Övningskör du?

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Mitt mc kort kostade.. bokning teoriprov bokning uppkörning..tillverkning av körkort.. ja ja.. det var lite för dyrt..:gnissla

Mitt bilkort kostade.. ja, samma historia där, fast plus halkkörning då..
usch..ännu dyrare..

Mitt c-kort.. det blir nog det dyraste.. fick tom, gå teorikurs och ta körlektioner.. men vänta.. min arbetsgivare betalar ju detta *pust*

:pannkyss *vinkvink*

Intresseklubben antecknar:tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Om du känner att högfartsbanan är problemet: öva öva öva :tummenupp Till slut kommer den gå som en dans :)

Mambo1234

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Hoj
Madass 125
En random fråga nu, var köper man en grön övningskör väst ?
jag fråga nere på traffikskolan o dem visste inte vilket är rätt lol

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
Om du känner att högfartsbanan är problemet: öva öva öva :tummenupp Till slut kommer den gå som en dans :)

Mmm jag antar att det är det som behövs!
Men fan jag tycker att det är svårt! Nästan lite läskigt... fast ändå inte. Det är något som inte är riktigt som det ska iaf!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
min arbetsgivare betalar mitt :tummenupp

Vissa har det ju bra..:tummenupp

Hej hej!
Är det lättare att köra kon banorna med lättare hoj?? Jag har fått för mig att det skulle gå lite lättare i alla fall!

Visst fan e det dyrt! Vad tar din körskola för en lektion?? Jag betalar 900 för 70min svinit dyrt! Men jag fick tag i en billig hoj i alla fall som jag e riktigt nöjd med som övningskörnings hoj! Sen har jag tjej försäkring på den så jag kommer undan lite billigare med det! :yoparty

Lycka till med kortet för nästa steg!

hmm, asså jag vill tro att allt berer på villken hojj man får köra med och vad du är van vid, justnu kör jujag en CBR125R som jag har körkoert för, den är ju jätte smidig och regerar på minsta skillnad i gas, men den mellanklasshojjen jag kör på körskolan är bara konstig, dess fotbroms är typ lös, krypköra är rätt jobbigt med tanke på att det typ är omöjligt att få lite gas utan antingen är det inget eller mellanmycket.. så jag tror det beror jätte mycket på själva hojjen varesig det är en 125:a 600:a eller 1000 kubikare.

min körskola är sjuk.. men jävligt bra tyvär.. dom tar först och främst 250 kr i anmälningsavgift första gången när man kommer dit, sen en timmaslektion kostar 660 kr, en trafiklektion, som är två timmar, kostar 1320 kr, men ibland så åker man inte ensam utan är två på dessa två timmar så då kör man en timma sen sitter man bakomkörläraren och får vad dom kallar "lära av att titta på".. om det fan inte vore för att det var så bra lärare så hade jag aldrig kört där igen:tungan

Last edited:

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000

Hmm lite unligt upplägg kan jag tycka, men en sak har jag lärt mig och det är att läraren spelar jätte stor roll! Om inte läraren är bra så skiter sig allt!

När jag tog B kortet hade jag en lärare som jag inte alls tyckte om och vi kom inte överen. Sen efter att jag hade kört alldeles för många lektioner så bytte jag lärare och vips så gick det kanon bra och änligen började lära mig lite saker.

Lika var det nu när jag har kört manöverbanan med olika lärare - lär mig massa mer av den ena och kommer framåt och den andra så står jag bara och stampar på samma ställe hela tiden!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Hmm lite unligt upplägg kan jag tycka, men en sak har jag lärt mig och det är att läraren spelar jätte stor roll! Om inte läraren är bra så skiter sig allt!

När jag tog B kortet hade jag en lärare som jag inte alls tyckte om och vi kom inte överen. Sen efter att jag hade kört alldeles för många lektioner så bytte jag lärare och vips så gick det kanon bra och änligen började lära mig lite saker.

Lika var det nu när jag har kört manöverbanan med olika lärare - lär mig massa mer av den ena och kommer framåt och den andra så står jag bara och stampar på samma ställe hela tiden!

kan inte hålla med dig mer! men det kanske oxå är lite jobbigt med min körskola, man får ofta olika lärare!.. men för hoppnigsvis lär det gå fort med tanke på att jag så pass nyss tog det lätta körkortet!

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
En random fråga nu, var köper man en grön övningskör väst ?
jag fråga nere på traffikskolan o dem visste inte vilket är rätt lol

De kan vara riktigt kluriga att få tag på men jag hittade min på någon mack vilken de nu var.... Annas säljer en del Mc-butiker och så finns det på nätet

kan inte hålla med dig mer! men det kanske oxå är lite jobbigt med min körskola, man får ofta olika lärare!.. men för hoppnigsvis lär det gå fort med tanke på att jag så pass nyss tog det lätta körkortet!

Det tror jag är en STOR fördel!

Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Hmmm hemligt..... Jaja en del har tur de! Inte jag! Men jag ska ha kortet så de e bara att betala!

Lycka till! Tredje gången gillt brukar man ju säga! :tummenupp
Tur att du inte kuggar den - några tips så att jag inte kuggar den??

jag klarar dä inte:( ja kugga på högfarts banan idag:( så några tips kan ja inte ge dig. jo träna om du vet vart det finns en bana uppritad så fyll 1,5l flaskor mä vatten å ställ upp dom som banan ja ska öva bakom silosen i kumla
det kanske är lite långt för dig att åka har uppkörning nu på månda igen då ska ja fan klarar dä!:yoparty annars måste ja göra om teorin:gråta

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
jag klarar dä inte:( ja kugga på högfarts banan idag:( så några tips kan ja inte ge dig. jo träna om du vet vart det finns en bana uppritad så fyll 1,5l flaskor mä vatten å ställ upp dom som banan ja ska öva bakom silosen i kumla
det kanske är lite långt för dig att åka har uppkörning nu på månda igen då ska ja fan klarar dä!:yoparty annars måste ja göra om teorin:gråta

Mmmm jag var ute och körde i dag - det känns som om jag blir sämre för varje gång jag tränar. Första och andra gången va helt okej men sen blir det bara sämre och sämre!!! Det suger och är inte alls bar för självkänslan!

Men fan JAG VILL INTE KUGGA IGEN! - men vem fan vill kugga! Har i alla fall en lektion med bara bana inbokad typ fyra timmar!

MASSA LYCKA TILL ! Hoppas det går superbra för dig på måndag!!!! :tummenupp

Varför göra om teorin? Får man bara kugga ett bestämt antal gånger sen ska teorin göras om?:confused:

Teorin räcker bara ett år. Har man inte fixat kortet på året så får man skriva om teorin.
Jag tror att min teori räcker till 25maj nästa är.

Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Mmmm jag var ute och körde i dag - det känns som om jag blir sämre för varje gång jag tränar. Första och andra gången va helt okej men sen blir det bara sämre och sämre!!! Det suger och är inte alls bar för självkänslan!

Men fan JAG VILL INTE KUGGA IGEN! - men vem fan vill kugga! Har i alla fall en lektion med bara bana inbokad typ fyra timmar!

tack:) du jag kom på ett tips till men dä kanske du redan har fått kolla långt fram å dit du ska å kolla inte på konerna för då hamnar du där så sa min vv snubbe ida ska testa om dä går bättre mä dä i bakhuvet i morron hoppas ja:)

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös

Teorin räcker bara ett år. Har man inte fixat kortet på året så får man skriva om teorin.
Jag tror att min teori räcker till 25maj nästa är.
Måste bara få fråga om du kör med trafikskolan Mitt i Stan med tanke på att du bor i Örebro o ger 900 kr för en 70-minuterslektion?!
I vilket fall så körde jag upp med dem både för A1 och A begr. (behövde låna cykeln deras) o lyckades på första försöket båda gångerna, kan bara rekommendera dem och deras lärare!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR

Du oroa dig inte! jag kom ihåg de sissta gångerna jag körde innan jag körde upp, man kör faktiskt rätt bra ändå! bara det att man fokuserar så mycket på de felen man gör så när läraren skäller ut en för dem så svider det lite värre än vanligt! men jag slår vad om att du kör bra och att snart så kommer du klara uppkörningen galant!!:tummenupp :yoparty

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
Du oroa dig inte! jag kom ihåg de sissta gångerna jag körde innan jag körde upp, man kör faktiskt rätt bra ändå! bara det att man fokuserar så mycket på de felen man gör så när läraren skäller ut en för dem så svider det lite värre än vanligt! men jag slår vad om att du kör bra och att snart så kommer du klara uppkörningen galant!!:tummenupp :yoparty

Var ute och körde lite konor igår igen! Och det gick faktist lite lite bättre, men jag är riktigt dålig när det kommer till att bromsa in vända runt och ta sig upp till 50 igen. Du har rätt jag har hört att man ska titta rakt fram eller dit man ska men jag hade glömmt bort det. Tack för påmminelsen! Bliv lite bättre ju! Men det känns som en lång väg kvar!

Men jag ska fixa det! :yoparty

Måste bara få fråga om du kör med trafikskolan Mitt i Stan med tanke på att du bor i Örebro o ger 900 kr för en 70-minuterslektion?!
I vilket fall så körde jag upp med dem både för A1 och A begr. (behövde låna cykeln deras) o lyckades på första försöket båda gångerna, kan bara rekommendera dem och deras lärare!

Jupps Mitt i Stan kör jag med. Har en lärare som heter Peter och jag tycker definitivt att man kan rekomendera dem! De har två lärare Peter och Erika och båda är bra. Erika är lite vassare när man ska köra manöverbanan tycker jag. Men jag kommer bra överens med båda och jag tycker att det har gått hyfsat bra, men sen har jag ju inget att jämföra, tog B kortet hos dem oxå. Men när jag räknade efters så hade Mitt i stan bästa priserna.

HOPPAS VERKLIGEN DET!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM