Översikt: Köpa billiga däck online

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
johanssonsan skrev:
2118048 Kontaktade RODAMOTO via deras site, www.rodamoto.net och gjorde en förfrågan på en omgång däck. Fick omgående ett svar med flera betalningsalternativ. Valde att 7 april betala via deras IBAN i förskott och väntade mig däcken inom en vecka - som utlovat.
Nu visade det sig att det har hittills inte kommit några däck och de svarar inte på mina mail!! Kommer att kosta mig 250.- att få banken att begära pengarna tillbaka. Om jag nu får dem tillbaka.

Så tag varning för RODAMOTO och om ni beställer så betala kontant när budet knackar på dörren med däcken i handen. Tillkommer då EUR 25.

VARNING FÖR RODAMOTO!!

Ringde i fredags igen och fick nytt löfte om leverans. Idag anlände däcken. Tog 5 veckor.

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Köpt via Reifenversand 3 gånger. Senast för 2 veckor sedan och fick mitt beställda set förra veckan. Har även mailat dem med frågor och alltid fått svar snabbt.

Man bör kolla ljusmarkeringen innan man beställer, dvs om de har däcket inne eller ej. Själv bara beställt när det är grönt / har däck inne. Leveranstid har varit 6-8 arbetsdagar för mina 3 beställningar.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Beställde från mcdackonline.com förra veckan. De beräknar att däcken ska vara framme nu på fredag. Om det stämmer så är det väl hyfsat, men det går inte att spåra det Kolli id jag fått från dem via Schenkers hemsida.. :va

hson

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
GT 2-Hjul med Kedja
JoUh skrev:
2161725 Beställde från mcdackonline.com förra veckan. De beräknar att däcken ska vara framme nu på fredag. Om det stämmer så är det väl hyfsat, men det går inte att spåra det Kolli id jag fått från dem via Schenkers hemsida.. :va

Då har Däcket inte lämnat levrantören :( :(

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RR_Jonas skrev:
2134036 Hoppas att du har rätt, för man vet inte riktigt vad man skall tro. 50% säger att det är en bra sida 50% tycker att det suger och är långa leveranstider. Jag hoppas att jag ställer mig ibland de 50% som är nöjda.

Kommer att rapportera här hur det går med min beställning ifrån www.mcdackonline.se

Fick mitt däck 2 dagar efter beställning

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Jag har ingen koll alls på däck, första gången jag nu ska köpa.
Behöver nytt både fram och bak men efterssom det är rätt knasig storlek är inte utbudet det största.

Men nu har jag hittat 2alt

Metzeler Lasertec fram & bak
tot 1888kr

eller

Pirelli Sport Demon fram & bak
tot 1840kr

Nån som har koll på skillnad mellan dessa ?

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Beställde pirelli fram och bakdäcken 27/5 (1v sedan) från mcdackonline.com

bakdäcket kommer på måndag, speditören ringde och har det.
ordern på framdäcket har inte hänt någonting med, står att dom väntar på leveransdatum av leverantören.

nu är det läge att börja tjata på dom.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Beställde 2st framdäck Sportec M1 (polarn ska ha ett) och 1st bakdäck Sportec M1 från Reifenversand.com 11/6 och landade på min lokala post 15/6. Ink frakt gick kalaset på 299,86€. Betalade med VISA. Tillverkningsdatum på framdäcken är 1106 och bakdäcket 0906.

Otroligt nöjd, snabb leverans, full spårbarhet på paketet, bra information mailades ut. Rekomenderas! :tummenupp

Enda smolket i bägaren är svenska posten som tog 3 dagar på sig att få ut lappen om att däcken fanns att hämta.

DäckMonster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
1998, Honda Shadow
Tja grabbar,
Var på jakt efter billiga bildäck och håller på att knåka ihop en site för att göra ungefärligt jämförelse av däck butikernas priser.
Att hitta "genomsnittliga" däck för bilar är inte svårt (Vad har Svensson på sin volvo :confused: )

Men, tänkte nu lägga till MC-Däck, så skulle behöva er hjälp med några "vanliga" däckstorlekar som vi kan hämta in priserna från för att gå ett genomsnitt på priserna.

Ni får gärna peka (url) till några däck i några butiker, så kan vi göra jobbet att hitta samma däck i andra butiker :brinnerup

Har en ganska lång lista (i detta forum) på de vanligaste butikerna, men om det är någon mera ni vill ha så tryck gärna in dessa.

DäckMonster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
1998, Honda Shadow
Då får du gärna slänga upp min sida med :)
Jämför gärna priserna!

www.bike4speed.com

Mvh
Dio

Kanske inte sportsligt, men du är inlagd i robboten, så du får nog "oväntat" besök :D

Du kanske rentutav har ett hum om de 5-10 vanligaste däcken folk köper?
Urvalet av mc-däck är ju lite mindre än de 3500 olika däcken "däckskrängarna" har för bilar!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati