”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
14-årig arab knivhugger en litauisk/svensk grabb i ryggen. Verkar som att gärningsmannen var en sådan som ofredade skolans flickor och att brottsoffret verkade inte acceptera detta beteende.

Den misstänkte 14-åringens pappa sade efter dådet till Aftonbladet:
– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan. Det gjorde honom väldigt upprörd. Men jag kunde aldrig i mitt liv föreställa mig att han skulle försöka döda någon.

Hederskultur är spännande...

https://www.flashback.org/t2672098

http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-foraldrar-om-sorgen-tragedi/

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
14-årig arab knivhugger en litauisk/svensk grabb i ryggen. Verkar som att gärningsmannen var en sådan som ofredade skolans flickor och att brottsoffret verkade inte acceptera detta beteende.

Den misstänkte 14-åringens pappa sade efter dådet till Aftonbladet:
– Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder. I stället var min son tvungen att träffa 15-åringen varje dag i skolan. Det gjorde honom väldigt upprörd. Men jag kunde aldrig i mitt liv föreställa mig att han skulle försöka döda någon.

Hederskultur är spännande...

https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o

Tydligen ska det vara denna "bitchslap" som är "orsaken" till mordet... Kanske en historik utav mobbning dessutom, får lite den känslan av filmklippet, men det rättfärdigar ingenting.

Sen i ärlighetens namn så har det kommit fram att båda ungdomar har åtal mot sig sedan tidigare, så verkar som båda varit problembarn, men återigen, det rättfärdigar inte mord.

Knivhugget som dödade ska förövrigt kommit bakifrån, genom ryggen in i hjärtat :mad:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Hade båda åtal mot sig? Det jag lyckades se var gm ren men bo var "känd enligt polisen" (vilket kan betyda vad som helst.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hittar inte var jag läste det tidigare, så får ta tillbaka det. Eller ja, NU lär ju båda vara åtalade :tungan ;)

Hände något i november då bägge blev ett ärende som jag fattat det, enl. en uppgift blev där offret anmält men talas även om motanmälan sedan hände detta som finns på film runt lucia.

Enl. skolan hade de tagit hand om det bråket och det var utagerat, de kommentarer jag sett som är trovärdigast säger samma i princip men mördaren tyckte inte det var utagerat.

Under jullledigheten hade han via internet tagit reda på hur man dödar med kniv och efter julledigheten tog han med en kniv och mördade.

Ungefär så om man ska sammanfatta, den anmälan eller ärende offret är känd för hände i november enligt polisen och den uppgiften jag såg bekräftade polisen att bägge var kända i en utredning men inget mer.

Måste vara något allvarligt fel på mördaren för att utföra dådet på det sätt han gjorde, är nog inte sista vi hör om honom, inte många som ens skulle kunna hugga någon i självförsvar på det sättet än mindre planera och utföra ett regelrätt, överlagt, mord.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det är lugnt, det är bara lite kulturkrockar.

Så länge Löfven är lugn kan alla andra också vara lugna. Tills läget blir annorlunda får la tjejer bjuda till lite. Många av förövarna har ju dessutom tagit sig många hundratals mil, lite nöje ska de väl få ha när de kommit hit!?

:dummer :4skrika

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kulturkrockar, undrar om det skulle ses som en kulturkrock om folk började mula fritt främmande med bacon.:va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka