Öronproppar?

Öronproppar?

• Antal röstningar
    0

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Ninja 9R skrev:
EARmo:s öronproppar funkar skitbra! Mina heter EARfoon har jag för mig och det är såna som är avgjutna av hörselgångarna. Väldigt bekväma under hjälmen men de kostade 1200 kr + moms... Fast det betalade ju min förra arbetsgivare... :tummenupp :)

Hur fick du din arbetsgivare att betala dom :confused: skulle gärna behöva såna jag med

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Mr. Fraghappy skrev:
Hur fick du din arbetsgivare att betala dom :confused: skulle gärna behöva såna jag med
Det var inte bara jag som fick det, utan alla i produktionen.. :rodnar Det var lite buller där.. :cool:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
FZ1 skrev:
"Om ett ljud inte uppfattas som obehagligt är det heller inte lika skadligt."

Tyvärr! är det bara en skröna, fråga alla musiker med tinitus....
Även ljud man gillar kan nå skadliga nivåer, självklart. Däremot vill jag bestämt minnas att att jag sett/hört/läst att man tål omtyckta ljud bättre. Nån som vet säkert?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Det där med possetiva toner eller stör toner kan nog diskuteras i åratal. Är man som mej, gamal ex Dj och har haft en arbetsplats som arbetskydds styrelsen hade stängt för gott om dom klivit in pga ljudet. Ja då får man stå sitt kast och ha ett konstant pip i sina öron. Efter ett år eller så så hör man det knappt :rolleyes: .

Nä vid längre turer dvs mer än 20mins körning så åker dom in, vill nog att jag ska höra även när jag är 30år.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Asylum_Nakaza skrev:
Kör ni med öronproppar? Själv har ja ibland musik, tycker att det flyter på mycket bättre då.. även om man känner sig döv till o från... hur gör har ni det?

Mitt muller är så gött så man vill köra utan hjälm=inga proppar för pappsen

supreeme

knäskrapar nästan..
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
En gammal
Ninja 9R skrev:
EARmo:s öronproppar funkar skitbra! Mina heter EARfoon har jag för mig och det är såna som är avgjutna av hörselgångarna. Väldigt bekväma under hjälmen men de kostade 1200 kr + moms... Fast det betalade ju min förra arbetsgivare... :tummenupp :)

Ja, det var det jag hade för mig att de hette.. Earfones eller nåt sånt, så de funkade alltså? Men jag tycker nog att de verkar lite dyra för en skolpojk som mig :( Min ekonomi är ju inte på topp precis...

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Testade inte bike hörselskydd för något år sedan, och kom fram till att de som fungerar bäst är apotekets gula :confused:
Kommer ihåg att de även jämförde mot de avgjutna modellerna, men ändå rekommenderade de gula.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
real skrev:
Testade inte bike hörselskydd för något år sedan, och kom fram till att de som fungerar bäst är apotekets gula :confused:
Kommer ihåg att de även jämförde mot de avgjutna modellerna, men ändå rekommenderade de gula.

har inte sett testen men har för mig och tror att avgjutna är helt klart bäst MEN priset är det som sänker dem..

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
En fördel med öronproppar som är avgjutna är ju att de filtrerar bort allt oönskat "oljud".. Hörs lika bra när någon pratar med dig när du har propparna inne som utan proppar.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln