Örebroläger 2011

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Det kommer tråd om läger för 2012 i slutet på denna månad. Tror inte det blir fyra dagar, någon måste ju orka ordna och hålla i det. O jag är detta år redan engagerad i motardsporten mer än vad jag någonsin har varit. Övriga örebroärenden finns det en tråd för redan.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tänkte bara höra efter ifall nån har fälgar till KTM som man vill bli av med.
Kanske tillome byta mot ett par Excel/Talon till Honda eftersom jag har två uppsättningar till den.
Vill ju prova blårykaren på motardbanan.
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Hur är det med licens på tex valborgslägret?
Funkar det med en RR licens eller måste man lösa Supermoto licens?

/P
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Räcker att vara medlem i en SVEMO ansluten klubb (dvs i stort sett alla klubbar). Inga licenskrav för att träna.
Vill du prova på att tävla så skaffar du engångslicens på plats.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Börjar närma sig nu o jag har fortfarande inte hittat hjul till ktmen, ingen som har nåt liggandes?
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Hittade ett par Husabergfälgar samt ett par fälgar som ser ut som ett par ktm men det står inget om det i annonsen. Kan tyvärr inte länka till blocket via mobilen.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
På Facebook Örebro Supermoto Racepark ville Mattias bli av med ett par fälgar förra veckan.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag vill att det skall hållas licenskurs. Men bäst att tillägga för er som undrar att man behöver inte licens för att vara med på lägret. Tänkte be Barret att som vanligt hålla i den. Om inte han kan så får man ta en annan, men han e den bästa. Så man kan väl säga att det är spikat i och med att det är mitt läger. Jag skapar en ny tråd nästa vecka där man kan signa upp sig för deltagande.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
@Lasse jag hörde ett rykte på intranätet....

Att lägret blir Fre-Mån

Det är tydligen bekräftat också.

:) ;) :p
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ni kan räkna med att det kommer hållas licenskurs, om jag mot förmodan inte skulle kunna hålla i den så löser vi det på annat sätt.
Jag vill samtidigt uppmana alla som inte gått kurs att göra det. Även om det inte är ett krav för lägret eller för övrigt träning, precis som Lasse påpekar, så ger det en god kunskap om bl.a. vissa säkerhetsaspekter som alla som vistas på en bana ska känna till. Dessutom så är det praktiskt att ha det gjort om man i framtiden vill prova att köra en tävling, det finns inga garantier för att det finns möjlighet för er att gå kurs just då.

Jag planerar samma upplägg som förra året. Dvs. teori efter avslutat pass på lördagen & praktik söndag förmiddag.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag vill att det skall hållas licenskurs. Men bäst att tillägga för er som undrar att man behöver inte licens för att vara med på lägret. Tänkte be Barret att som vanligt hålla i den. Om inte han kan så får man ta en annan, men han e den bästa. Så man kan väl säga att det är spikat i och med att det är mitt läger. Jag skapar en ny tråd nästa vecka där man kan signa upp sig för deltagande.

Härligt att det kommer komma upp en ny tråd med riktig info om årets träningsläger! :tummenupp

För en som är helt nykläckt på Supermoto (jag) så har man ingen aning om hur det har gått till tidigare år..
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
För övertydlighetens skull (om det är spikat) vilka datum, tider och plats är det som gäller för träningshelgen i Örebro med licenskurs?
Så länge det inte orsakar big-bang i min kalender så kommer jag med kropp och hoj.:tummenupp

/Mange
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top