Örnsköldsvik - Samåkning!!!!

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Per skrev:
Ids ni ta lite ledigt och komma ner nästa måndag också? Det vore skoj!

Ta ledigt? :confused:
Jag kommer efter jobbet om tjejen är på...
Tar med mig Nicke & Uno som stöd om jag törs mig ut på banan... :död
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Per skrev:
Ids ni ta lite ledigt och komma ner nästa måndag också? Det vore skoj!

Lever däcken och jag har tid då kommer jag ner på Måndag. Samma gäller för Kubbe på lördag, har ju köp och sälj-butiken öppen till kl ett. Får gasa järnet efter, för att se om ni är kvar.

OBS Vill byta cykel för att våga ladda lite mer på banan!! Är det ingen som är intresserad av min ZX-9??? Som ni vet byter jag gärna mot en reggad banhoj. Tips och förslag mottages gärna :banana

Vill även ge er poäng för att ni har startat den här tråden. Ett mycket bra sätta att se vad som är på gång.
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Till rätt pris så... :7peta det vet du! Hur långt hade den gått nu igen. Jag har på något sätt glömt bort det sedan sist.

Håller med. Kanon, (speciellt för mig som inte har någon hoj ännu!!! :huvet ) att denna tråd finns. Förhoppningsvis dyker fler och fler upp här allteftersom.



Palmas skrev:
Lever däcken och jag har tid då kommer jag ner på Måndag. Samma gäller för Kubbe på lördag, har ju köp och sälj-butiken öppen till kl ett. Får gasa järnet efter, för att se om ni är kvar.

OBS Vill byta cykel för att våga ladda lite mer på banan!! Är det ingen som är intresserad av min ZX-9??? Som ni vet byter jag gärna mot en reggad banhoj. Tips och förslag mottages gärna :banana

Vill även ge er poäng för att ni har startat den här tråden. Ett mycket bra sätta att se vad som är på gång.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Strax under 1000 mil, det börjar närma sig. Vi får väl prata om saken, sälj BMWn bara så fixar det sig.... :tungan

Nu åker jag till shåpen, är där 17.30. Alla kaffesugna MC åkare är välkomna förbi.

Scott Sexpump skrev:
Till rätt pris så... :7peta det vet du! Hur långt hade den gått nu igen. Jag har på något sätt glömt bort det sedan sist.

Håller med. Kanon, (speciellt för mig som inte har någon hoj ännu!!! :huvet ) att denna tråd finns. Förhoppningsvis dyker fler och fler upp här allteftersom.
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Jepp! har du kortet?

jag ska börja med teorin i vinter tänkte jag! :banana

jag vill ha något sportigt å nåt som jag når ner från, är så kort serru..

vill gärna ha en gixxer 750! :kär

måste väl antagligen köpa en gamm'hoj å köra upp på, känns inte så kul å tappa en gixxer i backen.. :näsblod


Scott Sexpump skrev:
Aha! En själsfrände eller vad det heter. :)

Vi får peppa varandra !! :fyllisar

Vad är du ute efter för något då?
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Lilla_damen skrev:
Jepp! har du kortet?

jag ska börja med teorin i vinter tänkte jag! :banana

jag vill ha något sportigt å nåt som jag når ner från, är så kort serru..

vill gärna ha en gixxer 750! :kär

måste väl antagligen köpa en gamm'hoj å köra upp på, känns inte så kul å tappa en gixxer i backen.. :näsblod


Haha... Jo tappa den i backen... Då kan du bygga en egen liten minifighter ju... :tungan
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Jo, jag tog ju kortet i våras. Fullt övertygad om att jag skulle rulla runt i sommar. Men ack så jag bedrog mig. :kocko

Börja med teorin nu tycker jag. Om tiden finns d.v.s.

Jo, jag läste om dina höjdproblem. Släppa ut luft ska ju fungera också :banana

Aha, du har tänkt att skippa körskolan helt och hållet? Det går nog bra det också. Good luck lady!

Lilla_damen skrev:
Jepp! har du kortet?

jag ska börja med teorin i vinter tänkte jag! :banana

jag vill ha något sportigt å nåt som jag når ner från, är så kort serru..

vill gärna ha en gixxer 750! :kär

måste väl antagligen köpa en gamm'hoj å köra upp på, känns inte så kul å tappa en gixxer i backen.. :näsblod


LOL. Fyndigt. Smart. Men ack så dyrt.

SpoonMannen skrev:
Haha... Jo tappa den i backen... Då kan du bygga en egen liten minifighter ju... :tungan
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Hur många blev med på en tur till Kubbe imorgon nu da?
Jag har precis fått mitt däck och ska få det monterat under dagen så jag står på OK imorgonbitti kl 11 nytankad och orakad. Synes där alla posers! :D

Twosaint, visst hänger du på med Rat-Bike`n och bjuder på lite glidarfoton till småkusinerna? Kanske bjuda på lite spex med enhandsåkning etc... :rofl

På kvällen blir det öl? :fyllisar
Innan vi far på Statt och kollar på :tuttar ... för er som inte har det på det torra alltså. :gnissla
Fight On!!! :yoparty
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Palmas skrev:
Lever däcken och jag har tid då kommer jag ner på Måndag. Samma gäller för Kubbe på lördag, har ju köp och sälj-butiken öppen till kl ett. Får gasa järnet efter, för att se om ni är kvar.

Jag förstår inte varför man ska bekymra sig om såna matrialistiska petitesser som däck? De är ju bara runda, svarta och dyra?
Jag åker på ett par utpjunkade gatdäck, sneslitna och ibland utan luft.
Funkar skitbra! (Så länge man inte vet bättre)
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Per skrev:
Jag förstår inte varför man ska bekymra sig om såna matrialistiska petitesser som däck? De är ju bara runda, svarta och dyra?
Jag åker på ett par utpjunkade gatdäck, sneslitna och ibland utan luft.
Funkar skitbra! (Så länge man inte vet bättre)

De e för jag åker spåååårt hååj, då kan man inte parera med arslet på samma vis som på en mååtard men jag antar utmaningen. Har jag tid då åker jag ner till H-sand på måndag :mad: Kör dock som en kärring och feg är jag dessutom så min största sport då blir att vingla i vägen för dig när du kommer på sladd med punka. :lol Detta ska dock bli bättre när jag bytt till en billigare maskin som jag vågar ladda mer med. :crash
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
SpoonMannen skrev:
Hur många blev med på en tur till Kubbe imorgon nu da?
Jag har precis fått mitt däck och ska få det monterat under dagen så jag står på OK imorgonbitti kl 11 nytankad och orakad. Synes där alla posers! :D

Om ni är vakna och orkar innan 11 kan ni komma förbi på butiken så bjuder jag på kaffe!!
 

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Per skrev:
Jag förstår inte varför man ska bekymra sig om såna matrialistiska petitesser som däck? De är ju bara runda, svarta och dyra?
Jag åker på ett par utpjunkade gatdäck, sneslitna och ibland utan luft.
Funkar skitbra! (Så länge man inte vet bättre)

Du lyckades iaf behålla luften i Måndags, :tummenupp
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Som sagt, jag var upp igår å knäppte lite kort å grejjer, kan ju lägga upp dem här senare.. :)

men iaf, ett varningens finger höjjs än en gång..

GENOM NORRFLÄRKE OCH KUBBE ÄR DET VÄGARBETE MED STORA Å VASSA STENAR SÅ KÖR FÖRSIKTIGT,LAPPAT BITVIS MED ASFALT, MEN FRAM TILL GAMLA ICA ELIASSONS ÄR DET RIKTIGT JÄVLIGT.. :3freak

Sista biten upp efter kubbe fram till Seltjärn är dock fortfarande asfalterad.. :)

Kör så det ryker, kommer ev upp efter ridskolan, antingen på gixxer eller med 240'n. tar kameran med mig isf.

:)

Ha det så kul! / Linn.
 

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husa 650
Nu är det dags igen, körning på mittsverigebanan på måndagen den 23/8.

Mål : Mittsverigebanan, Allmänkörning
avfärd ifrån OK-Rondellen senast 15:40.
De seriösa kommer 15:30 för att hinna tanka och snacka skit.
Körningen sker utan matstopp och tankstopp.
Ett eventuellt stopp på shellmacken i Härnösand för inköp av lättare måltid
att förtära vid depåstoppen.

1. Ducce uno
2. Hornet_nicke

Hoppas det blir lika många som jag har hört att det var förra veckan när jag inte var med. :tummenupp

Jaja spoonmannen det blev lite fel på datumet men jag tror knappt det var någon som märkte det. :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top