1.14

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Bikerbitch skrev:
2319056 Jo självklart får man köra med sin gathoj sålänge den är enligt reglerna.
På träningen i tisdags var det en R6a som var ute o körde. Utan tejp någonstans, regskylt också om jag minns rätt.
Jag vill bara veta vad som gäller och det vet jag nu. Den som inte frågar får aldrig veta något.

då har det felat nånstans.
Ingen regskylt på, tejpat bör det vara.. plastglas gör inte så förfärligt mkt, det blir inte värre än andra plastdetaljer på banan när man krashar, men glasglas är ett helvete... och inga sporthojar har glasglas(nuförtiden, från 1800 kallt och nyare)...

de 2 som jag själv godkänt för bankörning är en silvrig R1:a och nån blå/grön kawa(?)...

Vad som gäller är SVEMO reglementet (sen tycker jag själv att så länge säkeretsdetaljer följs så kan man tumma lite på lysen/stöd)
jag kan dock reta mig ganska mycket på bromsljus o sånt tjafs som tänds i tid och otid...

Eftersom det är vi själva som tränar och ansvarar för vår säkerhet, prata DIREKT med vederbörande om det är nåt du tycker är fel.
Jag skulle inte tillåta nån annan leka med mitt liv... inte utan min vetskap iallafall :hihi
om vederbörande inte lyssnar på det, ta upp det med träningsansvarig som nog kanske kan ryta till lite mera... (skaffa basröst? :pannkyss )

varför är det så himla svårt för "alla" att prata med personer som gör nåt galet eller kör med undermåliga saker, att sen sitta o spy galla över folk på ett forum är väldigt enkelt...

ha lite stake o snacka med personerna ifråga direkt istället :7peta

så.. har meddelandet gått fram? ni är själva ansvariga för Er säkerhet, har någon annan på en tävling/träning undermålig säkerhet påverkar det Er säkerhet, agera därefter också.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Om alla hojar ska uppfylla Svemos tekniska reglemente, vilket av dem ska då gälla? Det moderna eller Classicens? Jannica är snäll och nämnde inte mig, men min Gixxer uppfyllde samma reglemente som alla Classic 4-taktare men inte inte Svemos moderna SR-roadracing.
En liten fråga jag väckt förut är om man kan vara så hård mot t ex en R6:a vad gäller båt m.m. när vi tillåter gamla Trajjor från före kriget helt utan kåpor och oljeuppsamling? Ska vi hålla hårt på vårt nuvarande tekniska reglemente (och det tycker jag vis ska) så ska det gälla alla, även Classichojar. Vill man vara riktigt säker ska man kanske hårddra det här med max 5 år gammal licens/licensintyg också eller kanske ändra så att vi kräver uttagen licens?

Ni som är med i LMS, ta upp detta med styrelsen så vi får in det på dagordningen och kom och framför er sak på våra möten. Vi "gamlingar" kan nog behöva höra fler röster och tankar än våra egna! :rolleyes:

/Micke



håkan skrev:
2320354 då har det felat nånstans.
Ingen regskylt på, tejpat bör det vara.. plastglas gör inte så förfärligt mkt, det blir inte värre än andra plastdetaljer på banan när man krashar, men glasglas är ett helvete... och inga sporthojar har glasglas(nuförtiden, från 1800 kallt och nyare)...

de 2 som jag själv godkänt för bankörning är en silvrig R1:a och nån blå/grön kawa(?)...

Vad som gäller är SVEMO reglementet (sen tycker jag själv att så länge säkeretsdetaljer följs så kan man tumma lite på lysen/stöd)
jag kan dock reta mig ganska mycket på bromsljus o sånt tjafs som tänds i tid och otid...

Eftersom det är vi själva som tränar och ansvarar för vår säkerhet, prata DIREKT med vederbörande om det är nåt du tycker är fel.
Jag skulle inte tillåta nån annan leka med mitt liv... inte utan min vetskap iallafall :hihi
om vederbörande inte lyssnar på det, ta upp det med träningsansvarig som nog kanske kan ryta till lite mera... (skaffa basröst? :pannkyss )

varför är det så himla svårt för "alla" att prata med personer som gör nåt galet eller kör med undermåliga saker, att sen sitta o spy galla över folk på ett forum är väldigt enkelt...

ha lite stake o snacka med personerna ifråga direkt istället :7peta

så.. har meddelandet gått fram? ni är själva ansvariga för Er säkerhet, har någon annan på en tävling/träning undermålig säkerhet påverkar det Er säkerhet, agera därefter också.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
EazyLiving skrev:
2320763 Om alla hojar ska uppfylla Svemos tekniska reglemente, vilket av dem ska då gälla? Det moderna eller Classicens? Jannica är snäll och nämnde inte mig, men min Gixxer uppfyllde samma reglemente som alla Classic 4-taktare men inte inte Svemos moderna SR-roadracing.
En liten fråga jag väckt förut är om man kan vara så hård mot t ex en R6:a vad gäller båt m.m. när vi tillåter gamla Trajjor från före kriget helt utan kåpor och oljeuppsamling? Ska vi hålla hårt på vårt nuvarande tekniska reglemente (och det tycker jag vis ska) så ska det gälla alla, även Classichojar. Vill man vara riktigt säker ska man kanske hårddra det här med max 5 år gammal licens/licensintyg också eller kanske ändra så att vi kräver uttagen licens?

Ni som är med i LMS, ta upp detta med styrelsen så vi får in det på dagordningen och kom och framför er sak på våra möten. Vi "gamlingar" kan nog behöva höra fler röster och tankar än våra egna! :rolleyes:

/Micke

Det är väl ganska enkelt att följa det reglemente som hojen passar in i, inte visste jag att din hoj redan var en Classic. :hihi

Jag själv är emot en massa undantag från vad Svemo har satt för regler, på G-åsen går ryktet att man inte får köra med amatörlicens så jag kollade med Tony och det stämmer men ändå inte. Problemet är att amatörlicensen inte är grenbunden, jag kan alltså ha löst ut den i enduro och sedan komma med en rr-hoj och vilja köra. Därför accepterar de bara amatörlicensen som en försäkring och vill se kursintyg så att man gått rätt utbildning. Helt vettigt tycker jag och det visar vad rykten om det ena och det andra skadar verksamheten. För övrigt förstår jag inte hur jag blir en säkrare förare av att lösa ut licensen, det är ju bara en pengafråga?

Det är hög tid att ta upp det i styrelsen ja. Hårdare regler eller inte men klarare måste de bli.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
håkan skrev:
2320354
varför är det så himla svårt för "alla" att prata med personer som gör nåt galet eller kör med undermåliga saker, att sen sitta o spy galla över folk på ett forum är väldigt enkelt...
ha lite stake o snacka med personerna ifråga direkt istället :7peta
så.. har meddelandet gått fram? ni är själva ansvariga för Er säkerhet, har någon annan på en tävling/träning undermålig säkerhet påverkar det Er säkerhet, agera därefter också.

Varför jag frågar på forumet är för att när jag sist var träningansvarig så blev jag osäker på vad som gällde. Har inte Svemos reglemente i huvudet tyvärr.
Fanns inte överdrivet många människor att fråga då heller.

Det är lite tråkigt dock, att när man försöker ställa en fråga så får man oftast snäsiga svar tillbaka. Fine, ni är säkert trötta på allt tjat, gnäll etc etc, men det är svårt att vända sig till så många människor som har bättre koll än de som faktiskt är på banan och fixar o donar och har kört RR ett tag.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Bikerbitch skrev:
2321003 Varför jag frågar på forumet är för att när jag sist var träningansvarig så blev jag osäker på vad som gällde. Har inte Svemos reglemente i huvudet tyvärr.
Fanns inte överdrivet många människor att fråga då heller.

Det är lite tråkigt dock, att när man försöker ställa en fråga så får man oftast snäsiga svar tillbaka. Fine, ni är säkert trötta på allt tjat, gnäll etc etc, men det är svårt att vända sig till så många människor som har bättre koll än de som faktiskt är på banan och fixar o donar och har kört RR ett tag.

I tisdags när jag var osäker så frågade jag Björn om hjälp och när han inte kunde svara så ringde han Hannes! Björn var lite stressad men inte otrevlig för det.

Kan hålla med om att det borde finnas papper på vad som gäller på en rr-träning. Kanske något vi borde skriva till nästa år?

Tråkigt att folk är otrevliga när du bara försöker fråga, dom borde ju inte va tävlingsnervösa på en träning? Missar man 5 min av passet är ju inte det hala världen!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Alx skrev:
2321050 I tisdags när jag var osäker så frågade jag Björn om hjälp och när han inte kunde svara så ringde han Hannes! Björn var lite stressad men inte otrevlig för det.

Kan hålla med om att det borde finnas papper på vad som gäller på en rr-träning. Kanske något vi borde skriva till nästa år?

Tråkigt att folk är otrevliga när du bara försöker fråga, dom borde ju inte va tävlingsnervösa på en träning? Missar man 5 min av passet är ju inte det hala världen!

Menade här på forumet, inte under träning :)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Bikerbitch skrev:
2321003 Varför jag frågar på forumet är för att när jag sist var träningansvarig så blev jag osäker på vad som gällde. Har inte Svemos reglemente i huvudet tyvärr.
Fanns inte överdrivet många människor att fråga då heller.

Det är lite tråkigt dock, att när man försöker ställa en fråga så får man oftast snäsiga svar tillbaka. Fine, ni är säkert trötta på allt tjat, gnäll etc etc, men det är svårt att vända sig till så många människor som har bättre koll än de som faktiskt är på banan och fixar o donar och har kört RR ett tag.

Det är ju lite synd, att man som tävlande inte vet vad som gäller för säkerhetereglemente... men men.

Säkerhet är relativt enkelt...

2takt: najja + uppsamlingskärl + hajfena
4takt: najja + båt + hajfena

så, några saker att komma ihåg...

har man inte dessa rudimentära saker på ordnade på sin hoj, bör man fixa det snarast..

och för min snäsighet? den tar jag inte speciellt hårt på faktiskt.
Hur skulle jag kunna veta att det var när du själv var träningsansvarig?
textkommunikation är bara SÅ bra, det ger STORT utrymme för feltolkningar

lite sur får man väl bli, folk som klantar sig med säkerhetsprylarna på sina hojar och gör att det drabbar ALLA som tränar.

Nu kanske folk fattar varför man ska najja prylarna? och andra detaljer för den delen...
reglementet finns att tillgå på www.svemo.se ...
läs åtminstone igenom vad som gäller för den hoj/klass ni tänkt köra med...

hade jag inte varit i karlskoga på tisdag skulle jag se till att varenda hoj som är där gick igenom en säkerhetskontroll och inte tumma på nånting som kan försaka säkerheten på hojen.
de som inte klarar en enkel säkerhetskontroll ska inte släppas ut på banan.

nån annan som kan göra det istället? :va
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
håkan skrev:
2322390 Det är ju lite synd, att man som tävlande inte vet vad som gäller för säkerhetereglemente... men men.

Säkerhet är relativt enkelt...

2takt: najja + uppsamlingskärl + hajfena
4takt: najja + båt + hajfena

.......................................
Nu kanske folk fattar varför man ska najja prylarna? och andra detaljer för den delen...
reglementet finns att tillgå på www.svemo.se ...
läs åtminstone igenom vad som gäller för den hoj/klass ni tänkt köra med...

Kan ju vara precis så folk gör. Kör man 2takt är det ju inte säkert att man lagt på minnet vad som gäller för 4takt.

håkan skrev:
2322390 de som inte klarar en enkel säkerhetskontroll ska inte släppas ut på banan.

Håller med om det.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Depåbitchen skrev:
2322571 Kan ju vara precis så folk gör. Kör man 2takt är det ju inte säkert att man lagt på minnet vad som gäller för 4takt.
Det är oerhört små skillnader, i princip är enda skillnaden att tvåtakt inte kräver en "båt" i kåpan.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är just alla andra detaljer man inte har i huvudet. Svemo-boken är fylld med text om hur det bör vara. Givetvis vet jag att det ska najjas och finnas uppsamlingskärl.

Visst kan man bli sur på att folk kraschar för att hojen inte uppfyller reglerna.
Men då kanske man får ändra på träningarna hädanefter för att slippa sånt.
Svåraste är för träningansvarig att hinna med att inspektera att varenda filter, plugg etc är najjat dock.

håkan skrev:
2322390 Det är ju lite synd, att man som tävlande inte vet vad som gäller för säkerhetereglemente... men men.
Säkerhet är relativt enkelt...
2takt: najja + uppsamlingskärl + hajfena
4takt: najja + båt + hajfena
så, några saker att komma ihåg...
har man inte dessa rudimentära saker på ordnade på sin hoj, bör man fixa det snarast..
och för min snäsighet? den tar jag inte speciellt hårt på faktiskt.
Hur skulle jag kunna veta att det var när du själv var träningsansvarig?
textkommunikation är bara SÅ bra, det ger STORT utrymme för feltolkningar
lite sur får man väl bli, folk som klantar sig med säkerhetsprylarna på sina hojar och gör att det drabbar ALLA som tränar.
Nu kanske folk fattar varför man ska najja prylarna? och andra detaljer för den delen...
reglementet finns att tillgå på www.svemo.se ...
läs åtminstone igenom vad som gäller för den hoj/klass ni tänkt köra med...
hade jag inte varit i karlskoga på tisdag skulle jag se till att varenda hoj som är där gick igenom en säkerhetskontroll och inte tumma på nånting som kan försaka säkerheten på hojen.
de som inte klarar en enkel säkerhetskontroll ska inte släppas ut på banan.
nån annan som kan göra det istället? :va
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Gustav O skrev:
2322663 Det är oerhört små skillnader, i princip är enda skillnaden att tvåtakt inte kräver en "båt" i kåpan.

Vet att det inte är mycket som skiljer men det finns ju folk som har sämre minne än mig. ;)
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Om ni gamlingar kommer ihåg rätt så drev jag frågan om att vi skulle kräva godkända hojar och licens för att få träna men det tyckte de flesta var för hårt. Skoj att frågan kommer upp igen. ;o)

Men jag tycker ändå man ska ha ett gemensamt reglemente för alla hojar. Att tex classichojar får åka utan många av de saker som krävs av en ny, hållbarare cykel, tycker jag är helt fel. Visserligen är de färre till antalet men om det är säkerhet vi är ute efter så räcker det ju faktiskt med att en cykel sprayar en kurva med olja, modern eller classic, för att säkerheten ska falera.

Om classicåkarna vill ha ett lättare reglemente så får de gärna ha det, men åker de med oss moderna hojar så tycker jag att vi ska kräva att de har samma förebyggande säkerhetsåtgärder som vi andra.

...Annars vill jag fortsätta att åka med min hoj utan båt. ;o)

/Micke (känner mig faktiskt lite som en Stalinistisk paragrafryttare ;o)
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Neutral skrev:
2320819 Det är väl ganska enkelt att följa det reglemente som hojen passar in i, inte visste jag att din hoj redan var en Classic. :hihi

Jo f-n vettu! Hojen är ju från Maj månad (skitgammal alltså) och går under Forgotten Era nu när det ryktas om alla nya, fräcka nollsjuor!! ;o))
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
EazyLiving skrev:
2328699 /Micke (känner mig faktiskt lite som en Stalinistisk paragrafryttare ;o)
Det tycker jag inte att du ska behöva göra (känna dig som en Stalinistisk paragrafryttare alltså), du belyser problemställningen på ett bra sätt och jag delar din uppfattning angående ett gemensamt reglemente när det gäller fordon på banan, alla fyrtaktare ska ha båt, däremot delar jag inte din uppfattning om att man ska ha licens för innevarande år för att få träna.

Nog om det. Nedan skrivet har inget med Mickes inlägg att göra, utan är en egen reflektion.

Frågan om ansvar går om som ett rött snöre genom hela den här debatten om säkerhet på träningar. Jag fick ett intressant perspektiv på det när jag i söndags besökte Kanickebols Crossbana utanför Östhammar. Grinden till själva banan består av ett rödgulrandigt plastband knutet med rosetter mellan två stolpar. På ena stolpen sitter en gul plastskylt med information om träningstider och en vädjan om att dessa ska respekteras. På en anslagstavla sitter en lapp med prisinformation, betalning för träningen som kostar 50 sköter man genom att lägga pengarna i den hänglåsförsedda brevlådan bredvid. Ingen träningsansvarig så långt ögat når, ingen något alls. Inte ens en telefon så att man kan ringa till en ambulans, men det kanske inte spelar så stor roll med tanke på hur långt det är till närmaste sjukhus. Är man allvarligt skadad hinner man garanterat dö ändå. Frågan är om man överhuvudtaget kör där om man kommer dit ensam och ingen annan är där?

Även om det kanske inte är världens bästa upplägg så är det vad det är och det bästa möjliga med tanke på omständigheterna. Då och där tänkte jag att vi ändå är fruktansvärt bortskämda med den service vi har i form av oftast erfarna träningsansvariga, ibland t o m flaggvakter, oftast Café Racer öppet och massor av andra kunniga förare omkring.

Nästan alltid hänvisas det till träningsansvarige som om man ville skjuta frågan om ansvar ifrån sig. Det kanske är fel att vi har en träningsansvarig. Varför heter det ANSVARIG? Det kanske borde heta depåvärd istället så att alla förstår att man måste ta sin del av ansvaret. Den berömda "Alla" måste verkligen vakna upp och hjälpa Träningsansvarige att uppmärksamma säkerhetsbrister, vad det än må vara. Som träningsansvarig är det svårt, för att inte säga omöjligt, att hinna besiktiga hojar. Om "Alla" tog sitt ansvar och även kastade ett öga på så många andra hojar som möjligt skulle det här inte vara något problem och jobbet som träningsansvarig kanske t o m bli något behagligt och eftertraktat istället för en straffkommendering. Missförstå mig inte, det är faktiskt kul att vara träningsansvarig men med tanke på rekryteringssvårigheterna så måste den allmänna uppfattningen vara annorlunda.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2328807 Det tycker jag inte att du ska behöva göra (känna dig som en Stalinistisk paragrafryttare alltså), du belyser problemställningen på ett bra sätt och jag delar din uppfattning angående ett gemensamt reglemente när det gäller fordon på banan, alla fyrtaktare ska ha båt, däremot delar jag inte din uppfattning om att man ska ha licens för innevarande år för att få träna.
----edit---
Det kanske är fel att vi har en träningsansvarig. Varför heter det ANSVARIG? Det kanske borde heta depåvärd istället så att alla förstår att man måste ta sin del av ansvaret. Den berömda "Alla" måste verkligen vakna upp och hjälpa Träningsansvarige att uppmärksamma säkerhetsbrister, vad det än må vara. Som träningsansvarig är det svårt, för att inte säga omöjligt, att hinna besiktiga hojar. Om "Alla" tog sitt ansvar och även kastade ett öga på så många andra hojar som möjligt skulle det här inte vara något problem och jobbet som träningsansvarig kanske t o m bli något behagligt och eftertraktat istället för en straffkommendering. Missförstå mig inte, det är faktiskt kul att vara träningsansvarig men med tanke på rekryteringssvårigheterna så måste den allmänna uppfattningen vara annorlunda.
Mycket bra skrivet.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Teddy skrev:
2328807 Det tycker jag inte att du ska behöva göra (känna dig som en Stalinistisk paragrafryttare alltså), du belyser problemställningen på ett bra sätt och jag delar din uppfattning angående ett gemensamt reglemente när det gäller fordon på banan, alla fyrtaktare ska ha båt, däremot delar jag inte din uppfattning om att man ska ha licens för innevarande år för att få träna.

Nog om det. Nedan skrivet har inget med Mickes inlägg att göra, utan är en egen reflektion.

Frågan om ansvar går om som ett rött snöre genom hela den här debatten om säkerhet på träningar. Jag fick ett intressant perspektiv på det när jag i söndags besökte Kanickebols Crossbana utanför Östhammar. Grinden till själva banan består av ett rödgulrandigt plastband knutet med rosetter mellan två stolpar. På ena stolpen sitter en gul plastskylt med information om träningstider och en vädjan om att dessa ska respekteras. På en anslagstavla sitter en lapp med prisinformation, betalning för träningen som kostar 50 sköter man genom att lägga pengarna i den hänglåsförsedda brevlådan bredvid. Ingen träningsansvarig så långt ögat når, ingen något alls. Inte ens en telefon så att man kan ringa till en ambulans, men det kanske inte spelar så stor roll med tanke på hur långt det är till närmaste sjukhus. Är man allvarligt skadad hinner man garanterat dö ändå. Frågan är om man överhuvudtaget kör där om man kommer dit ensam och ingen annan är där?

Även om det kanske inte är världens bästa upplägg så är det vad det är och det bästa möjliga med tanke på omständigheterna. Då och där tänkte jag att vi ändå är fruktansvärt bortskämda med den service vi har i form av oftast erfarna träningsansvariga, ibland t o m flaggvakter, oftast Café Racer öppet och massor av andra kunniga förare omkring.

Nästan alltid hänvisas det till träningsansvarige som om man ville skjuta frågan om ansvar ifrån sig. Det kanske är fel att vi har en träningsansvarig. Varför heter det ANSVARIG? Det kanske borde heta depåvärd istället så att alla förstår att man måste ta sin del av ansvaret. Den berömda "Alla" måste verkligen vakna upp och hjälpa Träningsansvarige att uppmärksamma säkerhetsbrister, vad det än må vara. Som träningsansvarig är det svårt, för att inte säga omöjligt, att hinna besiktiga hojar. Om "Alla" tog sitt ansvar och även kastade ett öga på så många andra hojar som möjligt skulle det här inte vara något problem och jobbet som träningsansvarig kanske t o m bli något behagligt och eftertraktat istället för en straffkommendering. Missförstå mig inte, det är faktiskt kul att vara träningsansvarig men med tanke på rekryteringssvårigheterna så måste den allmänna uppfattningen vara annorlunda.
Kanonbra skrivet, kunde inte gjort det bättre själv:tungan :tummenupp
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top