ÖVnings körnings frågor!

guldlock

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2006
Ort
stockholm
Hoj
Aprilia rs
TJa jag ska övningsköra me hojen men jag har haft den oturen att jag har fått ett jvla ** till farsa o han säger att jag inte ens får övningsköra i området behöver bara krypköra lite här säger jag men nääää säger han!

för det första så är det ett jätte lugnt område och för det andra så brukar väll inte polisen bry sig så mycket om jag tare lugnt o kör ??? va tycker ni!
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
guldlock skrev:
2133756 TJa jag ska övningsköra me hojen men jag har haft den oturen att jag har fått ett jvla ** till farsa o han säger att jag inte ens får övningsköra i området behöver bara krypköra lite här säger jag men nääää säger han!

för det första så är det ett jätte lugnt område och för det andra så brukar väll inte polisen bry sig så mycket om jag tare lugnt o kör ??? va tycker ni!

:klappar :corn
 

Bikerbitch25

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Utanför Ulricehamn
Hoj
Ducati Monster
Övningsköra (själv)

:)
guldlock skrev:
2133756 TJa jag ska övningsköra me hojen men jag har haft den oturen att jag har fått ett jvla ** till farsa o han säger att jag inte ens får övningsköra i området behöver bara krypköra lite här säger jag men nääää säger han!

för det första så är det ett jätte lugnt område och för det andra så brukar väll inte polisen bry sig så mycket om jag tare lugnt o kör ??? va tycker ni!

Tja! Helt ok att köra i området om man tar det lugnt tycker jag. (gör det själv ibland). Men det finns oftast ngn som inte tycker likadant och då blir det inte bra. Egentligen ska man nog låta bli, för inte vill man riskera kortet innan man har det! En parkeringsplats tycker jag är bättre i såna fall. Fan, vad jag längtar till kortet! :)
 

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Ort
söderut
Hoj
Hojlös än så länge...
guldlock skrev:
2133795 Alltså det är typiskt att jag ska få en sån fi''' till farsa han körde trimat när han var 15 och han har tävlings kört på vägarna me sina bilar han har haft men jag får inte ens köra försiktigt i mitt område då ere ngt fel på den jvln.

Men mitt område är jätte lugnt o så för jag har inte tid o fixa en som ska övningsköra med mig ! Men om polisen tar mig i området lär väll inte va så farligt
har polare som har åkt fast för trim och olaglig körning men dom har bara fått varningar och dom har kört på vägen me cross tex!
Det verkar som om din farsa är en ganska vis man... han gör nog inte detta för att jävlas utan för han är rädd om dig.... Tar polisen dig åker du dit för olovlig körning, indraget lämp och sen får du vänta ett år till innan du får köra igen.
 

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
KTM 660 SMC -04
Märks ju hur vuxet du snackar när du kallar din pappa för en fitta.
Med den nivån tror jag inte du är vuxen nog att åka runt ensam
hemma på gatan. Så jag kan förstå att fittan inte vill låta dig.

Varför kan du inte öva med honom då?
 

R1 danne

*grrr*
Gick med
30 Mar 2006
Ort
tyresö
Hoj
Yamaha R1-03, Gixxer K5
guldlock skrev:
2133756 TJa jag ska övningsköra me hojen men jag har haft den oturen att jag har fått ett jvla ** till farsa o han säger att jag inte ens får övningsköra i området behöver bara krypköra lite här säger jag men nääää säger han!

för det första så är det ett jätte lugnt område och för det andra så brukar väll inte polisen bry sig så mycket om jag tare lugnt o kör ??? va tycker ni!

om snuten kommer och är på dåligt humör så är du körd, det kliar i mina fingrar oxå men det är inte värt det för risken finns alltid att farbror blå kommer. tänk om du torskar och får vänta ett eller två år bara för att du villle köra runt på ditt område.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Bor man hemma skall man lyssna på sina föräldrar. Under 18, då skall man verkligen lyssna på dom. För det är dom som får stå där när du inte får ta ditt körkort - med din moppe som du inte får köra..

Hade du vart över 18 och bestämt själv så ligger ju det i dina egna händer. Indraget lämp, köra utan körkort osv kanske inte folk bryr sig om. Men visst är det alltid bäst att slippa oroa sig när blåljusen tjuter (nån som vet).
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
var glad att du fått köpa hoj över huvud taget! känner många i min och din ålder som inte får.
 

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati 999
Vad skulle hända om du körde på en liten parvel i dit lugna område då??
och vem tror du är ansvarig för dig ????

Be snäll igen och kalla honom inte för fi..a
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Fitta? Herregud, vilken respekt man kan ha för sin pappa :fatta! Har din pappa egen mc? Om du aldrig kört hoj förut kan du be honom köra din hoj med dig bakpå till någon stor parkering nån helgdag då parkeringen är tom. Där kan du sedan öva på att krypköra, accelerera, bromsa, köra slalom och bara allmänt lära känna din mc! Detta är väldigt viktigt eftersom att du annars kommer spänna dig väldigt mycket när du kör på gatan. Efter att du har kört på en parkering några gånger och känner dig van och säker på hojen kan du fråga din pappa SNÄLLT om han möjligtvis skulle kunna övningsköra med dig någon dag då han inte har allt för mycket att göra! Hoppas att det går bra!
// Mayer
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Tycker det är för jävligt att du ens ÖVERVÄGER tanken att köra runt på din moppe själv! Det spelar ingen roll om det är på en "lugn" parkering eller ute i trafiken!
Som 999an sa...tänk om du kör på en liten parvel eller för den delen en person i övrigt? Eller rent av trillar så du, olyckligtvis, skadar dig svårt? Ja det går även i låga hastigheter.

Sen den vidriga respekt, eller frånvaron av den, som du visar din far är hutlös!!

Nä, fixa en handledare och kör på lagligt vis!!

:mad:
 

Scrub

Guest
...SUCK...

Ett alternativ kan ju iofs vara att vända sig till en körskola och ta några lektioner där, efter det kanske pappa är mer lättövertalad.
Jag utgår från att din pappa är godkänd handledare för dig.
Om inte... trafikskolan nästa!
 

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
JKay skrev:
2133993 Tycker det är för jävligt att du ens ÖVERVÄGER tanken att köra runt på din moppe själv! Det spelar ingen roll om det är på en "lugn" parkering eller ute i trafiken!
Som 999an sa...tänk om du kör på en liten parvel eller för den delen en person i övrigt? Eller rent av trillar så du, olyckligtvis, skadar dig svårt? Ja det går även i låga hastigheter.

Sen den vidriga respekt, eller frånvaron av den, som du visar din far är hutlös!!

Nä, fixa en handledare och kör på lagligt vis!!

:mad:

:klappar ...kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Vi kanske inte borde vara såå hemskt hårda på moralorden just med att "hur kan du ens överväga" hur kan _vi_ ens överväga att köra i 300 på 90 väg? kanske t.om 70väg ibland... Undra vem ungen får sina outlaw fasoner från....
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
släng upp gubben bakpå och träna trafiken sen ber du han följa med till en plats där det inte är så mycket folk så får han stå och kolla när du tränar lågfartsdelen.

Jag tränade själv på karlstad flygfält där kan dom inte ta en (inhägnat område) tror jag i alla fall :3freak
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
vbg_snake skrev:
2134027 Vi kanske inte borde vara såå hemskt hårda på moralorden just med att "hur kan du ens överväga" hur kan _vi_ ens överväga att köra i 300 på 90 väg? kanske t.om 70väg ibland... Undra vem ungen får sina outlaw fasoner från....
True true! Är det inte dubbelmoralens härliga sida så säg!

Självklart tycker jag inte att man ska övningsköra själv. Lite väl onödiga risker att ta.
Men är man berädd på att kanske få vänta nåt år till så kan man väl köra.

I did'nt
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top