Om någon i tjottahejti röstar för massinvandring utan att beröras av den är det precis lika illa som när någon på Södermalm gör det.Det ser inte jag som likvärdigt.
Problemet med media och politiker är att de har ett Romsonbeteende.
De vill gärna bestämma spelreglerna men inte följa dem.
Fast problemet är att bor man ute i Byhåla, läser lokaltidningen och inte vågat sig längre ut på World Wide Web än till ATG:s hemsida så är den enda bild man får av läget att allt är finemang med landet och att några järnrörssvingande nynazistiska bonnläppar lyckats kuppa in sig i riksdagen.
Bor man i storstan har man facit i hand så nog är det en viss skillnad...
Nä, det är dags att vi befrias från rösträtt så staborna kan leda oss in på den enda sanna vägen
Nä, det är dags att vi befrias från rösträtt så staborna kan leda oss in på den enda sanna vägen
Jag är glesbygdsbo själv så det var mest en reflektion på hur viktigt det är med en neutral och agendabefriad media.
"Public Service" och dagspressen vinklar åt ett håll och Avpixlat m.fl. är vinklade åt motsatt håll så det gäller fasen att vara källkritisk som samhällsmedborgare idag för att kunna göra sig en någorlunda klar bild av läget...
Andra gången du försöker ironisera över stad/land, eller missförstår jag dina avsikter?
Kanske, men man ser lika mycket -mer- elände om man åker in till Norrköping eller Karlstad som om man rör sig i Stockholm innerstad som i allt väsentligt fortfarande är som den skall.Fast problemet är att bor man ute i Byhåla, läser lokaltidningen och inte vågat sig längre ut på World Wide Web än till ATG:s hemsida så är den enda bild man får av läget att allt är finemang med landet och att några järnrörssvingande nynazistiska bonnläppar lyckats kuppa in sig i riksdagen.
Bor man i storstan har man facit i hand så nog är det en viss skillnad...
Jag har en villaägande kompis i Täby som på riktigt inte tror på att Växjö har ett getto.
Kanske, men man ser lika mycket -mer- elände om man åker in till Norrköping eller Karlstad som om man rör sig i Stockholm innerstad som i allt väsentligt fortfarande är som den skall.
Jag har en villaägande kompis i Täby som på riktigt inte tror på att Växjö har ett getto.
Stockholm är okej om man bortser från tiggarna. Självklart kommer det ibland in unga, arga män men de åker hem igen.Åfan, det trodde jag inte.
Klart, politikerna ser väl till att så länge som möjligt inte "kacka i eget bo". Lär inte funka i längden.
Kanske, men man ser lika mycket -mer- elände om man åker in till Norrköping eller Karlstad som om man rör sig i Stockholm innerstad som i allt väsentligt fortfarande är som den skall.
Slås av det varje gång jag är i Stockholm. Förvånansvärt lite argisar/tuffisar/lakan inne i city. Ta en sväng i centrala Göteborg(valfri tid på dygnet) för kontrast. Gärna stråket Avenyn - Fredsgatan - Brunnsparken - Nordstan. Kan det vara så att Stockholmsregionen lyckas med att förse med jobb bättre?
Nja, det är kanske en del av sanningen men sedan så byggde ju sossarna de här områdena en hyfsad bit från city under 60-talet så jag tror det är en stor skillnad. Jag vet inte hur långt det är från gettona i andra städer men ibland får man känslan av att det är gångavstånd till centrala delar. Det är förstås förödande för de orterna.
Närmsta getto i Stockholm är väl kanske en mil utanför stadens gränser så det är ganska lugnt.
Att det är mer av jobb i Stockholm är förvisso också sant, men vi har inget behov av totalt okvalificerad arbetskraft heller. De stora byggarbetsplatserna populeras av allehanda folk, men de bor inte här. Taxi har vi ganska många.
Men det är väl bra med mångfald för alla, att det finns områden med mycket kriminalitet och otrygghet och områden med mindre av de varorna, mycket mångfaldsriktigt!
Appappapp, inte blanda in bimmers din fördomsfulla faaa...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|