soultrain skrev:
2485309 ….hur resonerar/tänker ni vid beg. Köp, För att få ut så mycket som möjligt för pengarna ?
Äldre hoj mindre mil kontra Nyare hoj mera mil….
Äldre hoj med mera kubik/mil, Nyare hoj mindre kubik/mil
Vilken gräns sätter ni på antal mil när ni tittar på hojar?
/Soultrain
Jag har bestämt mig för en typ av en hoj, när jag tittat och provat så köper jag på känslan mest, taskiga vibbar, med oklart med service på hojen el liten kunskap om när saker är servat och bytt, bojkottar jag det hellre, visst kan man titta på vägmätaren, mest som kuriosa, står det lite på den så betingar det ett större "värde" på hojen i allas ögon, men man kan lika gärna säga ett miltal el slå på tärning.
Jag premierar alltid välvårdade hojar med någon form av servicehistorik och service journal, inte behöver de varit på verkstad med kan de påvisa vad som gjorts till vilken kostnad, och själv säljer jag gärna så också, då jag själv, skriver upp allt jag gör vilket datum, kostnad och givetsvis spars kvitton för det. Det är alltid lättare att bli av med en välvårdad, välservad hoj, som man ex kostat på ny oljeservice och ev nya däck samt att man har kvar kvitton, det ökar efterfrågan på just den hojen med, och således behövs inte prutning användas heller i samma grad.