pelleplutt
Ny medlem
I veckan köpte jag en gixxer 1052 cc motor. Säljaren sa att motorn var nyrenoverad och klar för att stoppa in i ramen. Det stämde inte riktigt när jag kom fram.... Jag köpte den dock ändå men ångrar mig nu! Tanken var att hitta en motor som fungerar för jag hinner inte meka. Den är alltså till salu igen för samma peng, 6000 kr. Motorn ska vara komplett förutom tråg, lammeller/mellanskivor och skruvarna till ventilkåpan. Motorblockets främre raminfästning där gummibussningar sitter är bortkapade. Det följer dock med ett extra motorblock som har kvar dom. Det följer även med en extra kopplingskåpa, växellåda och lite smått och gått. Motorfästet var bortkapat för att en turbo skulle få plats.
Nu till en fundering! Inget motorfäste där fram!? Alltså det som sitter vid oljekylaren. Det är tydligen så man gör när man kör dragracing med turbo. Fungerar det att köra utan det i roadracing. Vad tror ni!??? Det är ju ändå bara gummi där!!!
Det borde ju vara lite skillnad på krafterna som påverkar hojjen i roadracing jämfört med dragrace.
Sen kan man ju tycka att om dom japanska ingenjörerna satte ett fäste där, då borde man kanske låta det vara kvar.
Nu till en fundering! Inget motorfäste där fram!? Alltså det som sitter vid oljekylaren. Det är tydligen så man gör när man kör dragracing med turbo. Fungerar det att köra utan det i roadracing. Vad tror ni!??? Det är ju ändå bara gummi där!!!
Det borde ju vara lite skillnad på krafterna som påverkar hojjen i roadracing jämfört med dragrace.
Sen kan man ju tycka att om dom japanska ingenjörerna satte ett fäste där, då borde man kanske låta det vara kvar.