Xraptor skrev:E det bara jag som kör med musik i öronen??
zykl0n skrev:Nejdå det finns nog en hel del posörer som glider fram och tillbaka vid donken med senaste poplåten i öronen.
--
ANVÄND PROPPAR!! jag fick tintius av min första mc säsong utan proppar.
Inte så alvarligt men jag kan lova att det är irriterande med pipande i skallen när man vill sova.
Iceman1975 skrev:Öronproppar..
Sponsrad av jobbet..
Rymding skrev:Öronproppar är ett måste. Turbulensen från kåpglaset är orsaken. Men tyvärr så är ljudet så dovt att det forplantas i skallen och bara diskant och mellan tas bort av propparna. Stenkrossljudet blir jag inte av med. Brukar ställa mig upp ibland och vila öronen och då blir det så tyst och skönt. Mitt favvo-stunt.
CBRDea skrev:Öronproppar?!?
Då missar man ju en del av det underbara ljudet som uppstår när man startar hojen och sen bara blir bättre desto närmare rödmarkeringen man kommer!
Förresten, går era hojar genom besiktningen med slip-on eller helsystem?
Jag har ett Yoshimura oval slip-on och det funkade inte senast jag ville ha min genom SBP
Silwer skrev:öronproppar såklart, jobbigt om man åker längre sträckor att lyssna på blåsljudet som blir i hjälmen.
supreeme skrev:Nej, förr när man åkte 125:a brusade det inte så mycket, men nu jävlar susar det så man nästan blir döv! måste börja med proppar.. förresten, när jag var uppe på stockholmsmässan förut stog det några där och sålde specialproppar. Kommer inte ihåg vad de hette, men de gjorde en avgjutning av hörselgången, skulle tydligen vara bra mycket bättre, enligt dem.. nån som vet något om det? tyckte det verkade lite dyrt kosta typ 1200.- spänn så....
EARmo:s öronproppar funkar skitbra! Mina heter EARfoon har jag för mig och det är såna som är avgjutna av hörselgångarna. Väldigt bekväma under hjälmen men de kostade 1200 kr + moms... Fast det betalade ju min förra arbetsgivare...supreeme skrev:Nej, förr när man åkte 125:a brusade det inte så mycket, men nu jävlar susar det så man nästan blir döv! måste börja med proppar.. förresten, när jag var uppe på stockholmsmässan förut stog det några där och sålde specialproppar. Kommer inte ihåg vad de hette, men de gjorde en avgjutning av hörselgången, skulle tydligen vara bra mycket bättre, enligt dem.. nån som vet något om det? tyckte det verkade lite dyrt kosta typ 1200.- spänn så....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|