Agile, vad är det som är otydligt?
Lagen torde väl inte se något icke-brottsligt som någon typ av eventuell förmildrande omständighet.
Att någon agerar i vredesmod för att någon begått en brottslig handling mot G tidigare är ju vitt skilt från otrohet.
Det är på inget sätt brottsligt att vara otrogen i lagens mening så jag ser inte parallellerna tyvärr.
Jo, min fru hoppa fallskärm, så jag tyckte det inte det var stöld att stjäla hennes handväska?
Det var du som skrev " ...om hon var otrogen? ....då vettefan vad jag tycker" ,inte jag.
Hade det istället stått i stil med "otrohet eller inte, ska inte påverka utfallet (oavsett om vilken rubricering, misshandel, kränkning, övergrepp..mm)" hade denna diskussion aldrig tagit form.
Så du tycker inte att det spelar nån som HELST roll om det begås pga av att hon varit otrogen med hans bror, berättat hans innersta hemligheter för alla på facebook och [Insert by choice som är moraliskt förkastligt men inte olagligt], eller om det begås för att inte maten stod på bordet när han kom hem?
Lagen brukar se den skillnaden, gör du det inte säger det för mig mer om din syn på otrohet än något annat.
Still.. Jag har ALDRIG sagt att det rättfärdigar handlingen, ingenstans, en endaste gång. Punkt.
Hade du kommit med såna här anklagelser irl hade jag spottat på dina sandaler.