årets sämsta dag!

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Ugluk skrev:
Direktiv..
Det bästa jag sett hittills av EU. Underbart om vi i framtiden slipper "strypta" R-ettor i händerna på nybörjare som inte äger sina maskiner.
OBS! Ett rent generellt uttalande som inte ska ses som en anklagelse gentemot den här trådens skapare. :hej

Avundsjuk eller?

Bara för du kör Gpz....
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Seizure Later skrev:
Nä, men säkert har han begripit varför vi lite äldre inte har råd med försäkringarna och varför så många vurpar på sin förste MC i onödan..

Varför skulle de äldre inte ha råd när de yngre har det(då menar jag vi som inte skenförsäkrar alltså)?
 

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås, Nitta
Hoj
ingen just nu
Tjae, kan det vara att vi inte alltid har möjlighet att försaka allt annat för hojen, hus, bil familj kostar det med..
Och årsaken till att försäkringerna är så höga för oss äldre är ju ofta just skenförsäkrarna... Som vi mera än andra får betala för.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
RG500-Johannes skrev:
Med risk för att förolämpa folk så... ...en mellanklassstrypt R1? Vettigt...?

IRONI PÅ/
Jag funderar på att bygga en turbohoj som jag ska strypa också. Eller så kanske jag ska strunta i min Öhlinare bak och bara sätta dit ett stumt stag istället. /IRONI AV.

Det finns verkligen bara ett enda skäl till att köpa en R1 och strypa ned den till 25kW, och det är att man är en posör. Inga andra vettiga argument finns för något sådant.

Att strypa en R1 till 25kW är som att ha hemmabiostereo för 50000:- och när man ska titta på DVD-rullen så använder man en svartvit 14" TV att titta på.

IMNSHO,

/J

Kan bara hålla med :fakta
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Seizure Later skrev:
Nä, men säkert har han begripit varför vi lite äldre inte har råd med försäkringarna och varför så många vurpar på sin förste MC i onödan..
När till och med förtiåringar tvingas skenförsäkra är det nog nåt fel.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
elfuego skrev:
Jag hade ju en zx-7r innan men jag kunde inte ungå att jag gillar rettor ännu mer.

Somliga straffar gud med en gång. Detta måste vara första konkreta beviset på att det eventuellt finns en tomte med skägg där uppe... :rolleyes:
 

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås, Nitta
Hoj
ingen just nu
Bingo skrev:
När till och med förtiåringar tvingas skenförsäkra är det nog nåt fel.

Förstå mig rätt, jag skenförsäkrar inte, men jag får välja hoj blant annat efter försäkringen (en nyttig ide för nybörjare med, men jag trodde jag skulle växa ifrån det med tiden)
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Jag anar lite avundsjuka människor här på sporthoj...ja varför egentligen köpa något annan än en 100 kubikare när man inte får köra fortare än 110 blås....vill killen ha en hoj ska han ju klart köpa den han tycker e snyggast och med med 25kwh e den nog inte farligare än en gammal ful hoj...
 

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Hårding skrev:
Jag anar lite avundsjuka människor här på sporthoj...ja varför egentligen köpa något annan än en 100 kubikare när man inte får köra fortare än 110 blås....vill killen ha en hoj ska han ju klart köpa den han tycker e snyggast och med med 25kwh e den nog inte farligare än en gammal ful hoj...

Nä, kanske inte farligare. Men BETYDLIGT DYRARE att laga vid eventuell klotning!!!
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Seizure Later skrev:
Tjae, kan det vara att vi inte alltid har möjlighet att försaka allt annat för hojen, hus, bil familj kostar det med..
Och årsaken till att försäkringerna är så höga för oss äldre är ju ofta just skenförsäkrarna... Som vi mera än andra får betala för.

Som för det mesta.. säger du kloka ord, kan bara instämma, känns lite småsegt att behöva betala för andras klantighet
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Självklart får man köpa vilken hoj man vill men att strypa ner en R-1 till 25kw är ju bara dumt eftersom den blir i det närmaste okörbar. För inte hade väl någon tänkt ta bort strypningen efter regbesiktningen?
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Bingo skrev:
När till och med förtiåringar tvingas skenförsäkra är det nog nåt fel.

Där slog du hammaren på tummen, tänk att få skenförsäkra på farsan när man själv är förti, och så skenförsäkrar ens egna barn på en själv, morfar kan ju inte äga alla hojarna..
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Hårding skrev:
Jag anar lite avundsjuka människor här på sporthoj...ja varför egentligen köpa något annan än en 100 kubikare när man inte får köra fortare än 110 blås....vill killen ha en hoj ska han ju klart köpa den han tycker e snyggast och med med 25kwh e den nog inte farligare än en gammal ful hoj...

Visst skall man få köpa vad man vill, men då får man betala det som det kostar med, annars stjäl man ju och det är väl fel.. elr hur!?
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
givetvis ska man pröjsa för sig..att stjäla e fel
 

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
R1:a -00
hmm

Till att börja med, vem har sagt att inte jag försäkrar hojen?
Sen kan man ju diskutera det där med "ny börjare på r1or".
Jag har kört cross i flera år. Jag har haft kort för lätt mc sedan jag var 16 och efter det har jag kört en strypt ninja, funnkade skitbra! Visst, den gick inte som en raket men det är väll det som är meningen med mellankort.
Till alla er som tycker det är galet att strypa en retta, FEL! För det första köper jag inte hojen enbart för effekten utan för att jag tycker hojen är grymt skön att köra. För det andra så skulle jag ändå köpt en retta till nästa år då jag får köra den ostrypt, så varför vänta? för det tredje är det ett ganska bra sätt att lära sig känna hojen tills nästa år. Så man slipper vurpa!
 

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
R1:a -00
Goodstuff skrev:
Självklart får man köpa vilken hoj man vill men att strypa ner en R-1 till 25kw är ju bara dumt eftersom den blir i det närmaste okörbar. För inte hade väl någon tänkt ta bort strypningen efter regbesiktningen?

Okörbar? Med facit i hand kan jag berätta att r1 25Kw rullar på fint! Inget dunder drag men som jag skrev förut, det är ju meningen!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
elfuego skrev:
Okörbar? Med facit i hand kan jag berätta att r1 25Kw rullar på fint! Inget dunder drag men som jag skrev förut, det är ju meningen!

Eftersom du kör den med 25kw så är ju det bra - men inte kan den vara rolig att köra?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top