”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det ser inte jag som likvärdigt.
Problemet med media och politiker är att de har ett Romsonbeteende.
De vill gärna bestämma spelreglerna men inte följa dem.
Om någon i tjottahejti röstar för massinvandring utan att beröras av den är det precis lika illa som när någon på Södermalm gör det.

Alla socialdemokratiska hålor som nu befolkas av tusentals migranter, det är väl utmärkt?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Fast problemet är att bor man ute i Byhåla, läser lokaltidningen och inte vågat sig längre ut på World Wide Web än till ATG:s hemsida så är den enda bild man får av läget att allt är finemang med landet och att några järnrörssvingande nynazistiska bonnläppar lyckats kuppa in sig i riksdagen.

Bor man i storstan har man facit i hand så nog är det en viss skillnad...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Fast problemet är att bor man ute i Byhåla, läser lokaltidningen och inte vågat sig längre ut på World Wide Web än till ATG:s hemsida så är den enda bild man får av läget att allt är finemang med landet och att några järnrörssvingande nynazistiska bonnläppar lyckats kuppa in sig i riksdagen.

Nä, det är dags att vi befrias från rösträtt så staborna kan leda oss in på den enda sanna vägen :Bugar

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Nä, det är dags att vi befrias från rösträtt så staborna kan leda oss in på den enda sanna vägen :Bugar

Jag är glesbygdsbo själv så det var mest en reflektion på hur viktigt det är med en neutral och agendabefriad media.

"Public Service" och dagspressen vinklar åt ett håll och Avpixlat m.fl. är vinklade åt motsatt håll så det gäller fasen att vara källkritisk som samhällsmedborgare idag för att kunna göra sig en någorlunda klar bild av läget...:gnissla

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag är glesbygdsbo själv så det var mest en reflektion på hur viktigt det är med en neutral och agendabefriad media.

"Public Service" och dagspressen vinklar åt ett håll och Avpixlat m.fl. är vinklade åt motsatt håll så det gäller fasen att vara källkritisk som samhällsmedborgare idag för att kunna göra sig en någorlunda klar bild av läget...:gnissla

Det finns ingenting som är neutralt idag. Det märks ju när man läser dessa trådar att alla har olika uppfattning om vad som är källkritiskt och vad som är fakta. Det är få saker vi läser som inte är vinklade, oavsett källa.

Andra gången du försöker ironisera över stad/land, eller missförstår jag dina avsikter?

Du missförstår ingenting. Det roar mig att de som bor i städer dumförklarar folket på landet och tvärtom.
Det kändes inte som om inlägget jag citerade var helt seriöst så jag vågade mig på att skämta.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Känns som att vi glider ifrån ämnet lite.

Markus tyckte det var orättvist att Stockholmare i sina "vita enklaver" utpekas som invandringskramare när lantisar i sina "vita enklaver" slipper undan den stämpeln.

Jag menar att en Stockholmare som är pro-massinvandring gör ett aktivt val att ignorera de negativa konsekvenser för samhället som det medför, han/hon har problemen runt knuten så att säga och kan omöjligt missa att uppmärksamma dom.

En glesbygdsbo som aldrig sett negrer annat än på tv (och en gång när han var till Borås på firmaresa) måste förlita sig på tv och tidningar för att bilda sig en uppfattning hur den förda politiken fungerar i praktiken, och riksmedia brukar som bekant "råka" glömma rapportera om invandringens negativa sidor (speciellt under en valrörelse)...

Och jo, ett lite smålustigt skrivet inlägg kan vara nog så seriöst ändå Anna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Kanske, men man ser lika mycket -mer- elände om man åker in till Norrköping eller Karlstad som om man rör sig i Stockholm innerstad som i allt väsentligt fortfarande är som den skall.

Jag har en villaägande kompis i Täby som på riktigt inte tror på att Växjö har ett getto.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har en villaägande kompis i Täby som på riktigt inte tror på att Växjö har ett getto.

Hade en vilopaus i Växjö när jag roadtrippade i somras, blev jävligt förvånad när jag såg vad det var för folk som bodde där.

3 helt skilda sprutnarkomaner på 5 minuter ser man inte ens i norrpan.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Kanske, men man ser lika mycket -mer- elände om man åker in till Norrköping eller Karlstad som om man rör sig i Stockholm innerstad som i allt väsentligt fortfarande är som den skall.

Åfan, det trodde jag inte.

Klart, politikerna ser väl till att så länge som möjligt inte "kacka i eget bo". Lär inte funka i längden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Åfan, det trodde jag inte.

Klart, politikerna ser väl till att så länge som möjligt inte "kacka i eget bo". Lär inte funka i längden.
Stockholm är okej om man bortser från tiggarna. Självklart kommer det ibland in unga, arga män men de åker hem igen.

Ränteavdraget och hyresregleringen säkerställer en absolut segregerad stad.

Tiggarna är vårt främsta hopp nu.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Slås av det varje gång jag är i Stockholm. Förvånansvärt lite argisar/tuffisar/lakan inne i city. Ta en sväng i centrala Göteborg(valfri tid på dygnet) för kontrast. Gärna stråket Avenyn - Fredsgatan - Brunnsparken - Nordstan. Kan det vara så att Stockholmsregionen lyckas med att förse med jobb bättre?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Slås av det varje gång jag är i Stockholm. Förvånansvärt lite argisar/tuffisar/lakan inne i city. Ta en sväng i centrala Göteborg(valfri tid på dygnet) för kontrast. Gärna stråket Avenyn - Fredsgatan - Brunnsparken - Nordstan. Kan det vara så att Stockholmsregionen lyckas med att förse med jobb bättre?

Nja, det är kanske en del av sanningen men sedan så byggde ju sossarna de här områdena en hyfsad bit från city under 60-talet så jag tror det är en stor skillnad. Jag vet inte hur långt det är från gettona i andra städer men ibland får man känslan av att det är gångavstånd till centrala delar. Det är förstås förödande för de orterna.

Närmsta getto i Stockholm är väl kanske en mil utanför stadens gränser så det är ganska lugnt.

Att det är mer av jobb i Stockholm är förvisso också sant, men vi har inget behov av totalt okvalificerad arbetskraft heller. De stora byggarbetsplatserna populeras av allehanda folk, men de bor inte här. Taxi har vi ganska många. :)

Men det är väl bra med mångfald för alla, att det finns områden med mycket kriminalitet och otrygghet och områden med mindre av de varorna, mycket mångfaldsriktigt!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nja, det är kanske en del av sanningen men sedan så byggde ju sossarna de här områdena en hyfsad bit från city under 60-talet så jag tror det är en stor skillnad. Jag vet inte hur långt det är från gettona i andra städer men ibland får man känslan av att det är gångavstånd till centrala delar. Det är förstås förödande för de orterna.

Närmsta getto i Stockholm är väl kanske en mil utanför stadens gränser så det är ganska lugnt.

Att det är mer av jobb i Stockholm är förvisso också sant, men vi har inget behov av totalt okvalificerad arbetskraft heller. De stora byggarbetsplatserna populeras av allehanda folk, men de bor inte här. Taxi har vi ganska många. :)

Men det är väl bra med mångfald för alla, att det finns områden med mycket kriminalitet och otrygghet och områden med mindre av de varorna, mycket mångfaldsriktigt!

Områdena ligger ofta en bit från centrum här också. Undantaget är väl Frölunda/Högsbo. Men det finns ju tåg, bussar och bimmers även i Sthlm. Rosengård ligger ju typ i centrum.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
trasiga fönster kan jag köpa, att rum inte går att låsa kan jag köpa oxo- men att SKITA I DUSCHARNA är ju för fan enkelbiljett hem JU- ligger inte deras ambitionsnivå högre än att klämma en kabel i ett gemensamt utrymme så är det skrämmande vilken nivå på folk det handlar om....

//jj

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...