åka lite 8/9 (Lördag)

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Mona Lisas i Uddevalla låter la bra :)

Sen kan vi väl ta en tur ööööö, någonstans typ...

Fast, med detta inlägg så menar jag INTE att jag är PÅ, jag är bara allmänt ambivalent. Typ, liksom... Det é ju kul och köra hoj...

Dessutom säsongens sista chans att impa på :tuttar

Någon som tar med DV-kamera och vanlig digitalkamera?

Hej hopp i lingonskogen:arsele
När ska denne korpulente herre avstå sina generösa vokabulär och världsvant frambringa 200 decibel på rectumgummit framför allmogens paranta damsällskap, dessa stiliga chaneldyrkande Louis Vittonbärare kommer för alltid ha denna Fred "faster" bakhjul i sin erinran:) :)
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Ja e på vad gäller trådens fråga: så länge vädret e gött å starten ligger i 3-stads omr. Vad gäller alla andra inlägg i tråden som inte har me denna tur att göra så säger jag: MSN:A eller maila varandra!

Va fan fick du luft ifrån?

När ska denne korpulente herre avstå sina generösa vokabulär och världsvant frambringa 200 decibel på rectumgummit framför allmogens paranta damsällskap, dessa stiliga chaneldyrkande Louis Vittonbärare kommer för alltid ha denna Fred "faster" bakhjul i sin erinran:) :)

Jag har för tillfället ett stort ekonomiskt problem tyvärr, kommer om jag har råd, klart jag vill, men allt är inte skit som luktar illa.

(bästa inlägget i hela tråden btw) :tummenupp
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag sitter här på nattkröken o funderar lite, ska vi som är ifrån Trollbyn samlas på Statoil runt 09,30?? Kallt, javisst men det blir varmare under dagen:tummenupp

Var möter vi er kustbor? Bestäm nåt.

Vart går rutten?? låt ideerna flöda, jag är på vart det än blir, någon nämde kamera, det har vi ett par stycken, nån åker ner i kutsen, Halden över brudfjället bjuder ju på variation då man kan ta "elgafallet" Skee , Strömstad, Fjällbacka mm tillbaka ner sen....

givetvis får ni som inte är från Trestad haka på, ju fler desto mer motorvrål:yoparty


självklart, lite 3-cylindriga toner är inte fel:)


Gott, då skall jag försöka komma. Vädret skall ju enligt SMHI bli hyfsat bra :)
0930.. uh, får ja ge mig iväg redan vid 0830 ju :trött Bra med mötesplats på macken iaf så ja kan tanka :) Är det statoil vid edsborg du tänker på lr?
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Gott, då skall jag försöka komma. Vädret skall ju enligt SMHI bli hyfsat bra :)
0930.. uh, får ja ge mig iväg redan vid 0830 ju :trött Bra med mötesplats på macken iaf så ja kan tanka :) Är det statoil vid edsborg du tänker på lr?

Jajjamän, Statoil vid Edsborg är det som gäller. Där tankas det och snackas ihop sig inför vidare färd mot Uddevalla och gänget där.

:tungan

Jag skall ragga ihop ett par hundra till soppa så skall jag fan wheela hela stallbacka så man får upp lite värme så där på morgonkvisten så att säga...

Dock hade nog 10:30 kännts som en vettigare tid... :näsblod
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jajjamän, Statoil vid Edsborg är det som gäller. Där tankas det och snackas ihop sig inför vidare färd mot Uddevalla och gänget där.

:tungan

Jag skall ragga ihop ett par hundra till soppa så skall jag fan wheela hela stallbacka så man får upp lite värme så där på morgonkvisten så att säga...

Dock hade nog 10:30 kännts som en vettigare tid... :näsblod

Finemang!
Tidsmässigt spelar de mig ingen roll, skall icke supa sig något på fredag så 0930 funkar väl allt för mig iaf :) Är det nån rutt planerad? Jag är lite dålig på bra MC-vägar där uppe trots man är ifrån VBG. :)
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
hopp, vart ska vi samlas i uddevalla då? monalisa? Tid?

Vad sägs om kl 10:00 vid monalisa ?
30 min borde ni hinna på tycker ja:hojsmilie


Men vart åker vi sen ?
åker hellre i 100 på en kurvig väg än 300 på E6 om man säger så...
 
Last edited:

issen_82

Göteborgs Rape`
Gick med
31 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
yamaha r6
Jag sitter här på nattkröken o funderar lite, ska vi som är ifrån Trollbyn samlas på Statoil runt 09,30?? Kallt, javisst men det blir varmare under dagen:tummenupp

Var möter vi er kustbor? Bestäm nåt.

Vart går rutten?? låt ideerna flöda, jag är på vart det än blir, någon nämde kamera, det har vi ett par stycken, nån åker ner i kutsen, Halden över brudfjället bjuder ju på variation då man kan ta "elgafallet" Skee , Strömstad, Fjällbacka mm tillbaka ner sen....

givetvis får ni som inte är från Trestad haka på, ju fler desto mer motorvrål:yoparty

gott, blir du resledare i så fall? ,om inte peterrr kommer med o håller ordning på oss, jag kan dom spåren dåligt

självklart, lite 3-cylindriga toner är inte fel:)

mona lisa eller ?? tid ??
 
Last edited:

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Vad sägs om kl 10:00 vid monalisa ?
30 min borde ni hinna på tycker ja:hojsmilie


Men vart åker vi sen ?
åker hellre i 100 på en kurvig väg än 300 på E6 om man säger så...

Hoppas vi kan hitta vägar som passar alla, jag tar hellre en 130-150väg än en 80väg...

Men det där löser sig, nu har ju i alla fall John (som i följa John) några dagar på sig att planera en rutt som bjuder på variation.

By the way, vem kommer att vara vår John på denna turen?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
gokväll alla resenärer, det börjar nalkas mot avfärd, sablar vad jag vill grensla maskinen igen, faster har redan svarat på dom flesta frågorna, bra fred:tummenupp

Samling: Statoil (Edsborg) kl 09,30 för avfärd (cykelstyre, vi väntar på dej)
Vart: U-a (Monalisa) kl 10,00, väl där tar vi kaffe o ljuger ihop nåt resmål
Låter det som en ide? Stigfinnare.. vem blir det?:)



Fest på kvällen sedan för dom som orkar, jag har anbitionen att fira in mitt nya jobb, sååå vem vill vara den som super mej under hojen flåt bordet??:D
/p
 
Last edited:

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Fest på kvällen sedan för dom som orkar, jag har ambitionen att fira in mitt nya jobb, sååå vem vill vara den som super mej under hojen, flåt bordet??:D
/p

Ja, jag har 2liter sprit här med ditt namn på Peter R1, om du har en 200ing med mitt namn på

Äkta Karlskronitiskt hemkört (även kallat Hasslö brännvin):D

Står du upp när kvällen är över så får du pengarna tillbaka:arsele NOT, men jag lovar att det är eld i det eldvattnet hur som haver...

Jag spottar ogärna i glaset, så återkoppla angående fest och det och detta.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
gokväll alla resenärer, det börjar nalkas mot avfärd, sablar vad jag vill grensla maskinen igen, faster har redan svarat på dom flesta frågorna, bra fred:tummenupp

Samling: Statoil (Edsborg) kl 09,30 för avfärd (cykelstyre, vi väntar på dej)
Vart: U-a (Monalisa) kl 10,00, väl där tar vi kaffe o ljuger ihop nåt resmål
Låter det som en ide? Stigfinnare.. vem blir det?:)



Fest på kvällen sedan för dom som orkar, jag har anbitionen att fira in mitt nya jobb, sååå vem vill vara den som super mej under hojen flåt bordet??:D
/p

Skall se till att hinna dit till 0930. Hur länge brukar era turer vara?
Måste vara tillbaka i gbg vid 17-tiden så jag avviker så jag hinner tillbaka tills dess :)
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Ja, jag har 2liter sprit här med ditt namn på Peter R1, om du har en 200ing med mitt namn på

Äkta Karlskronitiskt hemkört (även kallat Hasslö brännvin):D

Står du upp när kvällen är över så får du pengarna tillbaka:arsele NOT, men jag lovar att det är eld i det eldvattnet hur som haver...

Jag spottar ogärna i glaset, så återkoppla angående fest och det och detta.
Jag har en låda gula slots att gotta mej med: ):):) äkta Karlskromeluriskt ubåtsbrännvin får du behålla, om jag står upp när kvällen är till ända så är festen misslyckad:yoparty

MEN åter till ämnet, kanonväder utlovas så här ska det köras så det ryker,
sitter o bygger på en rutt, få se om den blir godkänd: ):):)
ett jäkla snickrande, man är ju allergisk mot motorväg

Skall se till att hinna dit till 0930. Hur länge brukar era turer vara?
Måste vara tillbaka i gbg vid 17-tiden så jag avviker så jag hinner tillbaka tills dess :)
det är lite tanken att börja tidigt för att vara tillbaka nångång på eftermiddan, 5-6 timmar med alla stopp är nog ganska vanligt:)
bra att du säger till innan o inte bara drar så man inte behöver leta i dikeskanten efter nån,

SEN är det gamla vanliga, man väntar vid korsningarna om man ska svänga så eftersläntarna hinner ikapp, alla kör sitt tempo, själv kör jag rätt lugnt så mej får ni fan vänta på, jag ska njuta av solens sista strålar: ):):)
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
det är lite tanken att börja tidigt för att vara tillbaka nångång på eftermiddan, 5-6 timmar med alla stopp är nog ganska vanligt:)
bra att du säger till innan o inte bara drar så man inte behöver leta i dikeskanten efter nån,

SEN är det gamla vanliga, man väntar vid korsningarna om man ska svänga så eftersläntarna hinner ikapp, alla kör sitt tempo, själv kör jag rätt lugnt så mej får ni fan vänta på, jag ska njuta av solens sista strålar: ):):)

Absolut, viker aldrig av utan att säga till om det innan. Vart med om flera olyckor på gruppkörningar i år så förstår vikten av det.

Edit:
Det var inget, jag borde läsa mer nogrant! :)

Btw, det blir många Peter:eek:r på turen imorgon..

//Peter
 
Last edited:

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Jag har en låda gula slots att gotta mej med: ):):) äkta Karlskromeluriskt ubåtsbrännvin får du behålla, om jag står upp när kvällen är till ända så är festen misslyckad:yoparty

MEN åter till ämnet, kanonväder utlovas så här ska det köras så det ryker,
sitter o bygger på en rutt, få se om den blir godkänd: ):):)
ett jäkla snickrande, man är ju allergisk mot motorväg

det är lite tanken att börja tidigt för att vara tillbaka nångång på eftermiddan, 5-6 timmar med alla stopp är nog ganska vanligt:)
bra att du säger till innan o inte bara drar så man inte behöver leta i dikeskanten efter nån,

SEN är det gamla vanliga, man väntar vid korsningarna om man ska svänga så eftersläntarna hinner ikapp, alla kör sitt tempo, själv kör jag rätt lugnt så mej får ni fan vänta på, jag ska njuta av solens sista strålar: ):):)

Tja.
Tar det lugnt ikväll, håller mig nykter med andra ord.
Bra att du lägger upp en rutt, jag kommer ju aldrig ihåg var
jag har varit...
Syns imorgon.

Peter.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hur ser det ut med turen? :)
Bara det inte är tänkt att åka ner över GBG med omnejd.. ;)

den går nog uppåt, ingen protesterar när jag säger HALDEN??!! Bra, Norska kurvor är inte o leka med: ):):) Laters knutters!!

Hur ser det ut med turen? :)
Bara det inte är tänkt att åka ner över GBG med omnejd.. ;)
Kanske blir enklast för dej och dra till Mona lisas direkt på morronen, blir ju lite motorväg men du tjänar säkert 20 min, annars är du varmt välkommen till Statoil på Edsborg, see ya
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top