Öronproppars passform, Bogesund och sporthoj.com-folk

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
EAR Classic är bäst tycker jag.
Rulla ihop maximalt och tryck in ordentligt bara. Inga problem.
Ska bara sticka ut så du kan nypa tag i dem.
ear_skumproppar200.jpg

toodee

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
röd/vit-R6, 00
de ä la bara å rôlla ihop den å trôkka en?

ett annat tips: håll använda öronproppar på behörigt avstånd från fyrfota vänner.. vår hund fick smak på öronproppar och åt upp ett par av mina! :p

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Skaffa nya andra öronproppar, så enkelt är det. Finns olika passformer, storlekar och sorter. Tog ett tag innan jag hitta några bra till mina små öron, men nu är jag nöjd.

Bogesund är Bogesund och bara för man är snabb där är man inte snabb på alla andra ställen eller bättre förare bara för man kan Bogesund.

Håll dig på två hjul resten av sommaren, annars kanske det är dags att inse att sporthoj inte är något för dig på annat sätt än se och hjälpa till vid RR. För där funkar det ju kanon :tummenupp

SH-folk är bra folk, dom kör ju sporthoj och trevliga är dom som du skriver.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Ja, du, Jenny...det ser ju ut som du försökt kasta in dom i örat eller nåt. Men det ÄR svårt med vissa modeller av proppar. De som Gothmog rekar är enklare för de är fastare i hullet och utvidgar sig inte lika snabbt som de du verkar kasta in på bilden. Ta med dig lite proppar till Sviestad så kan vi dricka lite folköl och rensa hörselgångarna :)

Gothmog skrev:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
jag tycker också om Classic modellen. Dom är tystast tycker jag, dock använder jag ett par gröna på bygel när jag jobbar.

Tog en liten sväng nu ikväll, prövade att köra med proppar för första gången. Fy fasiken va läskigt. Man hör ju ingenting, jag kunde sitta o humma på vilken sång som helst helt ostört i 100 :lol

Var tvungen o stanna o plocka ur så jag fick höra den goa musiken från motorn istället.

Men vackert var det, solen håller på att gå ner, guldig himmel... mmmm.....

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Ni har glömt det viktigaste (förutom att det är satans obekvämt med öronproppar) och det är att man ska gapa när man ska ha in skiten i öronen för att utvidga så mycket som möjligt. Seså, gör om och gör rätt, eller gör som jag och ge fan i proppar så man kan samtala i normal ton när man stannar.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Vill du träna hemma på att få i propparna rätt så lägg dom i kylen en stund innan det är dax. När dom är kalla viker dom sig inte lika lätt och expanderar inte lika snabbt. I övrigt följ råden ovan.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Eller gör som grabbarna med konstant tinitus. Glöm propparna och va heldöv i 24h.

Nä kör på ear classic. Funkar kalas och hörseln är kvar. Det är inte tufft att vara halv döv.

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Här är två olika modeller.....den högra är lite mjukare och lite skönare :tummenupp
Bara att rulla ihop och knöla in i örat :banana

Bifogat

• Proppar.jpg
    Proppar.jpg
    70.5 KB · Visningar: 91

Bullsnah

Böjar vanligtvis säsongerna med ras:)
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Qwerty skrev:
Nä kör på ear classic. Funkar kalas och hörseln är kvar. Det är inte tufft att vara halv döv.

Dessa proppar funkar kanske för folk med normala hörselgångar, men för mig med lite mindre hörselgångar är det knappt bättre än att försöka pressa igen hörselgången med tungan medan man kör.

Som nån sa så finns Bilsom i storlek small, dessa finns billigt på apoteket och är mjuka och sköna att föra in.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jens och Fredrik! Offer taken! Folköl och tränande på införing it is!

Tack för alla hjälpsamma råd. Jag ska alltså ha öronproppar modell small, stoppa dem i kylen, rulla dem ordentligt, slicka på dem, hålla armen över huvudet, stoppa in dem på snedden, gapa och trycka till ordentligt. Och dricka folköl.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Precis på apoteket finns det proppar för det flesta(små/stora). Men glöm inte propparna när ni är ute och kör fort för ni vill inte bli som mej.

Önskar ingen att denne ska få samma kassa hörsel som mej. Ett antal år som Dj har satt sina spår.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Liwa1 skrev:
Bogesund är Bogesund och bara för man är snabb där är man inte snabb på alla andra ställen eller bättre förare bara för man kan Bogesund.

Håll dig på två hjul resten av sommaren, annars kanske det är dags att inse att sporthoj inte är något för dig på annat sätt än se och hjälpa till vid RR.

Bättre att träna än att inte träna alls och självklart svänger kurvorna annorlunda på en annan väg.

Visserligen älskar jag att se och hjälpa till på RR, men sluta köra hoj tänker jag inte göra, vad som än händer. Däremot ska jag försöka köra mer kontrollerat. Närma mig gränsen underifrån, så att säga. Mer än så kan jag tyvärr inte lova!

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jag har kommit underfund med att jag gillar kurvigt mer och mer.
Tränar och tränar men mest i ensamhet då förstås.
Men när & om tillfälle ges så tar jag...dem direkt....

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Eller gör som jag,,, kör med hörapparat i ena örat o var nästan heldöv på det andra,,, :näsblod Vid färd stängs apparaten med fördel av,,, :3freak

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Qwerty skrev:
Precis på apoteket finns det proppar för det flesta(små/stora). Men glöm inte propparna när ni är ute och kör fort för ni vill inte bli som mej.

Önskar ingen att denne ska få samma kassa hörsel som mej. Ett antal år som Dj har satt sina spår.

Själv har jag hört kasst sen ja var 4år,,, hörapp på ena ½döv på andra,,, jobbigt, men va fan hellre döv (blir nog det tids nog .. :( )än blind....

Ja kan ju ett tecken på tecken språk iaf :finger används då å då när man stöter på dårar i bilar o dyligt... :rofl

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
ODEN skrev:
Själv har jag hört kasst sen ja var 4år,,, hörapp på ena ½döv på andra,,, jobbigt, men va fan hellre döv (blir nog det tids nog .. :( )än blind....

Ja kan ju ett tecken på tecken språk iaf :finger används då å då när man stöter på dårar i bilar o dyligt... :rofl

Samma här, fast från födseln :tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Hej,

där kanske är på sin plats att tipsa om denna tråd i sammanhanget.

Många föredrar Tungelsta av den enkla orsaken att den har en mittlinje.... Det blir enklare att hålla sig på 'sin' kant (och slippa möta Dom[tm] i sitt körfält), och det är även enklare att öva kurvtagning i sitt eget körfält.

Macho Woman skrev:
*Bogesund är en jävligt rolig väg. Och nyttig för oss stackare som behöver öva kurvtagning. Idag körde jag Stockholm-Vaxholm-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Stockholm. Inte för att jag märkte någon förbättring i dagslägets klimakterietanttempo, men det kommer förhoppningsvis.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Fördelen med Boge vs Slingerbulten är att Boge är smalare och tajtare böjar vilket gör att man inte behöver köra så fort, dessutom är asfalten och allmänkonditionen mycket bättre på Boge.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
OLJEKYLD GSXR skrev:
Fördelen med Boge vs Slingerbulten är att Boge är smalare och tajtare böjar vilket gör att man inte behöver köra så fort, dessutom är asfalten och allmänkonditionen mycket bättre på Boge.

ORD, som man säger i branschen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...