Jodå, det vrids och duschas lite då & då. På Söndag blir det hydralpress och värme om den inte fjångat loss än. Jag har rätt låga förväntningarTänk på att dra åt avdragaren, t.ex. 1/4 varv varje dag. Efter du satt på en ny dusch rostlösare !
Jag har en kolyresläckare i garaget, och brukar testa den med hyfsad framgång på saker som har kärvat ihop.Jodå, det vrids och duschas lite då & då. På Söndag blir det hydralpress och värme om den inte fjångat loss än. Jag har rätt låga förväntningar
Vad tror du om att stoppa allt i frysen, sen doppa axeln i vatten medans man eldar på drevet, kan det vara en grej?Jag har en kolyresläckare i garaget, och brukar testa den med hyfsad framgång på saker som har kärvat ihop.
Om man inte vill/kan värma på grund av materiel som kan brinna, eller härdning som man är rädd om, så kan lite hastig kyla få komponenter som kärvat ihop, att ändra sin volym lite olika.
Det kan göra att det lossnar om man har tur.
Kan vara värt ett försök.
Har aldrig provat just det.Vad tror du om att stoppa allt i frysen, sen doppa axeln i vatten medans man eldar på drevet, kan det vara en grej?
Håller lågan brinnande länge, räcker för för att göra axeln het men ej glödröd.Hur långe räcker en sån här? 5 min eller en timme?
Värm allt i tex ugnen doppa sedan axeln i en blndning av 30% etylen glykol (viktprocent) blandat med 70% vatten som du haft i frysen. Med lite flax kommer blandningen hålla ca -18C en stund.Vad tror du om att stoppa allt i frysen, sen doppa axeln i vatten medans man eldar på drevet, kan det vara en grej?
Eftersom det verkar vara ettans drev så är rumänfixet att plocka bort drevet och modifiera växelkulissen så att den slutar efter friläge.
Sedan möjligen ett aningen större bakdrev men en cross kör man ändå aldrig på ettans växel så det ska inte behövas.
Det blev ett nytt originaldrev, det sista i världen, från USA. Dyrt. Men så slapp jag ett Bangladesh fix som jag tänkte först.
Jag hade tänkt öst-Bangla, såga av kuggtanden, borra ett hål, gänga i en skruv och svetsa runt den för att sen slipa fram formen sittandes på huk med tofflor. Men det blev Paypal istället?Grattis!
Har du hunnit få det? Eller bara hunnit betala...?
En "Bangladesh-fix" innebär fö att man bygger en sandform av makadam, gjuter nytt drev genom att smälta ner metall i en ässja eldad med koskit och sedan lägger en vecka på efterarbete för att kompensera för den något skrovliga gjutformen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |