Översikt: Köpa billiga däck online

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
http://www.blocket.se/vi/7937229.htm?ca=12_s

Pris: 1 000:-

Nya Pirelli Dragon-evo:

120/60zr17 - 1000kr.
120/70zr17 - 1000kr.
160/60zr17 - 1250kr.
180/55zr17 - 1250kr.
190/50zr17 - 1350kr.

Pirelli Supercorsa Rea,
120/70zr17 + 180/55zr17 = 2500kr/par.

Bridgestone 020,
120/70zr17 + 180/55zr17 = 2450kr/par.

Vi också har Pirelli Diablo/ Diablo corsa/
Diablo strada/ Supercorsa pro.
Metzeler Z6 (touring)
Michelin Pilot Power...........

Bussgods 150kr/st 210kr/par.

Mailade killen och fick priset :
Pilot Power 120/70zr17 - 1150kr,
180/55zr17 - 1500kr.

Last edited:

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Rasorblade skrev:
2118039 Har beställt från mcdäckonline och understiger summan 3000:- så kan du betala i efterskott!!

Leverat direkt hem till dörr! Har alltid fått dem inom 6 arbetsdagar Helnöjd!

Hoppas att du har rätt, för man vet inte riktigt vad man skall tro. 50% säger att det är en bra sida 50% tycker att det suger och är långa leveranstider. Jag hoppas att jag ställer mig ibland de 50% som är nöjda.

Kommer att rapportera här hur det går med min beställning ifrån www.mcdackonline.se

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
RR_Jonas skrev:
2134036 Hoppas att du har rätt, för man vet inte riktigt vad man skall tro. 50% säger att det är en bra sida 50% tycker att det suger och är långa leveranstider. Jag hoppas att jag ställer mig ibland de 50% som är nöjda.

Kommer att rapportera här hur det går med min beställning ifrån www.mcdackonline.se

Beställde 2 däck i torsdags. Bakdäcket skickades igår och framdäcket idag. Får se hur lång tid det tar innan jag har dom hemma.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
SuperMicke skrev:
2134202 Beställde 2 däck i torsdags. Bakdäcket skickades igår och framdäcket idag. Får se hur lång tid det tar innan jag har dom hemma.

Då verkar allt vara som det skall. Jag har inte fått veta än när jag kommer att få dem, men då beställde jag för ca 24 timmar sedan. Förresten! Valde du att betala med Visa? De har nämligen inte reserverat något belopp på kontot än vilket jag tycker är lite skumt. Trodde att det var det första de gjorde men det kommer väl när datum för leverans är satt kanske :va

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
RR_Jonas skrev:
2134036 Hoppas att du har rätt, för man vet inte riktigt vad man skall tro. 50% säger att det är en bra sida 50% tycker att det suger och är långa leveranstider. Jag hoppas att jag ställer mig ibland de 50% som är nöjda.

Har beställt både mcdäck och bildäck och är som sagt kanonnöjd! :yoparty

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Hoj
CBR 1000 RR -04
Beställde från mcdäckonline igår fick ett mail idag vid ca 14:00 och då var däcken skickade beräknad ankomst tisdag snabbt och smidigt.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
RR_Jonas skrev:
2134417 Då verkar allt vara som det skall. Jag har inte fått veta än när jag kommer att få dem, men då beställde jag för ca 24 timmar sedan. Förresten! Valde du att betala med Visa? De har nämligen inte reserverat något belopp på kontot än vilket jag tycker är lite skumt. Trodde att det var det första de gjorde men det kommer väl när datum för leverans är satt kanske :va
Jag betalade med Mastercard. När däcken var skickade fick jag mail med orderbekräfterse och faktura.

Fakturabelopp på SEK 1000.20
har vi i enlighet med beställningen debiterat Ert kreditkort
(Mastercard/Eurocard).
Produkterna har gått för leverans och kommer sannolikt att levereras till Er
den: 9.05.2006

Dom drar alltså inga pengar förrän grejerna är skickade.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Beställde även från mcdäckonline igår, första gången hos dem. Få se hur det går.

alias zx12r

alias zx12r
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
zx12r
däck

Badger skrev:
2135151 Beställde även från mcdäckonline igår, första gången hos dem. Få se hur det går.

det blir inga problem
det tog 7 dagar så va däcken hemma ....å billigt åxå
har handlat där 4 gånger nu och är helnöjd :yoparty

aliaszx12r/borlänge

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
Polaren beställde från www.reifenversand.com Det var över en månad sedan.... Inte skymten av några däck. :mad: Dom kanske är billigare än vissa andra, men det var fan inte värt det. REKOMMENDERAS EJ.

Själv beställde jag från mcdäckonline, hur det går får de närmaste dagarna utvisa.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Funkade klockrent för mig.........

johanssonsan skrev:
2118048 Kontaktade RODAMOTO via deras site, www.rodamoto.net och gjorde en förfrågan på en omgång däck. Fick omgående ett svar med flera betalningsalternativ. Valde att 7 april betala via deras IBAN i förskott och väntade mig däcken inom en vecka - som utlovat.
Nu visade det sig att det har hittills inte kommit några däck och de svarar inte på mina mail!! Kommer att kosta mig 250.- att få banken att begära pengarna tillbaka. Om jag nu får dem tillbaka.

Så tag varning för RODAMOTO och om ni beställer så betala kontant när budet knackar på dörren med däcken i handen. Tillkommer då EUR 25.

VARNING FÖR RODAMOTO!!

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Fick idag tag på Alejandro som nu lovade att skicka däcken och maila DHL trackingnumber. Vi får se......snart en månad sedan jag beställde och betalade.

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
skerfe skrev:
2135178 Polaren beställde från www.reifenversand.com Det var över en månad sedan.... Inte skymten av några däck. :mad: Dom kanske är billigare än vissa andra, men det var fan inte värt det. REKOMMENDERAS EJ.

Själv beställde jag från mcdäckonline, hur det går får de närmaste dagarna utvisa.

Har beställt två gånger från Reifenversand, har fungerat perfekt båda gångerna, till dörren i Kalix på tre dygn. Har din kompis fått orderbekräftelsen och mailet de skickar när leveransen gått iväg?

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
henlin skrev:
2135332 Har beställt två gånger från Reifenversand, har fungerat perfekt båda gångerna, till dörren i Kalix på tre dygn. Har din kompis fått orderbekräftelsen och mailet de skickar när leveransen gått iväg?

Orderbekräftelse ja, men inget mail om att grejerna gått iväg. Han har även mailat dom och frågat om däcken, men inte fått något svar. Det är inte utan att man börjar undra.

Jaja, det löser sig säkert.

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
skerfe skrev:
2135439 Orderbekräftelse ja, men inget mail om att grejerna gått iväg. Han har även mailat dom och frågat om däcken, men inte fått något svar. Det är inte utan att man börjar undra.

Jaja, det löser sig säkert.

Har handlat från dem ett flertal gånger, bara i år har jag köpt därifrån två gånger :banana. Alltid leverans hem till dörren inom 3-4 dagar :Bugar

Kom på en sak, var det däck som var grönmarkerad eller var det såna med röd lampa bredvid?
Du vet det där trafiklyset som är bredvid och indikerar deras lagerhållning.

Själv så har jag köpt Metzler M-1:eek:r genomgående och det har aldrig strulat.

Last edited:

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Sååå nu har äntligen min leverans bekräftats! Det skall förhoppningsvis bli lev nästa torsdag den 11:e :banana

Ni som har handlat förr av www.mcdaxkoline.com. Vet ni vilket bolag de skickar däcken med ?

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Starstriker skrev:
2135193 Funkade klockrent för mig.........

Funkade för dig - andra har kommentarer.

Hittade ett inlägg i annat forum som har kommentarer om Rodamoto.

"QUOTE(hstracing.se @ Apr 6 2006, 07:29 AM)
I just want to add my experience with this company.

I've bought tyres from the during the last 2 years, not yet has a whole order been delivered on time and complete, always waiting for a around 1/3 of the order.

This year Im still missing tyres I ordered in 20:th February this year.
At the moment Rodamoto blaims DHL for loosing shipment (I still havent recieved a DHL tracking number) and Im missing around 90 tyres.

I recieved an e-mail with the tyres Rodamoto believe are missing and that was 56, 33 tyres short there, around 3000€.
So at the moment I wondering about how I can get my money back from Rodamoto for the missing 90 tyres so I can buy them from another company.

The age of the tyres ranges from week 30 2004 (delievered March 2006) to week 10 2006(thats good!).

My advice if you order from Rodamoto, use Cash on delivery and count the tyres before paying the transport company.
around 15-20 orders during the last two years and none so far has been complete.

//håkan - Sweden

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...