Jodå, det vrids och duschas lite då & då. På Söndag blir det hydralpress och värme om den inte fjångat loss än. Jag har rätt låga förväntningarTänk på att dra åt avdragaren, t.ex. 1/4 varv varje dag. Efter du satt på en ny dusch rostlösare !
Jag har en kolyresläckare i garaget, och brukar testa den med hyfsad framgång på saker som har kärvat ihop.Jodå, det vrids och duschas lite då & då. På Söndag blir det hydralpress och värme om den inte fjångat loss än. Jag har rätt låga förväntningar
Vad tror du om att stoppa allt i frysen, sen doppa axeln i vatten medans man eldar på drevet, kan det vara en grej?Jag har en kolyresläckare i garaget, och brukar testa den med hyfsad framgång på saker som har kärvat ihop.
Om man inte vill/kan värma på grund av materiel som kan brinna, eller härdning som man är rädd om, så kan lite hastig kyla få komponenter som kärvat ihop, att ändra sin volym lite olika.
Det kan göra att det lossnar om man har tur.
Kan vara värt ett försök.
Har aldrig provat just det.Vad tror du om att stoppa allt i frysen, sen doppa axeln i vatten medans man eldar på drevet, kan det vara en grej?
Håller lågan brinnande länge, räcker för för att göra axeln het men ej glödröd.Hur långe räcker en sån här? 5 min eller en timme?
Värm allt i tex ugnen doppa sedan axeln i en blndning av 30% etylen glykol (viktprocent) blandat med 70% vatten som du haft i frysen. Med lite flax kommer blandningen hålla ca -18C en stund.Vad tror du om att stoppa allt i frysen, sen doppa axeln i vatten medans man eldar på drevet, kan det vara en grej?
Eftersom det verkar vara ettans drev så är rumänfixet att plocka bort drevet och modifiera växelkulissen så att den slutar efter friläge.
Sedan möjligen ett aningen större bakdrev men en cross kör man ändå aldrig på ettans växel så det ska inte behövas.
Det blev ett nytt originaldrev, det sista i världen, från USA. Dyrt. Men så slapp jag ett Bangladesh fix som jag tänkte först.
Jag hade tänkt öst-Bangla, såga av kuggtanden, borra ett hål, gänga i en skruv och svetsa runt den för att sen slipa fram formen sittandes på huk med tofflor. Men det blev Paypal istället?Grattis!
Har du hunnit få det? Eller bara hunnit betala...?
En "Bangladesh-fix" innebär fö att man bygger en sandform av makadam, gjuter nytt drev genom att smälta ner metall i en ässja eldad med koskit och sedan lägger en vecka på efterarbete för att kompensera för den något skrovliga gjutformen.
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X
Idag har vi fått bekanta os... |
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |
![]() |
Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |