”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
abdikerade kung reinfeldt's uttalande igår luktar att nästa plan är expropriation.......finns ju hur mycket plats som helst i sverige.......

//jj

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
trasiga fönster kan jag köpa, att rum inte går att låsa kan jag köpa oxo- men att SKITA I DUSCHARNA är ju för fan enkelbiljett hem JU- ligger inte deras ambitionsnivå högre än att klämma en kabel i ett gemensamt utrymme så är det skrämmande vilken nivå på folk det handlar om....

//jj
Det är inget nytt.
Känner folk som jobbat med asylboende.
Visst är det låg standard på många ställen med trasiga fönster och dörrar, vägglöss och kackerlackor, skitigt och kaosartat.
Även om det renoveras, saneras och städas med någon månads mellanrum.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det är inget nytt.
Känner folk som jobbat med asylboende.
Visst är det låg standard på många ställen med trasiga fönster och dörrar, vägglöss och kackerlackor, skitigt och kaosartat.
Även om det renoveras, saneras och städas med någon månads mellanrum.

Men Bert tjänar en jävla massa pengar. Undrar hur sossarna ser på vinster i invandringsvälfärden?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag skulle inte ge mig in i den branschen utan att tjäna ordentligt på det.

Hans omsättning var tydligen kring 50 miljoner 2013 och 37 miljoner första halvan av 2014. Han har själv sagt i en intervju att han har runt 10% i vinst, så ja en del tjänar han ju.

Och det känns som att det finns ungefär 0% risk med den här affärsidén. Iaf sålänge något annat parti än SD har makten.

Han måste vara någon slags helt ny generation av "rasist". Om SD är gamla rasister som kammat sig så måste Bert vara en gammal rasist som kammat sig, insett att PK maffian alltid vinner, och gett sig fan på att säkra sin helt egna välfärd genom att tjäna på invandringen istället.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fast.. 10% vinst är ju ett nära nog minimum för att driva företag.

Observera att det var vad han själv sa. Enligt artikeln fanns det källor som nämde 40% på vissa av hans boenden, något som jag inte alls skulle bli förvånad över. Han har nog alltid varit lite utav en skojare som gärna lurar ut lite extra pengar om det går. Att han sen inte äger bostäderna själv utan verkar hyra in sig gör ju risken ännu mindre.

Sen var det ju det där med regeringens syn på vinster inom välfärden. Undrar om detta är något de kommer lagstifta bort om de nu får sitta kvar?

Enligt artikeln jag läst så är det ungefär 4 gånger så dyrt att använda sig av privata hyresvärdar på det här sättet. Men på grund av den, som vanligt planlösa, invandringspolitiken Sverige har så är det (iaf när artikeln skrevs) inte tillåtet för migrationsverket att äga fastigheter.

Återigen saknas en lista på bästa sättet att hjälpa. Jag är verkligen nyfiken på hur fan diskussionerna går kring såna här frågor:

-Jag har en idé! Om vi på migrationsverket har ett antal fastigheter som täcker det behov som vi VET kommer finnas inom en överskådlig framtid. Då behöver vi bara hyra in oss när invandringen toppar.

-Näää, vi ska inte äga nåt. Vi hyr av Bert Karlsson istället. Han är ju känd för sin stora medkänsla mot invandrare.

-Ah smart, det har du rätt i. Det kostar ju 4 gånger så mycket men det är det värt för att ha riktigt dålig inblick i hur verksamheten sköts.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Observera att det var vad han själv sa. Enligt artikeln fanns det källor som nämde 40% på vissa av hans boenden, något som jag inte alls skulle bli förvånad över. Han har nog alltid varit lite utav en skojare som gärna lurar ut lite extra pengar om det går. Att han sen inte äger bostäderna själv utan verkar hyra in sig gör ju risken ännu mindre.

Sen var det ju det där med regeringens syn på vinster inom välfärden. Undrar om detta är något de kommer lagstifta bort om de nu får sitta kvar?

Enligt artikeln jag läst så är det ungefär 4 gånger så dyrt att använda sig av privata hyresvärdar på det här sättet. Men på grund av den, som vanligt planlösa, invandringspolitiken Sverige har så är det (iaf när artikeln skrevs) inte tillåtet för migrationsverket att äga fastigheter.

Återigen saknas en lista på bästa sättet att hjälpa. Jag är verkligen nyfiken på hur fan diskussionerna går kring såna här frågor:

-Jag har en idé! Om vi på migrationsverket har ett antal fastigheter som täcker det behov som vi VET kommer finnas inom en överskådlig framtid. Då behöver vi bara hyra in oss när invandringen toppar.

-Näää, vi ska inte äga nåt. Vi hyr av Bert Karlsson istället. Han är ju känd för sin stora medkänsla mot invandrare.

-Ah smart, det har du rätt i. Det kostar ju 4 gånger så mycket men det är det värt för att ha riktigt dålig inblick i hur verksamheten sköts.
Även den tjänsten är det upphandling på.
Om du kan tillhandahålla ett flyktingboende som uppfyller kravspecifikationen till ett lägre pris, så är du välkommen.
Det är en växande marknad.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Visst menade du MP?

Nope. Inte bostadsministern (mp) jag har i åtanke.
Utan just en moderat. :brinnerup
Du kan läsa lite om kopplingen till FIOE där Waberi är ställis.. http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.1581251-sa-skaffar-sig-muslimska-brodraskapet-fotfaste-i-europa
Och lite mer om denne och hans vänner.
Hoppas inte blaskorna dunklar innehållet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16628650.ab

En eloge till Nalin som står upp och säger hur det är

Det kan ju knappast vara ett tecken på utveckling i rätt riktning med en som vurmar för Sharia lagar sittandes i riksdagen. Nog för att multikultur må ligga högt på agendan hamnar det ju i hygglig kollision mot säg, äh. Homosexuellas rättigheter, eller varhelst annars.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...