Jag kan bara svara för mig själv och det är att jag inte får tillbaka de gula propparna in i öronen när jag har stannat och plockat ur dem av någon anledning, t.ex. när jag kör knix. De är för mjuka för att få in i öronen igen.
Upplever att "skum-proppar" som är fuktiga efter användning, eller varma, kan vara svåra att hantera.Jag kan bara svara för mig själv och det är att jag inte får tillbaka de gula propparna in i öronen när jag har stannat och plockat ur dem av någon anledning, t.ex. när jag kör knix. De är för mjuka för att få in i öronen igen.
Avkortade? Hur får du då ut dem? Jag tycker de är pilliga att få ut som de är.Sen finns det ju tillfällen då man vill släppa igenom lite ljud, typ vid användandet av intercom..
Vill jag ha tyst kör jag bilsom 303 small men normalt blir det (avkortade) Happy Ears silikonpropp som passar mina öron perfekt, dämpar tillräckligt och är vansinnigt bekväma..
Förstår vad du menar och det beror nog på flera saker..Avkortade? Hur får du då ut dem? Jag tycker de är pilliga att få ut som de är.
Ja, jag har stått och grävt i öronen med radiotänger några gånger för mycket för att uppskatta såna där gula skumpropparFörstår vad du menar och det beror nog på flera saker..
Har man inga problem med utsticket så är det ju bra.
Jag har, uppenbarligen, små hörselgångar så det är small som gäller, ändå sticker de ut lite för mycket för min hjälm eller när jag sover med dem så förutsättningen är att korta dem lite...
Sen har jag filat spår så naglarna kan greppa.
Har man väldigt korta naglar är det nog kört, då får man ha pincett.
Skulle säkert gå att borra ett litet hål i skaftet och dra en liten snörslinga igenom som inte stör för mycket ?
Kan du skicka länk/bild?Lol! Radiotänger. Jag fick faktiskt be en släkting plocka ut en öronpropp en gång då jag inte kunde få ut den och inte vågade rota i örat med tänger. Men nuförtiden använder jag några som heter plugfones som har inbyggda hörlurar och då har man ett snöre att dra i. Mycket praktiskt.
Kan du skicka länk/bild?
Än så länge har jag inte hittat en enda öronpryl att få musik ur som inte far ur örat i samband med man tar på sig hjälmen. Så en kombo med öronplugg som dämpar brus samt få musik är det optimala.
Senaste testen var M6 PRO 2ND GENERATION som något snille på Youtube sa var superduperbra. Dom revs av vid hjälmpåtagning som alla andra. Ont gör det också.
Fattar inte hur stora hjälmar folk har som kan dra på sig och fortfarande ha in-ear sittandes kvar.
Så är Plugfones lösningen?
Kan du skicka länk/bild?
Än så länge har jag inte hittat en enda öronpryl att få musik ur som inte far ur örat i samband med man tar på sig hjälmen. Så en kombo med öronplugg som dämpar brus samt få musik är det optimala.
Senaste testen var M6 PRO 2ND GENERATION som något snille på Youtube sa var superduperbra. Dom revs av vid hjälmpåtagning som alla andra. Ont gör det också.
Fattar inte hur stora hjälmar folk har som kan dra på sig och fortfarande ha in-ear sittandes kvar.
Så är Plugfones lösningen?
Inte ute efter något egentligen, nöjd med tystnaden med mina gula 3M, inget större behov av musik, det har jag ju i avgasröret Men alltid intressant om det är någon som hittat något som får plats inne i hjälmen.Är du ute efter hörselskydd med medhörning som artister använder? Sådana skulle jag i alla fall vilja ha, men dom är nog inte gratis...
IN-EAR MONITORER SCEN OCH MUSIK – Hear Nordic
hearnordic.com
Se mitt inlägg #150.Inte öronproppar, men jag kan starkt rekommendera Mee M6 Pro, som egentligen är en monitorhörlur, men med medföljande memory foam från Comply så fungerar den ypperligt att använda som öronpropp, då den blockerar skadliga ljudnivåer precis som en öronpropp, samtidigt som man kan lyssna på musik och/eller höra sin intercom. Kostar 500 kr vilket är hälften jämfört med Shure 215 och låter betydligt mycket bättre.
Jag har sådana när jag sover. Jättebekväma, ungefär som två golvmoppar i öronen. Men för hojkörning har jag märkt att de släpper "vakumet" efter ett tag, så jag använder skumproppar i stället.Bara jag som kör med formbara silikonproppar? Alltså såna man rullar till en liten boll.. och trycker in i hörselgången. Fungerar bra tycker jag.
https://www.shopping4net.se/Apotek/...U8jJYLKH1yP6ji4DRZ8ebsqPrelE8ZWhoCFlQQAvD_BwE
Tråkigt, då det är en sådan bra produkt. Jag har haft liknande problem med ett par andra hörlurar innan jag hittade rätt.Se mitt inlägg #150.
Testat dom, för mig omöjligt att få på hjälm utan att riva av dom ur örat.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|