Dvs helt värdelös på några meters avstånd, och därmed heller inte godkänd. Och är man ute och kör utan att det uppenbart är övningskörning så är det väl olovlig körning?När jag övningskörde hade jag en liten skylt i hårdplast. Den var inte mycket bredare än nummerplåten. Den satte jag fast med dubbelhäftande tejp i nederkanten på skylthållaren.
Jag svarade frågeställaren som undrade över en snyggare lösning än en väst...Dvs helt värdelös på några meters avstånd, och därmed heller inte godkänd. Och är man ute och kör utan att det uppenbart är övningskörning så är det väl olovlig körning?
Det absolut bästa med västen är att få ta av den, och köra iväg själv, ensam, utan vare sig väst eller handledare, den totala friheten. Så bara det i sig är en anledning att ha den, bortsett från att man förhoppningsvis möts av lite större förståelse och omsorg av sina mottrafikanter också.Grejen med västen är att den faktiskt är cool. Alla som någonsin drömt om mc-kort kommer vara avundsjuka!
Alla GS1200-förare borde gilla västen då de dras till varsel, lampor och blinkljus som en fluga till fiskkadaver.Grejen med västen är att den faktiskt är cool. Alla som någonsin drömt om mc-kort kommer vara avundsjuka!
Tanken är väl att andra trafikanter ska se och ta hänsyn till att du kan göra oväntade saker.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|