1 km/h från att bli av med körkortet!!

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Chronic skrev:
Ja du e inget busfrö direkt...Pax för att inte byta med dig o ditt.

Det kan du ju inte så nog veta.. ;)! Om man säger så här då.. skulle jag bli invinkad/stoppad av polis för att ha kört för fort så skulle jag iaf inte lägga ut info om det på ett forum.. Fattar inte själva grejen med att skylta med att man har kört för fort o visa att man minsann klarat sig utan indraget körkort ..

O nej ja är ingen viktigpetter eller "ordningspolis"

danielss skrev:
Kör för fort, men gör det för f-n här hemma. Torskade själv borta hos finntrasorna. 138km/h på 80sträcka- det blev åtal och en j-vla massa dagsböter. Borta bra men hemma bäst!!!

Lol det är bara du tackar o tar emot, Finlands vägpoliser är hårda ;) ! Trust me I know (besöker Finland rätt ofta pga släkt där och får se bl.a många svenskreggade fordon vid vägkanten stoppade av poliisit)

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
dakota
ibland ska man ha lite tur ändå :)
din sommar med hojj väntar ju fortfarande på dig :banana

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Motin skrev:
Fattar inte själva grejen med att skylta med att man har kört för fort o visa att man minsann klarat sig utan indraget körkort ..

Skylta o skylta...jag va bara så förbannat glad att jag klarade mig...nu när säsongen är i antågande. Det skrivs ju jävla mycket dravvel ändå så lite till känns som det kvittar.

Man läser som tur är, vad man själv vill... eller hur..viktigpetter... :7peta :)

KJECOP skrev:
Skälla? Nej då, jag skall inte skälla... Vi ses väl i sommar...??? //Kj ..
Bara om du är civil och utan laserpicka...!!! :tungan

Gustav1 skrev:
Eller fortsätt moona stället, förresten!..
:arsele :arsele :arsele :tomten

sandstream

Guest
Chronic skrev:
Enbart hyllningar :va Hade det varit ett felstavande moppefucko som sladdat in i poliskontrollen så hade hela gnällmaffian huggit direckt med förmaningar, dödsönskningar och "väx upp" kommentarer.
Nej, det tror jag inte.
Här har trådskaparen tagit sitt straff som en "man" och inte skyllt i från sig och gnällt på att de förbannade poliserna borde jaga våldtäktsmän istället.
Då ser iaf jag ingen anledning till att kritisera :)

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Blev stoppad av en MC-polis i Danmark när jag körde en 12 m buss,han dök upp från ingenstans (kl 5 på morgonen),svängde in framför mig och bromsade hårt(höll på att köra över honom).Sa att jag glömt kortet hemma eftersom det var indraget och visade passet i stället..Fick böter på 3400 så det var bara betala snabbt och hoppas på att dom inte skickade det vidare till Sverige....vilket dom inte gjorde

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
Jag inbillar mig oxå ibland att Madhonda är GR... ;) Jag har ringat in GR, så jag håller på att lägga samma pussel som dig Caffe!

Hmmm...

Hag har tourat med Madhonda ett par gånger...
Bland annat slog vi följe ner till Penguins föräldrahem där mor å far Penguin bor...

Att det då skulle varit ** jag åkte hade man ju ingen aning om...
Minns att hon en gång slog upp en bromsklaff på Hondan innan en mack för att få ner farten...
Det visade sig bara vara låset till kutsen som skramlat isär så passagerar sitsen for upp.
Men jag var imponerad en stund faktiskt.

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Hmmm...

Hag har tourat med Madhonda ett par gånger...
Bland annat slog vi följe ner till Penguins föräldrahem där mor å far Penguin bor...

Att det då skulle varit ** jag åkte hade man ju ingen aning om...
Minns att hon en gång slog upp en bromsklaff på Hondan innan en mack för att få ner farten...
Det visade sig bara vara låset till kutsen som skramlat isär så passagerar sitsen for upp.
Men jag var imponerad en stund faktiskt.

JO, jag har hört att tösen är snabb... därav min stundande kur för motorn...
Frågan är om jag inte får plocka av stödhjulen inför denna säsong oxå :hihi

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Madhonda skrev:
Skylta o skylta...jag va bara så förbannat glad att jag klarade mig...nu när säsongen är i antågande. Det skrivs ju jävla mycket dravvel ändå så lite till känns som det kvittar.

Man läser som tur är, vad man själv vill... eller hur..viktigpetter... :7peta :)

Skriver man ut sånt så ber man ju om att det ska kommenteras .. både ris och ros får man då förvänta sig ;) .. mest ros i denna tråden då av anledningen att du är tjej.. annars hade du vart kille så var det som nån annan skrev "idiot du förtjänade det o vad gör du på vägen osv osv.." .. Jaja mycket dravvel blir det :)

Många fördelar av att vara tjej ;)
:7peta hihi !

Last edited:

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Jag va oxå engång 1 km/h från att säga hejdå till KK.1400:- fattigare men glad ändå..
En annan gång 179 km/h i medelhastighet sa dom o dom hängde inte med i början o jag trodde det va en kompis som hängde på sen när jag va nere i 70 oj vad det blixtra till blått i bak .. självklart va det polisen, dock klarade mig utan böter ,med körkort i behåll , Dom sa " Vi klickade dey aldrig vi ville se vad det va för pucko bara!"

Tur kallar jag det eller kanske för det va två kvinnliga poliser.. fick aldrig veta vilket det va!! :tummenupp :D

PS: Båda ggr. med bil, mc stannar man väl inte! :va

IronMike

Guest
Maria1980 skrev:
Du fuskar alltså med både parkeringsbiljetter och vägtullar? Betalar du försäkring och skatt eller kör du avställt?
Japp... Vägrar betala 3000 kr tot per mån, för ingenting!!!!!!!! Vägtullar och parkering -ger mig ingen valuta. Kostar 100 kr om dagen att ha bilen ståendes på parkering, fyyyfan! Men inte längre, kommit på ett sätt att fuska med de där..

Kör trafikförsäkring, 250 kr på M5an. Vägskatt är svårt å komma förbi dock

:4skrika

KJECOP

Guest
Madhonda skrev:
Bara om du är civil och utan laserpicka...!!! :tungan
Ja du tänk om du kom undan så lätt... ;)

Risk finnes att det blir både och... :hihi :hihi Dessutom så är det sällan som jag håller i lasern om det kan vara till någon tröst :banana

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
IronMike skrev:
parkering -ger mig ingen valuta. Kostar 100 kr om dagen att ha bilen ståendes på parkering
Så du finner inget värde i att kunna parkera :va.

Parkeringar i Stockholms innerstad är en trång sektor och precis som allt annat i en marknadsekonomi så skall det prissättas efter efterfrågan. Folk som tycker att innerstadsparkering skall vara gratis är kommunister.

Kommunistjävel.

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Jag snittade 30 för fort enligt civilarn bakom... :tummenupp

Ett par veckor senare snittade jag 27 för fort enligt en annan polis av samma slag...... :tummenupp

Puh, skönt trodde jag. Bäst att ta det lite lugnare ett tag.

Men ett par månader senare dyker det upp ett brev i lådan som säger att jag ska lämna från mig kortet i 3 månader :(

Fick ner det till en månad iofs men iallafall.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka