Över fem år!!!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vågar du köra med mig tuffing:krama

Haha ja det är jag, det kan vara skoj att lära upp någon ny i att överleva längre än 5 år oddsen är tyvärr dåliga, man synar hästar på tänderna. Och tyvärr så har jag sett allt för många med för kort sena i handleden tillsammans med odödlighetsgenen dö allt för tidigt.

Men en herrejössesrunda med en Mas i Skåleland är du varmt välkommen till.

Krille.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Haha ja det är jag, det kan vara skoj att lära upp någon ny i att överleva längre än 5 år oddsen är tyvärr dåliga, man synar hästar på tänderna. Och tyvärr så har jag sett allt för många med för kort sena i handleden tillsammans med odödlighetsgenen dö allt för tidigt.

Men en herrejössesrunda med en Mas i Skåleland är du varmt välkommen till.

Krille.

Vi tar det i sommar, hör av dig 45 minuter inan så kommer jag ner!:banana

Ronnie.o

Medlem
Gick med
16 Mar 2012
Hoj
ZZR1400
Jag är tacksam för 44 år på så kallade sporthojar okej 42 första 2 åren var 125cb men då fanns bara ett läge så mycket gas som det gick. tror att någon ängel där uppe arbetade mycket övertid, tacksam för att man klarat sig bra i olycker och avåkningar, ta det lungt vi är inte odödliga även om det fortfarande känn så ibland / Ronnie :hej

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Bra jobbat!

Själv firar jag 40 år som hojåkare i år:rock:fyllisar

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Hoj
Street Triple R -13
Är det bara åren som räknas?
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar

Du har delvis rätt... Det är antal mil på ett hjul eller med ett knä i backen som räknas. Allt däremellan är transportsträcka.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

NEJ, snittsträckan per svenskreggad MOTORCYKEL är ca 200mil, min bumse gick 900mil förra året och husan ca 5, och det var första året på länge som jag "bara" hade 2 motorcyklar reggade

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Hoj
Street Triple R -13
NEJ, snittsträckan per svenskreggad MOTORCYKEL är ca 200mil, min bumse gick 900mil förra året och husan ca 5, och det var första året på länge som jag "bara" hade 2 motorcyklar reggade

Fair enough. Däremot måste väl snittpersonen endast äga 1,2? motorcykel vilket inte skulle förstöra statistiken allt för mycket?

:)

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100

Enligt ditt resonemang har jag kört hoj sedan franska revolutionen ... :)

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Hoj
2014 yamaha xt1200
Har man fixat de första 2 åren går det för det mesta bra ute i trafiken.
Det farligaste är bilister som inte ser sig om/blinkar vid vänstersväng.

Efter 2 veckor med nybakt körkort och beväpnad med rd125lc (155 blås moddad med allspedpipa och racingreeds) höll det på att gå illa.
På den här tiden körde man alltid gas i botten, inga kameror och du tappade aldrig lappen hur fort man än körde (Max 800 i böter).

Var på väg söderut på E4 när gubbe med 240 och släp gick in mot högerkanten 100m längre fram.
Han ska väl till höger, dags att köra om.
Gubben kör i stället vänster utan blinkers, bommade baksidan på släpet med en decimeter i 140 knyck.
Var så här efteråt en bra incident, har rett upp alla +20 st vänstersvängincidenter genom erfarenhet och försiktighet.
Kanske inte mest macho men det funkar.

Lycka till med fortsättningen på dina 5 år.

Kommer att fortsätta köra mc till jag inte orkar något längre.
Träffade för övrigt en gubbe på BMW r60 i sommar som var 75, han hade heller inga planer på att lägga ner.
Gubben körde fortfarande samma BMW som han köpt 1962, totalrenoverad 1 gång.

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...