är man först för säsongen med en smitning eller??

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Thundercat skrev:
Vilken 70 väg kör du i 170 på när det svänger då?

255:an från Uppsala mot Knivsta t ex! :D

Dock är ju detta ute på vischan. Vete faen om jag skulle köra 170 på någon 70-sträcka där polisen ens skulle komma på tanken att ställa sig.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
gixxermf skrev:
det roliga är ju att det är lättare att köra ifrån en MC- snutän en polisbil... polisbilen går ju iaf över 200... :fakta

Det gör de nya hojarna också - de har uppdaterat maskinparken en del på senare år och det är tämligen duktiga förare på cyklarna.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
255:an från Uppsala mot Knivsta t ex! :D

Dock är ju detta ute på vischan. Vete faen om jag skulle köra 170 på någon 70-sträcka där polisen ens skulle komma på tanken att ställa sig.

Vägen vi körde idag är farlig - det finns minst tre olika ställen där det brukar vara fartkontroller. Jag har aldrig sett någon under mina färder, men vet många som blivit stoppade eller smitit vid Krusenberg och jordgubbsodlingen bl.a.

Det finns förslag på att hela den vägen ska bli sänkt till 50 (!). Får se hur det blir...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
TomK skrev:
Det finns förslag på att hela den vägen ska bli sänkt till 50 (!). Får se hur det blir...

Skojjar du? Är de tokiga? Det måste väl räcka med att hastigheten är sänkt vid de bebyggda områdena??

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Skojjar du? Är de tokiga? Det måste väl räcka med att hastigheten är sänkt vid de bebyggda områdena??

Tydligen är trafiken bedrövlig på morgnarna när folk ska in till jobbet och med mycket omkörningsincidenter. De tänker väl att det blir bättre av att sänka hastigheten.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag bodde ett halvår i Skokloster innan jag flyttade till Enköping, och visst kan man säga att det går undan in till UA på morgonen när man ska till jobbet. Vägen inbjuder ju till det.

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
Om man drar snuten och kommer undan med det så är det ju helt i onödan om man strax där på erkäner allt på Internet...

De kanske inte ser detta men risken att åka fast ökar ju onekligen. Av alla hundratals medlemmar här på forumet finns säkert en del som inte gillar dessa gärningar och kan tipsa Polisen till och med.

Så var lite försiktig om du är rädd om körkortet :tummenupp

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Smitning är det alldrig om du inte varit med om en krock eller olycka.

Du lyder inte polismans tecken och det är en helt annan sak.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
[Språkpolisen informerar]

Sjung nu barn:
"Aldrig stavas Aldrig med två 'L'
Alltid stavas Alltid med två 'L'"

[/Språkpolisen informerar]

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Killeak skrev:
Om man drar snuten och kommer undan med det så är det ju helt i onödan om man strax där på erkäner allt på Internet...

De kanske inte ser detta men risken att åka fast ökar ju onekligen. Av alla hundratals medlemmar här på forumet finns säkert en del som inte gillar dessa gärningar och kan tipsa Polisen till och med.

Så var lite försiktig om du är rädd om körkortet :tummenupp

tro du verkligen att du kan bli av med kortet på grund av tipps
då har du mycket att lära dig

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Freppa skrev:
Är det bara jag som tror att Onkel Länsman med jämna mellanrum tittar förbi här på forumet ;) :hej

Det är ju därför vi har våra "alternativa" berättelser om Ekorrarna som är ute och paddlar osv :tummenupp

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Tekniskt sätt kan man spåra och få fram en adress till den som startade tråden. Men att snuten ska besitta sådan data expertis och orka hålla på med det pga av att någon körde för fort är 1 på 10 miljoner. Inte vill man lägga ner pengar o arbete på något som igentligen är en peditess.

IP - internet leverantör - adress

Dock kan dina uppgifter vara skyddade hos internet leverantören, men man bör läsa avtalet =P

Tro mig jag vet...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
För att få fram IPn måste swedie lämna ut den och det gör han inte bara sådär heller....

så oroa dig inte, även om dom får fram IPn så har man inte begått något brott på internet, dom kan inte bevisa att det är du som har kört på något visst ställe vis någon viss tidpunkt ändå. Jag kan ju skriva att jag körde från snuten för tio minuter sedan, men jag låg egentligen i sängen och surfade...... så säkra är dom uppgifterna som skrivs av forummedlemmar...

//jaG

Nejvbie skrev:
Tekniskt sätt kan man spåra och få fram en adress till den som startade tråden. Men att snuten ska besitta sådan data expertis och orka hålla på med det pga av att någon körde för fort är 1 på 10 miljoner. Inte vill man lägga ner pengar o arbete på något som igentligen är en peditess.

Dock kan dina uppgifter vara skyddade hos internet leverantören, men man bör läsa avtalet =P

Tro mig jag vet...

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Nejvbie skrev:

Tro mig jag vet...

fattar ni inte man kan inte åka dit det måste finnas bevis sunten måste sätt att det var jag som körde

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
pops skrev:
tro du verkligen att du kan bli av med kortet på grund av tipps
då har du mycket att lära dig

Inte fan vet jag... Men själv chansar jag inte även om du säger att det är lugnt, sen är det väl upp till var och en!!!

Hur det än är så har jag iaf mycket att lära precis som alla andra :hej

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Freppa skrev:
Är det bara jag som tror att Onkel Länsman med jämna mellanrum tittar förbi här på forumet ;) :hej

Det tror jag inte är speciellt troligt. Det kanske händer när någon är hemma eller så men knappast på polishuset. Trafikpolisen har knappt ingen tillgång till internet alls och dom dom har det har det knappast för att surfa ett sådaqnt här forum.

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
MrGooFy skrev:
Det tror jag inte är speciellt troligt. Det kanske händer när någon är hemma eller så men knappast på polishuset. Trafikpolisen har knappt ingen tillgång till internet alls och dom dom har det har det knappast för att surfa ett sådaqnt här forum.

Även poliser är människor med fritid och en del säkert även med intresse av sporthojjar!!! :skrämd

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...