Örnsköldsvik - Samåkning!!!!

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Hornet_Nicke skrev:
Nu är det dags igen, körning på mittsverigebanan på måndagen den 22/8.

Mål : Mittsverigebanan, Allmänkörning
avfärd ifrån OK-Rondellen senast 15:40.
De seriösa kommer 15:30 för att hinna tanka och snacka skit.
Körningen sker utan matstopp och tankstopp.
Ett eventuellt stopp på shellmacken i Härnösand för inköp av lättare måltid
att förtära vid depåstoppen.

1. Ducce uno
2. Hornet_nicke

Hoppas det blir lika många som jag har hört att det var förra veckan när jag inte var med. :tummenupp

Måndag den 22 aug är idag Söndag... Följer inte med då jag jobbar och ska ha en poleringskväll på bågen... :p
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Hornet_Nicke skrev:
Nu är det dags igen, körning på mittsverigebanan på måndagen den 23/8.

Mål : Mittsverigebanan, Allmänkörning
avfärd ifrån OK-Rondellen senast 15:40.

Beror på vädret, är det ok då åker jag nog ner. Regnar det då får det nog vara. Jag åker direkt från jobbet så vi ses där nere i så fall.
 

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Palmas skrev:
Beror på vädret, är det ok då åker jag nog ner. Regnar det då får det nog vara. Jag åker direkt från jobbet så vi ses där nere i så fall.

jag åker inte heller om det blir regn. har kollat vädret och det ser ut att kunna bli uppehåll med lite tur.
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Hoppas att det gick bra för er idag! :banana

Ni lär nog vara på väg hemåt snart..

Skulle så gärna följa med å kika nån gång... :)
 

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husa 650
Lilla_damen skrev:
Hoppas att det gick bra för er idag! :banana

Ni lär nog vara på väg hemåt snart..

Skulle så gärna följa med å kika nån gång... :)

Nu har vi kommit hem och det var tyvärr bara jag, Ducce Uno och palmas ifrån övik som åkte ner. Vore riktigt skoj ifall du ville följa med ner nån gång framöver och om du inte tänkt köra din minimoto på banan kan du ju ta lite bilder och varvtider åt oss istället. :tungan
 

EKAxMAN

EKA
Gick med
14 Apr 2003
Ort
HUSUM / Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 954 RR Racehoj, SUZUKI GSX-R 1000 -03, VOR 503 -02, KTM 640 LC4, Aprilia AF1 Futura
Swedish freestyle festival......

Är det någon/några som tänker åka ner till Uppsala till helgen på GR-dagen?

//EKA :yoparty
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
EKAxMAN skrev:
Är det någon/några som tänker åka ner till Uppsala till helgen på GR-dagen?

//EKA :yoparty


Jag skulle gärna åka dit! :banana
ser så skoj ut med alla klipp man sett från den dan ifjol å så där..

Men tyvärr så kan jag ju inte direkt ta mig dit, har ju ingen hoj... :3freak

Känns inte som nån kul upplevelse att köra aset (240'n) dit heller... :huvet

Suck, nästa sommar hoppas jag verkligen att jag har råd med hoj och att jag hittat en hoj som jag når ner från!

Eller det är nog på god väg, når NÄSTAN ner från en cbr 600 f, iaf med tåspetsen på ena foten. Går ju å sänka lite till oxå..

Kanske blir en sån! :)
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Hornet_Nicke skrev:
Nu har vi kommit hem och det var tyvärr bara jag, Ducce Uno och palmas ifrån övik som åkte ner. Vore riktigt skoj ifall du ville följa med ner nån gång framöver och om du inte tänkt köra din minimoto på banan kan du ju ta lite bilder och varvtider åt oss istället. :tungan

Ursäkta jag skriver i er tråd, men f-n vad illa det gick igår kväll. Cykeln gick som en påse nötter vilket matchade åkningen perfekt.
Enda positiva var att man klarade sig från punka. Det var faktiskt en högoddsare.
Lyckades vurpa av outgrundlig anledning i vänstern genom chikanen.
Hjulen bara försvann så det hanns inte med att kicka upp moppen med foten heller.
Hörde senare att det varit en bil med pajad växellåda där.
Aja skit happänds, sitter nu med ont i bröstkorgen, rygg och nacke + plus ett stukat självförtroende.

Man bara inte kör som ett klantarsle, måste vara blind också.
Träffade Nicke och Ducce Uno, :Bugar kollade efter en kapten Haddock på kawasaki men inte sågs nån sån där :confused: :confused:
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Här är en hoj som är sänkt. Kanske du redan har sett den.... :va

http://www2.blocket.se/view/3126941.htm?l=0&c=1&city=0

Lilla_damen skrev:
Jag skulle gärna åka dit! :banana
ser så skoj ut med alla klipp man sett från den dan ifjol å så där..

Men tyvärr så kan jag ju inte direkt ta mig dit, har ju ingen hoj... :3freak

Känns inte som nån kul upplevelse att köra aset (240'n) dit heller... :huvet

Suck, nästa sommar hoppas jag verkligen att jag har råd med hoj och att jag hittat en hoj som jag når ner från!

Eller det är nog på god väg, når NÄSTAN ner från en cbr 600 f, iaf med tåspetsen på ena foten. Går ju å sänka lite till oxå..

Kanske blir en sån! :)
 
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Per skrev:
Ursäkta jag skriver i er tråd, men f-n vad illa det gick igår kväll. Cykeln gick som en påse nötter vilket matchade åkningen perfekt.
Enda positiva var att man klarade sig från punka. Det var faktiskt en högoddsare.

Man bara inte kör som ett klantarsle, måste vara blind också.
Träffade Nicke och Ducce Uno, :Bugar kollade efter en kapten Haddock på kawasaki men inte sågs nån sån där :confused: :confused:

Det gick för fort helt enkelt, jag var inte ute och vinglade framför dig i chikanen så du laddade för hårt!! :7peta

Jag var där men jag körde inte, kom sent, efter klockan 19.00. Höll på och försöka sälja en lägenhet och det drog ut på tiden. Var dock tvungen att åka ner och kika lite. :hihi Missade dock din vurpa och jag hoppas att självförtroendet inte knäcktes allt för mycket. Det är vurprisken som gör att jag vill sälja Kawan och byta till billigare. Jag säger bara det, jävla bilar spiller olja på banan!! :mad:

Jag tror inte någon har nåt emot att du skriver på vår tråd, Sundsvallsbo som du är. Det är alltid kul med nya kontakter. :) Vi får kanske chansen att munhuggas på banan nån gång framöver. :hördu
 

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husa 650
Per skrev:
Ursäkta jag skriver i er tråd, men f-n vad illa det gick igår kväll. Cykeln gick som en påse nötter vilket matchade åkningen perfekt.
Enda positiva var att man klarade sig från punka. Det var faktiskt en högoddsare.
Lyckades vurpa av outgrundlig anledning i vänstern genom chikanen.
Hjulen bara försvann så det hanns inte med att kicka upp moppen med foten heller.
Hörde senare att det varit en bil med pajad växellåda där.
Aja skit happänds, sitter nu med ont i bröstkorgen, rygg och nacke + plus ett stukat självförtroende.

Man bara inte kör som ett klantarsle, måste vara blind också.
Träffade Nicke och Ducce Uno, :Bugar kollade efter en kapten Haddock på kawasaki men inte sågs nån sån där :confused: :confused:

Jo kapten haddock var där men han kom väldigt sent och körde tyvärr inte på banan. Han åkte hem samtidigt som oss. :7peta

Håller med om att du inte hade nån speciellt lyckad körning, hur gick det egentligen med dig själv då efter kraschen tror aldrig jag frågade det du såg ju ut att vara i god vigör åtminstone utvändigt. Synd på ditt fina skinnställ bara :tungan :hihi

Det var ju nåt konstigt brunt på backen just i chikanen. Efter att du la omkull tog jag det j*vligt lungt just där.

Blir lite sugen på att ta ner XR:en nästa måndag nu när jag har skaffat motardhjul. Men det känns ju lite drygt att köra ner med den så det kanske blir TLS:en då också.

Kommer du att vara där nästa måndag också?
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Hornet_Nicke skrev:
Kommer du att vara där nästa måndag också?

Vet faktiskt inte, det är renoveringsdags för hyndan. Väl mycket najtråd, tejp o dyl som håller ihop den nu. Funderar på att splitta motorn också och kolla varför den har så hög vevhuskompression.
Sen var ju det här med touringdäcken också, de har varit riktiga trotjänare men nu sjunger de på sista versen.
Fick lite påbackning avseende ljudnivå, behöver åtgärda det på ett snyggt (ironi) sätt till nästa gång jag tar med mig den moppen.
Förmodligen kommer jag dit, utan att ha gjort ett smack åt nånting...
Om inte annat går det ju att stå vid sidan om och heja på :fyllisar

Edit: Jag slog mig inte så farligt, ont när jag andas bara. Bara att låta bli.
Bästa var att flångnya akrasystemet klarade sig!
 
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Per skrev:
Vet faktiskt inte, det är renoveringsdags för hyndan. Väl mycket najtråd, tejp o dyl som håller ihop den nu. Funderar på att splitta motorn också och kolla varför den har så hög vevhuskompression.
Sen var ju det här med touringdäcken också, de har varit riktiga trotjänare men nu sjunger de på sista versen.
Fick lite påbackning avseende ljudnivå, behöver åtgärda det på ett snyggt (ironi) sätt till nästa gång jag tar med mig den moppen.
Förmodligen kommer jag dit, utan att ha gjort ett smack åt nånting...
Om inte annat går det ju att stå vid sidan om och heja på :fyllisar

Edit: Jag slog mig inte så farligt, ont när jag andas bara. Bara att låta bli.
Bästa var att flångnya akrasystemet klarade sig!

Andningen är helt klart överskattad. :hihi Behövs ju bara ibland...

Jag hörde när ni gjorde ert lilla ljudprov, tyckte att det lät.....mycke :tungan Låter ett flångnytt Akra på de viset?
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Twosaint skrev:
Kubbe, lördag nån ?
Hmm... Ja kanske det... Men vädret da?
Verkar ska vara regn imorgon... :(

Blir inget Uppsala för mig i helgen iaf.

See ya! :D
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Twosaint skrev:
Kubbe, lördag nån ?
jag skulle kunna hänga med om det blir några st, men jag tror vi satsar på nån helg i början av sept då det kan vara riktigt fint väder om vi har tur, imorrn verkar det väl bli sådär + att en del är i uppsala
 

EKAxMAN

EKA
Gick med
14 Apr 2003
Ort
HUSUM / Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 954 RR Racehoj, SUZUKI GSX-R 1000 -03, VOR 503 -02, KTM 640 LC4, Aprilia AF1 Futura
Swedish freestyle festival.....

Kan bara meddela alla som inte var där att ni missade en grymmt trevlig tillställning med allt vad det innebär..... :yoparty :fyllisar :tuttar :tungan :banana

//EKA :tummenupp
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
EKAxMAN skrev:
Kan bara meddela alla som inte var där att ni missade en grymmt trevlig tillställning med allt vad det innebär..... :yoparty :fyllisar :tuttar :tungan :banana

//EKA :tummenupp

Jo jag förstod det... :(
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top