Mike
Suzukifanatiker?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- #Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Att vara så detaljspecifik som möjligt är det bästa, kort och koncist, inga utsvävningar om "ballast vid korvmojjen" eller " coolast i byn", det är bara skrattretande.
Speciellt eftersom din hoj är så pass modifierad, det i sin tur minskar köpkretsen, då dom som är intresserade av sådana typer av ultamodifierade hojjar gärna vill sätta SIN prägel på hojjen, precis som du gjort.
Just av denna anledning betalas det mer för hojjar som är i "unfucked" condition när dom börjar få några år på nacken, samt att antalet som är i oskruvat skick stadigt minskar..
Så att slutsatsen är nog: ja, en ombyggd hoj är mindre värd än en oskruvad
Speciellt eftersom din hoj är så pass modifierad, det i sin tur minskar köpkretsen, då dom som är intresserade av sådana typer av ultamodifierade hojjar gärna vill sätta SIN prägel på hojjen, precis som du gjort.
Just av denna anledning betalas det mer för hojjar som är i "unfucked" condition när dom börjar få några år på nacken, samt att antalet som är i oskruvat skick stadigt minskar..
Så att slutsatsen är nog: ja, en ombyggd hoj är mindre värd än en oskruvad
Hmmm, JAG gör ju skillnad på om man har bytt ut komponenter för att de körts sönder och om man har bytt ut komponenter för att få bättre prestanda. Alla får naturligtvis ha sin åsikt så jag tycker det är mycket intressant att få reda på hur ni tolkar en sådan här annons. Uppenbarligen finns det bra många fler tolkningar än vad jag trodde från början.
Nu är det ju så att det är en hyffsat trimmad motor, vill man inte veta det då? Att skriva att den går bra säger väl inte så mycket om trimningsgraden? Samma med gaffel, sving och bromsar. Det är i min värld en jätteskillnad på om det är orginalgrejor i bra skick eller om det är andra, bättre grejor. Håller du/ni inte med?
Köper man en bigblock-gsx är det väl det och inte en standardhoj man är ute efter? Samma med turbo-busa, PSB-gsxr, etc. Menar du att den ombyggnaden snarare drar ner priset än upp?
/Danne, vetgirig...