Överladdad korvlådehoj

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?
Verkar inte gå att hitta informatio, har för mig att KB4 skulle hamna på runt 45000€ i Finland när jag kollade.
Under en halv miljon kronor behöver man nog inte vänta sig.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Verkar inte gå att hitta informatio, har för mig att KB4 skulle hamna på runt 45000€ i Finland när jag kollade.
Under en halv miljon kronor behöver man nog inte vänta sig.
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
Lär väl vara samma mappning som i SX, och även om den inte är ett under av snålhet så är den väl ganska okej med drygt .7 liter milen?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
Janå, någon konkurrenskraftig hoj kommer det aldrig att vara, på något sätt.

Men skulle man vara onödigt rik, så skulle det vara lite mekanikporr.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Ändå spännande. Lär bli en rätt bekväm långfärdshoj med navstyrning fram, man bara glider fram utan att känna något av underlaget 😅

sen är väl frågan hur räckvidden blir med en kompressormatad 1000cc-motor, även med 22-literstank. Bimota anger inte heller vikten så antar att den är rätt tung.
"glida fram utan att känna av underlaget" nu måste jag fråga till vilket land du har emigrerat till ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
"glida fram utan att känna av underlaget" nu måste jag fråga till vilket land du har emigrerat till ?
Hehe, ja, det var mer en kommentar på att de som kört hoj med navstyrning många gånger klagat på brist på känsla från framhjulet. Och det kanske bara är skönt på en touringhoj…

I verkligheten känner man säkert av gupp på vägen :)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Har ju haft en SB3 med 1176 kit på GS motor... så klart ballt. Men man får nöja sig med nuvarande M1000XR så länge.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jäkligt cool, en klar utmanare till S1000XR och Multistrada V4S. Men vad kostar den tro?
Om du behöver fråga ingår du inte i målgruppen. Och det är väl det som är Bimotas problem: Det ingår inte tillräckligt många i målgruppen för att kunna finansiera teknikporren man vill leverera. Resultatet blir lätt att man bygger intressanta koncept som egentligen inte blir konkurrenskraftiga i verkligheten.

Med det sagt så måste jag erkänna att jag inte haft förmånen att köra en Bimota med navstyrning men det borde vara perfekt för en mjuk långslagig fjädring som ändå ska leverera prestanda på asfalt. Alltså perfekt för hojtypen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Om du behöver fråga ingår du inte i målgruppen. Och det är väl det som är Bimotas problem: Det ingår inte tillräckligt många i målgruppen för att kunna finansiera teknikporren man vill leverera. Resultatet blir lätt att man bygger intressanta koncept som egentligen inte blir konkurrenskraftiga i verkligheten.

Med det sagt så måste jag erkänna att jag inte haft förmånen att köra en Bimota med navstyrning men det borde vara perfekt för en mjuk långslagig fjädring som ändå ska leverera prestanda på asfalt. Alltså perfekt för hojtypen.
Sant. Men den är ju inte ens långslagig?
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top