olyckor på flera år med dagens staket. Enligt dennis gick han rakt igenom staket och landade på asfalten?

Hade inte hjälpt med nergrävt starkt staket. Han gick över träplanket.

Tack för denna helgen , både jag och dick har haft enormt roligt och lärt oss mycket , framförallt att det bara finns en massa trevliga folk i depån , att man blir full i en badtunna och att harry är trött på amaranthe ;)

Tack till er med som upplät en plats i tältet.

Kul att du är nöjd! :) Finns intresset så kan vi göra om det senare i sommar.

Gärna, Rätt troligt blir det med ny hoj då. Man får svettas i gruspartiet med stor hoj!
 
Last edited:

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Tack för en jävligt rolig helg! Mkt bra planerat med sovplats mat osv! :) Är lätt på en runda i sommar till!! Blir nog som Blip säger då med en ny mindre hoj. 690n fick smaka både asfalt och grus
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top