Robz
Guest
Tro mig att jag inte la någon värdering i hur ni kör med SSEMSE, ni alla tre har varit med länge, känner de flesta och kör med insidan (kanske inte Tusse då'rå som även vurpar på mackar ). Dessutom håller ni er alltid i Vit. Citatet är ärligt och styrker min tes - jag själv hade förmodligen också varit mindre rädd om en oförsäkrad rat-bike för 30 000... inte säkert att jag hade varit mer vårdslös, men det ligger lite i sakens natur att vara mindre rädd om materialet = lite mer vårdslös....Vi i M.A.(M) har klotat massor sen vi skaffade rejshojen. ...Jag vill dock förtydliga att vi gjort det på träning inför tävling och på tävling. Alltså inte på nån körning med SSEmse!
Hur märkligt det än låter så ser vi alla körningen med SSEmse på helt annat sätt än om vi tar en träningsdag för lickensåkare eller en tävling, där är det ju så fort som möjligt som gäller.
SSEmse är mer "mysåkning" i goda vänner lag och vi måste dessutom ta vårt ansvar för dem som inte har förmånen att kunna krascha utan större kostnader.....
EDIT:
Tänk OM vi bara är 10st numer som vill ha helförsäkring....Min uppfatning är också att vi borde ha en gruppindelning som möjliggör att dom som klotar har en chans att få ut sin försäkring. Att var och en sen ser till att ha ett extra gott skydd typ olycksfallsförsäkringar tar jag för givet.
....Enkät....
Last edited: