Läste igenom dem där innan, riktigt bra skrivet. Fast lite mer bilder hade inte skadat nog
jo det är just det historiska som lockar men även del trevligt folk.
Hur dåligt är det med bra mat och hur fattigt jämnfört med slovakien?(då jag är halv ungersk slovak har jag rätt bra koll på slovakien)
jag som tänkte att jag inte skulle bomba bloggen med bilder! jag har massor!
vi upplevde det som överhängande dåligt på de flesta ställena vi besökte förutom Sibiu som faktiskt var bra alla tre måltiderna. en lokal pizzeria i Beius var också förvånansvärt bra faktiskt! problemet är att de flesta restauranger som väntar sig lite turister kör på någon form av "standard meny" som innehåller lite av allt, för att täcka alla områden typ. så allt skit e nästan likadant, även på en del av de restauranger som man hoppats på ska vara lite bättre eller annorlunda. det är kyckling, fläsk, fisk och pasta oftast och då inga konstigheter utan relativt enkla saker. dom tar det säkra före det osäkra dvs.
jag är själv 25% slovak eller 50% tjeckoslovak (välj själv) och har varit mkt där nere förutom de två senaste mc-resorna och jag upplevde rumänien som betydligt fattigare än slovakien och ungern. många lever jävligt basic där alltså. men det är klart intressant att uppleva oavsett.
Last edited: